CUPRA EKS zwiększa swoją przewagę w Pucharze Świata FIA ETCR eTouring Car po wyścigu we Włoszech
Mattias Ekström i Tom Blomqvist w Super Finale DHL Pool Furious na torze Vallelunga we Włoszech uplasowali się na dwóch pierwszych pozycjach, a w klasyfikacji generalnej piątej rundy zawodów zajęli drugie i trzecie miejsce. Ich koledzy z drużyny, Adrien Tambay i Jordi Gené ukończyli zmagania w Super Finale Pool Fast na drugiej i trzeciej pozycji. Francuz utrzymał tytuł lidera w rankingu kierowców, tuż za nim znajduje się Mattias Ekström. Ekipa CUPRA EKS zwiększyła przewagę w klasyfikacji producentów o kolejne 45 punktów.
Gorące i niezwykle trudne warunki na włoskim torze Autodromo Vallelunga Piero Taruffi nie przeszkodziły kierowcom zespołu CUPRA EKS w uzyskaniu dobrych wyników podczas piątej rundy Pucharu Świata FIA ETCR eTouring Car World Cup 2022.
Ekipa CUPRA EKS musiała przystosować samochody do wyjątkowo wymagających warunków – temperatura toru Vallelunga znacznie obniżyła poziom przyczepności pojazdów. Ciężka praca wykwalifikowanego zespołu inżynierów i mechaników CUPRY oraz kierowców na torze sprawiła, że drużyna CUPRA EKS po raz kolejny uzyskała najlepsze osiągi w całkowicie elektrycznym modelu CUPRA e-Racer.
Dobrego złe początki
Runda kwalifikacyjna nie była łaskawa dla lidera klasyfikacji kierowców ETCR, Adriena Tambaya. Ze względu na przebitą lewą oponę w swoim wyścigu kwalifikacyjnym Pool Fast dotarł na metę na trzeciej pozycji. Wygrał jednak półfinał, a w Super Finale zajął drugie miejsce. Z kolei Jordi Gené zarówno w rundach kwalifikacyjnych Pool Fast, półfinale oraz Super Finale przekroczył metę na trzeciej pozycji.
Weekend był wymagający także dla panującego mistrza ETCR, Mattiasa Ekströma. Kierowca poradził sobie z początkowymi niedogodnościami, które wymusiły na nim zmianę strategii wyścigu, ryzykując delikatną utratą tempa w poszukiwaniu jak najlepszej wydajności pojazdu. Dobrze wykorzystał swoje umiejętności podczas szybkiej jazdy po gorącym torze w kwalifikacjach i w wyścigach ćwierćfinałowych i półfinałowych kategorii Pool Furious zajął odpowiednio drugie oraz trzecie miejsce. Szwed najlepsze pozostawił jednak na koniec, zwyciężając w Super Finale Pool Furious.
- Mieliśmy na początku trochę problemów i przyjęliśmy strategię, która z pewnością kosztowała nas utratę tempa. Musieliśmy jednak jeździć mądrze - wydawało się, że mamy dużo energii w oponach, a nie zawsze najlepszym pomysłem jest pozostawanie przez cały czas na pełnym gazie. W takie upalne dni musisz po prostu spróbować pojechać najlepiej, jak potrafisz – podsumował zmagania na włoskim torze Mattias Ekström.
Tom Blomqvist w kwalifikacjach uzyskał czas okrążenia 1:19. Walczył o zwycięstwo w każdym kolejnym wyścigu i wygrał swój półfinał w kategorii Pool Furious, by w DHL Super Finale i pełnym wrażeń wyścigu ustąpić miejsca jedynie swojemu koledze z zespołu – Mattiasowi Ekströmowi.
- Szkoda, że nie każdy mógł rywalizować w ten weekend przez problemy z oponami. Na początku wyścig nie układał się po naszej myśli, ale udało nam się dostosować do sytuacji na torze, dlatego Mattias i ja stanęliśmy na podium w Vallelundze. Wielkie słowa uznania należą się wszystkim w naszym zespole – stwierdził Tom Blomqvist.
Tambay liderem rankingu kierowców, CUPRA EKS - producentów
Ekström i Blomqvist zgromadzili podczas piątej rundy wystarczająco dużo punktów, aby zająć odpowiednio drugie i trzecie miejsce na podium w klasyfikacji generalnej weekendu.
Po piątej rundzie, Adrien Tambay pozostaje liderem rankingu kierowców ETCR, z 14-punktową przewagą nad kolegą z zespołu CUPRA EKS – Mattiasem Ekströmem. Ekipa po zmaganiach na włoskim torze zwiększyła swoją przewagę z 202 do 247 punktów i pozostaje na szczycie tabeli producentów.