Trafić do pokolenia "Z". Jak CUPRA buduje swoją społeczność?
2024-04-23

Trafić do pokolenia "Z". Jak CUPRA buduje swoją społeczność?

  • CUPRA Tribe to społeczność łącząca zróżnicowaną grupę osób, od piłkarzy FC Barcelona po entuzjastów motoryzacji. Każda z tych osób ma wpływ na to, jak ewoluuje marka.
  • Barcelońska marka przoduje w wykorzystywaniu w swojej strategii nowoczesnych narzędzi cyfrowych tj.: przestrzeń Metahype w Metaverse, dzięki którym ma możliwość budowania trwałych relacji ze swoimi klientami.
  • Na wyspie marki w Metaverse członkowie CUPRA Tribe mogą angażować się w wirtualne projektowanie samochodów, rozwijać się w e-sporcie i spędzać czas z innymi entuzjastami marki.

CUPRA jest pionierem nowoczesnego podejścia do kształtowania marki, poprzez budowanie społeczności, która doskonale wpisuje się w dynamiczny styl życia i wartości osób z pokolenia Z. Inicjatywa ta ma na celu zaangażowanie szerokiego spektrum uczestników: entuzjastów motoryzacji i designu, influencerów oraz klientów, przyczyniając się do rozwoju zarówno samych produktów, jak i doświadczeń związanych z marką.

CUPRA Tribe – różne światy, jedna społeczność

Strategia barcelońskiej marki opiera się o CUPRA Tribe, czyli koncepcję, która wzmacnia poczucie przynależności i budowania czegoś ważnego. Społeczność ta łączy zróżnicowaną grupę osób, od piłkarzy FC Barcelona po entuzjastów samochodów, którzy mają wpływ na to, jak ewoluuje marka. Dzięki takiemu podejściu CUPRA pozostaje w czołówce ambitnych projektów i rozwoju technologii motoryzacyjnych, odzwierciedlając zbiorowy wkład i kreatywność swoich członków. Co więcej, dzięki wykorzystaniu w swoich działaniach influencerów i ambasadorów marki, CUPRA ma możliwośc nawiązania jeszcze lepszej realcji z potencjalnymi klientaki z pokolenia Z.

Badanie "Gen Z broke the marketing funnel" przeprowadzone przez agencję marketingową Archrival wykazało, że aż 51% przedstawicieli generacji Z uważa, że osoby wpływowe w mediach społecznościowych tworzą nowe trendy i stanowią dla nich ważną część inspiracji[1].

Zjednoczeni dzięki pasji

Z analizy firmy Archival wynika również, że 54% przedstawicieli pokolenia Z twierdzi, że ich ulubione marki to te, dzięki którym czują się częścią społeczności. CUPRA wzmacnia więzi ze swoimi odbiorcami poprzez strategiczne partnerstwa sportowe, np. współpracę z klubem piłkarskim FC Barcelona. Ta kooperacja wykracza poza tradycyjny sponsoring i obejmuje wspólne inicjatywy społeczne i ekskluzywne wydarzenia, które umożliwiają fanom głębszą interakcję z marką poprzez pasję do sportu.

Z kolei świat cyfrowy oferuje nowe obszary zaangażowania społeczności. Dzięki platformie Metahype członkowie CUPRA Tribe mogą angażować się w wirtualne projektowanie samochodów, rozwijać się w e-sporcie i po prostu spędzać czas z innymi fascynatami marki. Przestrzeń Metahype w Metaverse to zdecydowany krok marki w kierunku cyfrowej przyszłości.

Koncentracja na pokoleniu Z

Podejście CUPRA jest starannie opracowane, by przemawiało do generacji Z – pokolenia, które ceni autentyczność, współtworzenie i integrację technologiczną. Nacisk na innowacje cyfrowe poprzez gry i doświadczenia wirtualne, w połączeniu z zaangażowaniem w odpowiedzialność środowiskową i społeczną, doskonale wpisuje się w preferencje ludzi z tego pokolenia. Osoby te wybierają zwykle marki, które poza byciem elementem stylu życia, dodatkowo wnoszą pozytywny wkład do społeczeństwa.

Pobierz multimedia
Format: zip
Rozmiar: 14.15 MB
Pobierz pdf
Format: pdf
Rozmiar: 240.38 kB
Pobierz doc
Format: doc
Rozmiar: 113.64 kB
Pobierz plik tekstowy
Format: txt
Rozmiar: 3.69 kB

Multimedia

Do pobrania

Wyczyść listę
Pobierz pliki
Proszę czekać...