O nas
Hiszpańskie marki SEAT i CUPRA należą do firmy SEAT S.A, która jest częścią koncernu Grupy Volkswagen. SEAT S.A. to jedyne przedsiębiorstwo, które projektuje, produkuje i sprzedaje samochody na terenie Hiszpanii oraz daje zatrudnienie ponad 15 000 specjalistom. Firma posiada trzy centra produkcyjne na terenie tego kraju: w Barcelonie, El Prat de Llobregat i Martorell.
Hiszpańskie przedsiębiorstwo jest obecne na ponad 70 rynkach na świecie, a eksport pojazdów utrzymuje się na poziomie 80%. W ramach wdrożonej strategii i podpisanej w zeszłym roku uchwały PERTE VEC, SEAT S.A. planuje w przyszłości pełną elektryfikację swojej gamy modelowej. Łączy się to z ambicjami przedsiębiorstwa związanymi z elektryfikacją Hiszpanii i przekształcenia jej w europejskie centrum pojazdów elektrycznych.
Marka SEAT funkcjonuje w świecie motoryzacji już od ponad 70 lat, a jej inwestycje osiągnęły rekordowy poziom 8 miliardów euro. SEAT stawia na stały rozwój, obecnie koncentrując się na pojazdach hybrydowych i wysokowydajnych silnikach spalinowych oraz sukcesywnie wzbogaca swoją ofertę również o pojazdy elektryczne i mikromobilne, stając się tym samym liderem mikromobilności w ramach koncernu Grupy Volkswagen. Od 2020 roku funkcjonuje dział SEAT MÓ, który zajmuje się produkcją w 100% elektrycznych, zrównoważonych oraz przystępnych cenowo skuterów i hulajnóg elektrycznych.
SEAT jest także największym przemysłowym inwestorem w badania i rozwój w Hiszpanii. Posiada własne centrum oprogramowania SEAT:CODE oraz centrum technologiczne, które funkcjonuje jako centrum wymiany wiedzy dla ok. 1000 inżynierów. W swojej ofercie posiada najnowocześniejsze produkty, usługi oraz rozwiązania cyfrowe.
CUPRA inspiruje świat z Barcelony od 2018 roku i dynamicznie się rozwija. Samochody marki łączą w sobie wyrafinowany i nowoczesny design oraz sportowe osiągi, a oferta kierowana jest do osób, które poszukują niebanalnych rozwiązań w motoryzacji. W 2020 roku premierę miał zupełnie nowy model producenta – Formentor, a w 2021 pierwszy elektryk hiszpańskiej marki – Born. Obrót w przeciągu 3 lat wzrósł z 430 mln euro w 2018 roku do prawie 2,2 mld euro w 2021 roku. W 2022 roku CUPRA została najszybciej rosnącą marką motoryzacyjną w Europie i zapowiedziała już plany globalnej ekspansji oraz produkcji nowych modeli z napędem hybrydowym i elektrycznym. Do 2025 roku na rynku pojawią się CUPRA Terramar, CUPRA Tavascan i CUPRA UrbanRebel, a do pełnej elektryfikacji gamy modelowej dojdzie w 2030 roku.
Dumna historia technologii
SEAT, czyli Sociedad Española de Automóviles de Turismo, to historia startująca 9 maja 1950 roku, a jednak cały czas pełna energii i młodzieńczości. Przez ten czas marka przeżyła wiele motoryzacyjnych przygód, zabierając w nie kierowców z całej Europy. Tworzyła technologię i budowała emocje. Stawiała dynamiczność na pierwszym miejscu, bo wiedziała, że sportowy design jest kluczem do sukcesu.
Przez prawie 70 lat istnienia SEAT zasłynął nie tylko z produkcji samochodów ze sportowym zacięciem, ale także z codziennej praktyczności i sprawdzonej technologii – bez wyjątku. Z drugiej strony każdy członek tej modelowej rodziny ma swój indywidualny charakter i przyciąga do siebie odmienną osobowością. Różne projekty, zawsze wspierane przez Centrum Techniczne w Martorell, tchnęły w moto-świat więcej życia i energii. Dzięki nim, na przestrzeni wielu lat dowiedzieliśmy się, czym tak naprawdę jest przyjemność z jazdy.
Oto najciekawsze modele i wydarzenia z historii SEAT-a i CUPRY
Informacje korporacyjne

Wayne Griffiths
Prezes SEAT & CEO CUPRA
Wayne Griffiths studiował zarządzanie międzynarodowe oraz filologię niemiecką w Leeds. Pracę w Grupie Volkswagen rozpoczął w 1989 roku, w której m.in. przez ponad 20 lat zarządzał sprzedażą marki AUDI na różnorodnych rynkach. Jako swoje priorytety na stanowisku Prezesa SEAT-a i CUPRY Griffiths wymienia elektryfikację, zrównoważoną mobilność oraz rozwój marki CUPRA.
Griffiths dołączył do SEAT-a w 2016 roku, kiedy to objął stanowisko Dyrektora ds. Sprzedaży. Przez trzy lata, do pierwszego kwartału 2020 roku, SEAT pozostawał najszybciej rozwijającą się marką w Europie. Decyzje Griffithsa przełożyły się na rekordowy wzrost sprzedaży firmy o 40% w latach 2016-2019. Obecny Prezes SEAT-a jest również współtwórcą marek CUPRA oraz SEAT MÓ.

Carsten Isensee
Wiceprezes ds. finansów i IT
Carsten Isensee ukończył kierunek Business Administration na Uniwersytecie Wilhelmshaven (Niemcy). Dołączył do Grupy Volkswagena w 1987 roku i od tego czasu piastował kilka stanowisk w dziale finansowym koncernu w centrali Grupy Volkswagen w Niemczech, na Słowacji, w RPA, Brazylii i Chinach.
Od 2014 roku do czasu dołączenia do SEAT-a był wiceprezesem ds. finansów w Volkswagen Group China. W swojej karierze reprezentował firmę na rynku kapitałowym i prowadził negocjacje z akcjonariuszami, partnerami, instytucjami publicznymi, związkami i organizacjami rządowymi. Isensee wdrożył również różne programy restrukturyzacji organizacyjnej, a w Chinach zaangażował się w projekt rozwoju inteligentnej mobilności i usług cyfrowych.

Daria Zielaskiewicz
Dyrektorka marek SEAT & CUPRA w Volkswagen Group Polska
Daria Zielaskiewicz związana jest z Volkswagen Group Polska od 12 lat. W 2009 roku rozpoczęła pracę w Kulczyk Tradex na stanowisku specjalisty ds. sprzedaży flotowej w multimarkowym Dziale Sprzedaży Flotowej. Dwa lata później objęła rolę koordynatora Back Office dla Sprzedaży Flotowej, a następnie dyrektora marketingu w marce Volkswagen Samochody Dostawcze. Od 2016 roku była odpowiedzialna za obszar marketingu i Brand Management w Volkswagen Financial Services. Jest absolwentką poznańskiego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, studiów MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz programu managerskiego PMD Barcelona na IESE Business School, University of Navara.

Katarzyna Dziomdziora
PR Manager marek SEAT i CUPRA
Katarzyna Dziomdziora jest odpowiedzialna za całokształt działań PR dla marek SEAT i CUPRA, budowanie ich wizerunku, kontakt z mediami, a także działania sponsoringowe. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w marketingu branży motoryzacyjnej. Do tej pory realizowała działania dla takich brandów jak Volkswagen, SEAT oraz CUPRA, obejmując stanowiska związane ze strategią, komunikacją marketingową, CSR-em oraz digitalizacją. Projekty, za które była odpowiedzialna zdobywały liczne nagrody branżowe, zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej, m.in.: Effie, Eventiada IPRA, MP Power czy Stevie Awards.