SEAT otwiera swój pierwszy Wirtualny Salon w Polsce
Hiszpańska marka udostępnia w Polsce interaktywną platformę łączącą funkcję showroomu z miejscem e-spotkań. Osoby zainteresowane aktualnymi modelami SEAT-a mogą wziąć udział w prezentacjach aut oraz na żywo zadać pytania. Wirtualny Salon odpowiada na nowe, coraz dynamiczniej kształtujące się potrzeby miłosników motoryzacji, które szczególnie uwidoczniły się online. Platforma dostępna jest na stronie internetowej SEAT.pl.
Według badania Gemius polskiego rynku e-commerce już w 2019 roku prawie co piąta osoba planująca zakup auta kupiłaby je wcześniej, gdyby mogła dokonać zakupu online. Większość z nich wolałaby też móc przeprowadzić proces decyzyjny bez konieczności wychodzenia z domu. Sytuacja społecznej izolacji znacznie przyspieszyła te trendy.
Miejsce do rozmów o motoryzacji
Coraz popularniejszym narzędziem odpowiadającym na oczekiwania klientów stają się wirtualne salony – to interaktywne serwisy spełniające rolę miejsca spotkań z marką. Uruchomienie platformy SEAT-a w Polsce zbiegło się w czasie z okrągłą rocznicą założenia przedsiębiorstwa, które w tym roku kończy 70 lat.
– Ten rok zaskoczył całą branżę niespotykanym wcześniej globalnym wyzwaniem. Traktujemy jednak te sytuację jako motywację do nowych form kontaktu z klientami i fanami marki – mówi Jakub Góralczyk, PR Manager SEAT Polska. – Dlatego postanowiliśmy udostępnić Wirtualny Salon, platformę powstałą przy współpracy z barcelońską Whisbi. Zależało nam, by stworzyć nie tylko showroom, ale miejsce, które będzie zachęcać do rozmów, spotkań o motoryzacji.
E-spotkania SEAT-a
Platforma Wirtualnego Salonu SEAT-a pozwala na interaktywne, szczegółowe przedstawienie modeli w czasie rzeczywistym oraz zapewnienie odpowiedzi na ewentualne pytania odwiedzających. Podczas ogólnodostępnych e-spotkań eksperci przybliżają nowe technologie, innowacje, najpopularniejsze modele SEAT-a, a także dobre praktyki przydatne podczas podróży. Lista terminów i tematów spotkań została opublikowana na stronie SEAT.pl.
Platforma niebawem zostanie rozwinięta również o funkcję indywidualnych transmisji audio-wideo dostosowanych do personalnych potrzeb klienta. Podczas takiego połączenia odwiedzający będzie mógł skontaktować się z poziomu przeglądarki internetowej przez czat lub połączenie audio z ekspertem, który przedstawi szczegóły prezentowanych modeli. Udział w e-spotkaniach i indywidualnych transmisjach SEAT-a nie wymaga rejestracji i jest łatwo dostępny przez wtyczkę na stronie SEAT.pl.
Nowy Leon już w Polsce
Uruchomienie Wirtualnego Salonu stało się okazją do szerszego przedstawienia nowej generacji bestsellerowego Leona. Podczas e-spotkań uczestnicy za pomocą chatu mogą na żywo zadawać pytania odnośnie modelu. Eksperci marki na życzenie prezentują detale wnętrza i karoserii Leona oraz wprowadzone innowacje technologiczne.
– To rozwiązanie pozwoliło nam w bezpieczny sposób przybliżyć najnowszy model publiczności. Dzięki Wirtualnemu Salonowi zapewniamy fanom marki stały dostęp do aktualności bez konieczności wychodzenia z domu, co jest szczególnie doceniane w obecnej sytuacji. Mamy świadomość, że nawet po oficjalnym zdjęciu restrykcji wielu ludzi będzie wolało ograniczyć wyjścia – dodaje Góralczyk. – Nasz projekt odpowiada na tę potrzebę. W Wirtualnym Salonie można dostrzec potrzebę ciągłej innowacji, która od 70 lat wpisuje się DNA SEAT-a.