27 marca w hiszpańskiej fabryce Martorell SEAT ogłosił nową strategię rozwoju elektromobilności, dzięki której do początku 2021 roku na rynku pojawi się 6 modeli pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in marki. SEAT po raz pierwszy w swojej historii zaprojektuje również nowy koncept platformy MEB, na której będą budowane miejskie samochody elektryczne Grupy Volkswagen.
Poza elektrycznymi pojazdami el-Born i Mii SEAT już w 2020 roku wprowadzi hybrydowe wersje modeli Leon oraz Tarraco, a także CUPRA Leon i CUPRA Formentor. Elektryczna ofensywa obejmuje nie tylko nowe modele, lecz także całą strategię mikromobliności, która została ogłoszona przez SEAT-a podczas kongresu MWC w Barcelonie. Przedstawione niedawno elektryczne hulajnogi SEAT eXS oraz samochód koncepcyjny Minimó to tylko dwa z proponowanych przez firmę rozwiązań, które uzupełniają portfolio pojazdów marki zgodnie z trendem nowoczesnej mobilności.
Rozwiązanie dla całego świata
SEAT we współpracy z marką Volkswagen po raz pierwszy w swojej historii zaprojektuje również nową płytę podłogową. Będzie to mniejsza wersja platformy MEB, która umożliwi konstruowanie około czterometrowych samochodów elektrycznych. Nad projektem w Hiszpanii pracuje zespół 300 wysoko wykwalifikowanych specjalistów.
– SEAT określił swoje miejsce w ramach Grupy Volkswagen. Stawiamy na nieustanny rozwój, a nasze osiągnięcia spowodowały, że powierzono nam stworzenie nowej płyty podłogowej dla pojazdów elektrycznych – stwierdził podczas spotkania Luca de Meo, Prezes SEAT-a. – Centrum Techniczne SEAT po raz pierwszy będzie mogło zaprojektować konstrukcję, z której będą mogły korzystać także inne marki.
Podczas prezentacji nowej strategii SEAT-a w hiszpańskim Martorell obecny był również dr Herbert Diess, Prezes Volskwagen AG, który podkreślił znaczenie marki: – SEAT tworzy podwaliny przyszłości dla całej Grupy Volkswagen. Znów jest ważnym graczem, który odnosi sukcesy, ściśle współpracując w duchu synergii przy rozwijaniu produktów i technologii Grupy. Dobrym przykładem jest projektowana płyta podłogowa, która umożliwi nam stworzenie pierwszego w pełni elektrycznego pojazdu przeznaczonego do jazdy miejskiej.
SEAT gotowy na przyszłość
Branża motoryzacyjna przeżywa okres dynamicznych zmian, które przekładają się na liczne wyzwania, ale i nowe możliwości. By zmierzyć się ze zmianami klimatycznymi i ograniczyć emisję spalin SEAT uruchamia centrum badań The Metropolis:Lab Barcelona, która będzie rozwijać oprogramowanie IT dla całej Grupy Volkswagen oraz wspierać nowe modele biznesu oparte na koncepcjach mobilności i łączności. W pracach pomoże XMOBA, niezależne laboratorium SEAT-a, które ma za zadanie testowanie rozwiązań oraz wypracowanie synergii między wszystkimi inicjatywami. Dotychczasowe sukcesy i przyszłościową strategię firmy Luca de Meo podsumował słowami: – SEAT może teraz spojrzeć przyszłości prosto w oczy.
SEAT planuje globalną ekspansję
Fabryka w rodzimym Martorell pracuje aktualnie na poziomie 95% swojej zdolności produkcyjnej, wypuszczając ponad 2 300 samochodów dziennie. W 2018 roku SEAT stał się największym eksporterem przemysłowym w Hiszpanii, wysyłając na inne rynki 80% wyprodukowanych pojazdów. Celem SEAT-a na nadchodzące lata jest z kolei jeszcze większa globalizacja firmy. W związku z tym SEAT wdraża ambitną strategię rozwoju w Afryce Północnej – uruchamiając fabrykę w Algierii oraz planując zwiększenie swojej obecności na tym rynku. Ameryka Łacińska to kolejny obszar do ekspansji marki – w drugiej połowie 2019 roku planowane jest rozpoczęcie działalności w Chile oraz umocnienie pozycji w Kolumbii. Jeśli chodzi o Chiny, SEAT jest częścią spółki joint venture JAC Volkswagen i przygotowuje się na wejścia na ten największy na świecie rynek samochodowym w 2021 roku.