SEAT Ateca na fińskich bezdrożach, czyli jak radzi sobie ognisty Hiszpan w krainie lodu
Jezioro Pikku-Nissi jest jednym z 188 000 fińskich zbiorników wodnych. Zimą (a ta w Finlandii trwa aż sześć miesięcy!) temperatura powietrza spada do -20° Celsjusza, a jezioro zamarza, tworząc warstwę lodu o grubości 90 cm. Po takiej pokrywie można bezpiecznie jechać samochodem, co wykorzystał Kankkunen.
Także inżynierowie SEAT-a dobrze znają to miejsce – to właśnie na północy Finlandii przeprowadzają serie ekstremalnych testów prototypów. Auta pozostają tam poddane działaniom żywiołów. W ten sposób producent sprawdza działanie np. układu hamulcowego, który powinien bezawaryjnie spisywać się nawet w polarnych warunkach.
Lodowisko pod kontrolą
Kierowca rajdowy Juha Kankkunen, znany również pod pseudonimem KKK, imponuje swoimi sportowymi osiągnięciami. Ma na swoim koncie cztery mistrzostwa świata, 23 zwycięstwa, a do tego aż 75 razy stawał na podium.
Poza doświadczeniem kierowcy, podczas jazdy po śniegu lub lodzie SUV-em Ateca, szczególnie pomocny był układ 4Drive, a także opony zimowe wyposażone w specjalne kolce.
- Pojazdy wyposażone w napęd 4Drive są idealne dla tych warunków. Ateca to solidny, kompaktowy samochód, który był łatwy i przyjemny w prowadzeniu - mówi Kankkunen. Ważne jest także umiejętne operowanie pedałami oraz kierownicą, powolne przyspieszanie oraz - w miarę możliwości - jazda na wysokim biegu - dodaje kierowca Jordi Gené, inny uczestnik testów przeprowadzanych w Finlandii.
Zapraszamy do obejrzenia materiału video z tej niecodziennej wyprawy.