SEAT Leon – historia sukcesu
Leon to obok nowego SEAT-a Ateca oraz Ibizy trzeci filar oferty hiszpańskiego producenta. Pozycja modelu umocniła się, gdy w 2014 roku po raz pierwszy sprzedano go w większej liczbie sztuk niż niezwykle popularną Ibizę.
Ubiegły rok był szczególny dla Leona. Model zanotował najwyższą sprzedaż globalną w swojej historii, o 3% wyższą w porównaniu z 2015 rokiem. 165 000 sprzedanych pojazdów to najlepszy wynik Leona od czasu debiutu, czyli od 1999 roku.
Dwa miliony sprzedanych aut
Od momentu wprowadzenia SEAT-a Leona na rynek w 1999 roku sprzedano 1,8 mln tych pojazdów. Zamówienia na pierwszą generację, produkowaną w latach 1999-2005, złożyło ponad 530 000 osób, a na kolejną – już o 140 000 więcej. Popularność SEAT-a Leona wciąż rośnie – w ciągu ostatnich czterech lat na drogi wyjechało 570 000 nowych aut.
SEAT eksportuje 80% produkcji Leona. Dane pokazują również rosnące umiędzynarodowienie marki oraz modelu. Wyniki sprzedaży trzeciej generacji Leona wskazują, że rynkiem, na którym model ten jest najbardziej popularny, są Niemcy. Tym niemniej Europa Wschodnia, której motorem sprzedaży w 2016 roku stała się Polska, zaczyna dynamicznie w sprzedaży Leona przyrastać – w zeszłym roku Leona zarejestrowało 4 050 nowych Klientów. Polscy kierowcy w większości zdecydowali się na hatchback – tę wersję zakupiło 2 200 osób, a Leona ST – 1 850.
Dynamiczny, sportowy charakter
Leon, ze swoim dynamicznym charakterem, to auto gotowe do każdych zawodów. Potwierdzają to dwa tytuły mistrzowskie zdobyte podczas Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) w 2008 i 2009 roku – jako pierwsze auto wyposażone w silnik Diesla. Z kolei Hiszpan Jordi Gené za kierownicą SEAT-a Leona CUPRA ostatniej generacji z czasem 7:58,40 wpisał się na listę rekordzistów na legendarnym torze Nürburgring. Rok później Leon CUPRA ST został również najszybszym kombi na słynnej Pętli Północnej, z czasem 7:58:12.
Kolejnym sportowym rozdziałem w historii producenta są wyścigi SEAT Leon Eurocup. Od pierwszej rundy w 2014 roku startujące w nich 330-konne Leony Cup Racer gwarantowały osiągi z najwyższej półki i zacięte pojedynki na każdym zakręcie.
Nowy SEAT Leon
SEAT Leon trzeciej generacji waży 90 kg mniej niż swój poprzednik. To także pierwszy pojazd w swoim segmencie, który został wyposażony w pełne reflektory LED. Teraz hiszpański producent przedstawił wersję swojego flagowego modelu po faceliftingu, z odświeżonym designem, uzupełnioną o przydatne rozwiązania technologiczne.
Przy okazji faceliftingu SEAT zapowiedział również ekscytującą, najmocniejszą w historii seryjnie produkowaną wersję CUPRA o mocy 300 KM z napędem na cztery koła.
Zapraszamy do obejrzenia materiału video prezentującego trzy generacje SEAT-a Leona – samochodu stworzonego z myślą o miłośnikach dynamicznej jazdy.