SEAT León Cup Racer 2015 – sportowe DNA marki
- W latach 2008-2010 oraz 2014-2016 na europejskich torach rozgrywane były zawody jednej marki SEAT León Eurocup.
- Uczestnicy wyścigów rywalizowali ze sobą identycznymi samochodami, przygotowanymi przez hiszpańskiego producenta.
- W 2015 roku modelem wyścigowym został SEAT León Cup Racer 2015, a zwycięzcą serii okazał się Pol Rosell.
SEAT León Cup Racer to bez wątpienia model znany wielu miłośnikom motorsportu – nic w tym dziwnego, biorąc pod uwagę szereg torów wyścigowych, na których sportowa wersja Leona miała szansę zawitać na przestrzeni lat. Model León Cup Racer 2015, przygotowany na sezon pucharowy SEAT León Eurocup, został zaprojektowany przez specjalistów z działu SEAT Sport. Inżynierowie starali się przede wszystkim za pośrednictwem tego auta podkreślić sportowe korzenie hiszpańskiej marki. Efekt ten udało się uzyskać nie tylko dzięki charakterystycznej sylwetce samochodu, ale też dzięki jego osiągom oraz wynikom kierowców.
Sportowe geny
Choć w DNA pucharowego modelu kryje się 5-drzwiowy Leon, wersja Cup Racer 2015 miała swój własny, niepowtarzalny charakter. Wyjątkowa aerodynamika w parze z 18-calowymi felgami i szerszym o 40 cm nadwoziem stanowiły dopiero preludium tego, co skrywał León Cup Racer. Samochód krył w sobie moc aż 330 KM, a kierowcy gwarantował przyspieszenie od 0-100 km/h w zaledwie 5.2 s. Prędkość maksymalna pojazdu wynosiła 267 km/h przy maksymalnym momencie obrotowym rzędu 400 Nm.
Sezon pełen wrażeń
Wyścigi SEAT León Eurocup 2015 stanowiły piąty sezon rywalizacji. W ramach zawodów odbywało się siedem rund po dwa wyścigi w każdej. Rywalizacja rozpoczęła się 25 kwietnia na torze Paul Ricard, a jej finał odbył się 1 listopada na torze Circuit de Barcelona-Catalunya. Panujący mistrz Pol Rosell, reprezentujący barwy zespołu Baporo Motorsport obronił wówczas mistrzowski tytuł. Rosell wygrał cztery wyścigi i osiem razy stanął na podium, zdobywając jedenaście punktów przewagi nad swoim najbliższym rywalem, Stianem Paulsenem. Trzecie miejsce w sezonie 2015 zajął kierowca PCR Sport i zwycięzca otwierającego sezon wyścigu we Francji, Mikel Azcona, ze stratą kolejnych jedenastu punktów. Oprócz tej trójki kierowców na najwyższym stopniu podium stanęło także sześciu innych zawodników.
W stawce zawodów pojawiło się 45 nazwisk, choć część z nich startowała wyłącznie w wybranych rundach. Wśród zaproszonych kierowców-gości znalazła się także Laia Sanz, znana szerzej miłośnikom motorsportu przede wszystkim jako wielokrotna triumfatorka na dwóch kołach, a także uczestniczka Rajdu Dakar i serii Extreme E.