SEAT przedstawia nową markę SEAT MÓ
2020-06-17

SEAT przedstawia nową markę SEAT MÓ

16 czerwca w barcelońskim centrum CASA SEAT hiszpański producent ogłosił powstanie nowej marki SEAT MÓ, skoncentrowanej na miejskiej mobilności. Pierwszymi pojazdami marki są elektryczny skuter SEAT MÓ eScooter 125 oraz elektryczna hulajnoga SEAT MÓ eKickScooter 65. W wydarzeniu wzięli udział m.in. burmistrz Barcelony Ada Colau, CEO i wiceprezes SEAT-a ds. finansowych Carsten Isensee oraz Wayne Griffths, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu SEAT-a i CEO CUPRY. 

Strategia rozwoju miejskiej mobilności została ogłoszona przez SEAT-a podczas City Expo World Congress w 2019 roku. Marka SEAT MÓ, zaprezentowana w barcelońskiej CASA SEAT, powstała, by zapewnić nowe usługi i produkty ułatwiające poruszanie się po mieście.

Z pomocą marki SEAT MÓ chcemy zapewnić dostęp do mobilności każdemu. Przy tym projekcie CASA SEAT będzie centrum dowodzenia – mówi Wayne Griffiths. – Barcelona stanie się polem doświadczalnym dla nowych rozwiązań mobilnych, które później będziemy mogli rozpowszechnić na całym świecie.

Pierwszą odsłoną strategii nowej marki są dwa jednoślady. Modele skutera MÓ eScooter 125 i hulajnogi elektrycznej MÓ eKickscooter 65 zostały zaprojektowane jako odpowiedzi na różnorodne, dynamicznie zmieniające się potrzeby miejskiego stylu życia. Wprowadzenie pojazdów na poszczególne rynki będzie stopniowe i dostosowane do regulacji prawnych w danym kraju.

SEAT MÓ eScooter 125 – nie tylko do osobistych podróży 

SEAT zaprezentował produkcyjną wersję swojego pierwszego, całkowicie elektrycznego skutera MÓ eScooter 125, który ma ułatwić podróżowanie po mieście i uczynić je bardziej przyjaznym dla środowiska. Pojazd będzie dysponował silnikiem o mocy 9 kW – co stanowi ekwiwalent silnika spalinowego o pojemności 125 cm³ – który zapewni prędkość maksymalną 95 km/h i przyspieszenie od 0 do 50 km/h w jedyne 3,9 sekundy.

Podczas jazdy kierowca będzie mógł korzystać z trzech trybów jazdy: City, Sport oraz Eco. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 5,6 kWh zapewni zasięg do 125 km, co oznacza, że prywatnym użytkownikom jedno ładowanie wystarczy średnio na tydzień jazdy po mieście. Ładowanie eScootera 125 będzie możliwe nie tylko na stacjach ładowania, ale też we własnym domu – akumulator pojazdu można łatwo wyjąć i podłączyć do normalnego gniazda zasilania. Rozwiązanie to pozwala również na szybką wymianę akumulatora, co szczególnie przyda się w przypadku wykorzystywania eScootera w ramach floty. 

SEAT MÓ eScooter 125 będzie dostępny w trzech kolorach: Daring Red, Dark Aluminium oraz Oxygen White. W jednośladzie przewidziano wiele wygodnych rozwiązań, jak schowek mieszczący dwa kaski oraz dwa porty USB umożliwiające podróżującym naładowanie telefonu. W przypadku użyczenia pojazdu, jego właściciel może śledzić pozycję i status eScootera z pomocą aplikacji mobilnej. Wersja flotowa pojazdu, oferowana w kolorze Dark Aluminium, będzie wyposażona dodatkowo we wsteczny bieg ułatwiający manewrowanie, kufer na kaski oraz uchwyt na telefon.

SEAT MÓ eKickScooter 65 – stworzony do współdzielenia jazdy

Drugim z modeli zaprezentowanych w CASA SEAT jest elektryczna hulajnoga MÓ eKickScooter 65. Pojazd został stworzony, by zapewnić łatwy sposób poruszania się po mieście, zgodny z założeniami gospodarki współdzielenia. 

Akumulator pojazdu o powiększonej pojemności 551 Wh zapewnia zasięg do 65 km. Moc 350 W pozwoli na pokonanie podjazdów o nachyleniu 20 stopni. By zapewnić wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa jazdy, w eKickScooterze 65 zamontowano bezdętkowe opony pneumatyczne oraz hamulec elektroniczny w tylnym kole. Większą widoczność hulajnogi zapewniają boczne i tylne powierzchnie odblaskowe, przednie i tylne światła oraz oddzielne światło stop. Prędkość maksymalna została dostosowana do regulacji wprowadzanych w kolejnych krajach europejskich i wynosi 20 km/h. Kierujący eKickScooterem 65 będzie mógł wybrać jeden z trzech trybów jazdy – Eco, Drive lub Sport.

Uzupełnieniem oferty jednośladów SEAT-a jest hulajnoga elektryczna MÓ eKickScooter 25, znany wcześniej pod nazwą SEAT EXS KickScooter. Pojazd umożliwia przejazd do 25 km na jednym ładowaniu, a prędkość maksymalna została ustalona na 25 km/h.

SEAT inwestuje w innowacje

Dzięki współpracy z władzami Barcelony SEAT ma możliwość testowego wprowadzania innowacyjnych rozwiązań mobilnych na ulice miasta. Marka pozostaje największym inwestorem przemysłowym w dziedzinie badań i rozwoju w Hiszpanii. W 2019 roku przeznaczył rekordową w historii firmy kwotę 1,259 miliarda euro na swój program inwestycyjny. W ubiegłym roku SEAT m.in. rozpoczął projekt 5G Barcelona testujący platformę 5G Connected Car we współpracy z operatorem Telefónica. Inicjatywa pozwoliła zbadać możliwości komunikacji między samochodem, otaczającą go infrastrukturą oraz innymi uczestnikami ruchu. 

 

SEAT MÓ eScooter 125 (do użytku indywidualnego)

Silnik

7kW (Moc szczytowa 9kW)

Przyspieszenie (0-50km/h)

3,9 sek.

Moment obrotowy

240 Nm

Prędkość maks.

95 km/h

Pojemność akumulatora

5.6 kWh

Zasięg

do 125 km

 

SEAT MÓ eKickScooter 65 

Moc znamionowa silnika

350 W

Pojemność akumulatora

551 Wh

Prędkość maks.

20 km/h

Zasięg

65 km

Czas ładowania

6 godzin

Nachylenie podjazdu

20 stopni

 

SEAT MÓ eKickScooter 25 

Moc znamionowa silnika

300 W

Pojemność akumulatora

187 Wh

Prędkość maks.

25 km/h

Zasięg

25 km

Czas ładowania

3,5 godziny

Pobierz multimedia
Format: zip
Rozmiar: 408.60 MB
Pobierz pdf
Format: pdf
Rozmiar: 253.40 kB
Pobierz plik tekstowy
Format: txt
Rozmiar: 6.33 kB

Multimedia

Do pobrania

Wyczyść listę
Pobierz pliki
Proszę czekać...