Systemy wspomagania kierowcy od CUPRY. Jakie technologie znajdziemy w modelu Born VZ?
- CUPRA Born VZ to nowa, najmocniejsza wersja tego modelu z napędem o mocy 240 kW, który pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 5,7 s.
- Wersja "Veloz" zapewnia zdalny system Park Assist, dzięki któremu samochód jest w stanie samodzielnie zająć miejsce postojowe.
- Z kolei Travel Assist 2.6 zapewnia bezpieczną jazdę nawet na wymagającej drodze, łącząc tempomat adaptacyjny z Lane Assist oraz danymi zgromadzonymi w chmurze.
By podkreślić sportowy charakter pierwszego w 100% elektrycznego modelu, barcelońska marka zaprezentowała Borna w wersji VZ. To najszybszy wariant pierwszego elektryka CUPRY, który nie tylko wyróżnia się imponującymi osiągami, ale proponuje także zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, definiujące nowe standardy bezpieczeństwa i komfortu podróżowania.
CUPRA Born VZ – moc w parze szybkością
„Veloz” znaczy „szybki”. I taki właśnie jest zeroemisyjny model CUPRY w wersji VZ. Dzięki akumulatorowi o mocy 240 kW, dysponującemu momentem obrotowym o wartości 545 Nm, Born VZ przyspiesza do 100 km/h w 5,7 s (o sekundę szybciej niż wersja e-Boost). Dodatkowo nowy Born rozpędza się aż do 200 km/h (o 40 km/h więcej niż model e-Boost). Akumulator o pojemności 79 kWh pozwala na przejechanie do 570 km na jednym ładowaniu, a dzięki możliwości korzystania z ładowania o mocy 170 kW, uzupełnienie energii do 80% zajmuje zaledwie 30 minut.
Osiągi i zaawansowanie technologiczne
Na pokładzie Borna VZ pojawił się również nowy, większy ekran systemu multimedialnego (12,9 cala), za pomocą którego kierowca może m.in. wybrać, z których asystentów chce aktywnie korzystać. Najnowsza odmiana asystenta podróży - w wersji 2.6 - zapewnia bezpieczną jazdę nawet na słabo oznakowanych drogach, łącząc tempomat adaptacyjny z asystentem pasa ruchu i wykorzystując dane zgromadzone w chmurze.
Co więcej, dzięki zdalnemu asystentowi parkowania, samochód jest w stanie samodzielnie zająć miejsce postojowe, nawet bez obecności kierowcy we wnętrzu pojazdu. Użytkownik musi jedynie monitorować manewry wykonywane przez auto za pośrednictwem smartfona i aplikacji My CUPRA. Rozwiązanie to działa również z systemem półautonomicznego parkowania w garażu – raz „nauczona” CUPRA Born będzie samodzielnie wprowadzać się w miejsce postojowe, wykorzystując zapisany w pamięci końcowy przejazd na odcinku do 50 m.
Obserwuj drogę, Born zrobi resztę
Nowoczesne rozwiązania z dziedziny aktywnych systemów bezpieczeństwa wspomogą kierowcę w dostrzeżeniu pojazdów znajdujących się w tzw. martwym punkcie, albo zbliżających się z dużą prędkością od tyłu. Elektronika zadba także o przełączanie świateł z dziennych na mijania i drogowe, a nawet odczyta i zinterpretuje znaki drogowe, dostosowując prędkość pojazdu do bieżących ograniczeń. Samochód ten podpowie również kierowcy, kiedy można bezpiecznie opuścić miejsce parkingowe.
CUPRA Born VZ potwierdza, że szybkość i osiągi mogą iść w parze z zaawansowanymi technologiami wspomagającymi kierowcę. Najnowsza wersja pierwszego w 100% elektrycznego modelu barcelońskiej marki pojawi się na rynku w trzecim kwartale 2024 roku. Polscy klienci będą mieli możliwość zamówienia tego modelu już w czerwcu br.