Wayne Griffiths dyrektorem generalnym roku w konkursie Eurostars Awards 2023
- Nagroda stanowi wyraz uznania wpływu Griffiths’a na rozwój marki CUPRA.
- W ostatnich latach odnotowała ona wykładniczy wzrost i w 2023 r. dostarczyła dotychczas około 150 000 pojazdów.
- Nagrody Eurostars przyznawane są co roku przez prestiżowy tytuł Automotive News Europe.
Wayne Griffiths otrzymał tytuł dyrektora generalnego roku w konkursie Eurostars Awards 2023. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się w Monachium podczas targów motoryzacyjnych IAA, w której udział wzięło ponad 70 liderów z sektora motoryzacyjnego.
Nagroda dla Griffiths’a jest wyrazem uznania jego wpływu na rozwój CUPRY, jednej z najszybciej rozwijających się marek motoryzacyjnych w Europie. Do 2023 roku CUPRA dostarczyła ok. 150 000 samochodów na całym świecie, co oznacza wzrost wykładniczy o 60% rok do roku. Firma SEAT S.A. odnotowała rekordowe wyniki finansowe w pierwszej połowie 2023 r., osiągając zysk operacyjny w wysokości 371 mln euro oraz przychody na poziomie 7,4 mld euro. Od momentu powstania marki w 2018 r. sprzedano ponad 400 000 pojazdów. CUPRA ma ambicje, by zwiększyć sprzedaż do 500 000 egzemplarzy rocznie.
Nagrody Eurostars Awards przyznawane są co roku przez prestiżowy tytuł Automotive News Europe od 1998 roku. Zdobywają je liderzy wyróżniający się umiejętnościami strategicznego myślenia, innowacyjnością i kreatywnością w sektorze motoryzacyjnym. Wcześniej Wayne Griffiths został laureatem Eurostars Awards w 2019 roku w kategorii Sprzedaż i Marketing.
- Sukces ten zawdzięczamy przede wszystkim wsparciu CUPRA Tribe. To dzięki pasji i zaangażowaniu tej grupy hiszpańska marka zawładnęła wyobraźnią zupełnie nowego pokolenia miłośników samochodów. Dzięki ich zasługom, odnotowano gwałtowny wzrost sprzedaży w ciągu ostatniego roku. To właśnie im dedykuję to wyróżnienie – przyznał Wayne Griffiths, dyrektor generalny marki CUPRA.
Wayne Griffiths – biogram
Wayne Griffiths rozpoczął karierę w Grupie Volkswagen w 1989 r. w dziale sprzedaży i marketingu firmy Audi AG. Został później mianowany asystentem członka zarządu Audi AG odpowiedzialnego za sprzedaż i marketing. W latach 1997-1998 kierował obszarem międzynarodowego marketingu detalicznego, a od 1998 r. zajmował różne stanowiska w dziale sprzedaży firmy. W latach 2005-2013 był odpowiedzialny za sprzedaż na europejskich rynkach eksportowych. Następnie pełnił funkcję szefa sprzedaży w AUDI AG w Niemczech.
Z SEAT-em Griffiths związany był początkowo w latach 1991-1993. W 2016 r. powrócił do hiszpańskiej marki, zostając wiceprezesem wykonawczym SEAT S.A. ds. sprzedaży i marketingu. W 2018 r. Griffiths objął stanowisko dyrektora generalnego CUPRA, a w 2020 r. został dyrektorem generalnym SEAT-a i CUPRY.