SEAT przyciąga talenty z programem Breaking FAB
Inteligentne szkło i autonomiczne roboty czekały w fabryce SEAT-a w Martorell na uczestników nowego programu marki w zakresie innowacji. SEAT inauguruje Breaking FAB, którego celem jest przyspieszenie cyfrowej transformacji swojego flagowego zakładu. Hiszpański producent otworzył drzwi przed kreatywnymi specjalistami, którzy dzielą pasję marki do innowacji i technologii.
Breaking FAB zaprasza przedsiębiorców, start-upy, projektantów, studentów i naukowców z całego świata do wspólnego przyjrzenia się wyzwaniom związanym z cyfrowym rozwojem swojego zakładu produkcyjnego. Podczas spotkania 26 października, jego uczestnicy wypracowali m.in. sposoby weryfikacji spójności koloru pomiędzy różnymi częściami pojazdu lub wykrywania ewentualnych defektów na gładkich powierzchniach – dziś te procesy realizowane są prawie wyłącznie ręcznie.
- SEAT stale dąży do rozwijania innowacji, czego odzwierciedleniem jest właśnie ta inicjatywa. W ostatnich latach zakład w Martorell stał się jednym z najinteligentniejszych, najbardziej zdigitalizowanych obiektów w branży. Dzięki Breaking FAB otwieramy nasze drzwi na talenty spoza firmy, co stanowi kolejny krok w kierunku transformacji do poziomu 4.0 - mówi dr Andreas Tostmann, Wiceprezes ds. produkcji SEAT-a.
Wizyta w fabryce pozwoli dowiedzieć się więcej na temat roli robotów w procesie produkcyjnym i logistycznym, a także innowacji wprowadzonych przez SEAT-a. Najważniejsze z tych innowacji to zastosowanie inteligentnego szkła, egzoszkieletów i autonomicznych, współpracujących robotów.
Na drodze do cyfryzacji
Poza działaniami związanymi z produkcją, SEAT wykorzystuje swój cyfrowy potencjał do aktywnego włączenia się w zmiany zachodzące w branży motoryzacyjnej. W tym celu powołał SEAT Easy Mobility Team, pracujący nad nowymi rozwiązaniami w zakresie cyfryzacji i R&B. Zespół przygotowuje firmę na wyzwania stojące przed sektorem motoryzacyjnym w nadchodzących latach – elektryfikację, cyfryzację, usługi mobilne, connectivity.
SEAT angażuje się także we współpracę ze światowymi liderami w zakresie nowych technologii. Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie przedstawiciele marki poinformowali, że jako pierwszy producent motoryzacyjny w Europie SEAT wyposaży swoje modele w interaktywnego asystenta głosowego – Alexę. Usługa będzie dostępna pod koniec bieżącego roku w modelach Leon i Ateca, zaś już w przyszłym roku także w Ibizie i Aronie.
Z kolei w ramach partnerstwa z SABA, SEAT rozwija usługi powiązane z parkowaniem aut, a dzięki współpracy z Conector, stworzył akcelerator biznesowy dla startupów związanych z przemysłem motoryzacyjnym. SEAT Accelerator by Conector realizuje projekty prowadzące do nowych, cyfrowych rozwiązań ze świata motoryzacji i transportu.