Nowy SEAT Ibiza wjeżdża do Polski: gorąca premiera na Poznań Motor Show!
Premiera nowego SEAT-a Ibizy to ważny krok w największej ofensywie produktowej marki. To także wyraźne umocnienie jej trzech filarów, które poza Ibizą stanowią modele Ateca oraz Leon. Po sukcesie pierwszego SUV-a – na początku tego roku pojawił się odświeżony Leon. Latem do salonów dealerskich wjedzie nowa Ibiza, a w drugiej połowie roku – crossover Arona, zbudowany na tej samej platformie.
– SEAT jest w fazie rozwoju. Intensywnie pracujemy nad tym, by stać się jedną z najbardziej dynamicznych firm w branży – mówi Luca de Meo, prezes SEAT-a.
Prezes SEAT-a doskonale wie, o czym mówi. Hiszpańska marka zakończyła 2016 rok ze znakomitymi wynikami finansowymi, osiągając 143 mln euro zysku operacyjnego. Jest to najlepszy wynik w historii SEAT-a.
Zupełnie nowy model
W osiągnięciu jeszcze lepszych rezultatów ma pomóc nowa odsłona legendy SEAT-a. Ibiza pierwszej generacji pojawiła się na rynku w 1984 roku. Od tego czasu stała się prawdziwą ikoną. To najlepiej sprzedający się samochód hiszpańskiej firmy, wyprodukowany do tej pory w liczbie ponad 5,4 mln egzemplarzy. Przy najnowszej wersji auta inżynierowie i projektanci SEAT-a postawili sobie ambitne cele: poprawić bezpieczeństwo, stylistykę, wydajność i komfort kultowego modelu. O tym, jak to się udało, polscy kierowcy przekonają się już w maju.
Prezes SEAT-a doskonale wie, o czym mówi. Hiszpańska marka zakończyła 2016 rok ze znakomitymi wynikami finansowymi, osiągając 143 mln euro zysku operacyjnego. Jest to najlepszy wynik w historii SEAT-a.
Milowy krok SEAT-a
Piąta generacja SEAT-a Ibizy została opracowana w Barcelonie i jest milowym krokiem dla przyszłości marki. Model wykorzystuje najnowsze rozwiązania technologiczne Grupy Volkswagen, wypełniony jest najbardziej zaawansowanymi technologiami, a ponadto imponuje spektakularnymi osiągami oraz bezkonkurencyjną przestrzenią wnętrza.
Stało się to możliwe m.in. dzięki wykorzystanej po raz pierwszy w Grupie Volkswagen platformie A0 MQB. Za sprawą nowej platformy pasażerowie mogą teraz cieszyć się szerszym o 35 mm miejscem na tylnej kanapie, zaś z przodu mają do dyspozycji najszersze fotele w tej klasie (+42 mm).
Również dynamika i prowadzenie samochodu zostały podniesione do wyjątkowo wysokiego poziomu dzięki zwiększeniu szerokości auta o 87 mm oraz rozstawu kół przedniej (+60 mm) i tylnej osi (+48 mm). Poszerzenie samochodu wpłynęło pozytywnie na pojemność bagażnika, która wynosi teraz 355 l, czyli aż o 63 l więcej niż w poprzedniej generacji. Dzięki temu nowa Ibiza zajmuje czołowe miejsce wśród bezpośrednich konkurentów. Obniżenie progu bagażnika doskonale wpływa natomiast na połączenie stylu z funkcjonalnością.
Nowy SEAT Ibiza jest dostępny tylko w opcji 5-drzwiowej, teraz bardziej funkcjonalnej. Model to także krok naprzód w zakresie kontroli poziomu hałasu i wibracji. Nie zmieniło się jedno – Ibiza pozostaje bardzo zwinna na miejskich drogach i jednocześnie wyjątkowo pewna na zakrętach.
Wydajne jednostki napędowe
Do napędu Ibizy piątej generacji przewidziano nowoczesne silniki benzynowe generujące 95, 115 i 150 koni mechanicznych. Najmocniejszy, 150-konny silnik to nowoczesna czterocylindrowa jednostka napędowa 1.5 TSI, wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa oraz turbosprężarkę. Po stronie wysokoprężnej dostępny jest wydajny i oszczędny turbodiesel 1.6 TDI, który występuje w trzech wariantach: o mocy 80, 95 lub 110 koni mechanicznych. Do współpracy z silnikami przewidziano przekładnie ręczne 5- i 6-biegowe. Pierwsze dostępne są w wariantach dysponujących poniżej 95 KM, drugie w mocniejszych wersjach auta. W ofercie znajdzie się też wersja z 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią automatyczną DSG.
Od Reference do Xcellence
SEAT przygotował dla kierowców cztery wersje wyposażenia nowej Ibizy – od Reference przez Style, a na FR i Xcellence kończąc. Pojazdy oznaczone symbolem FR zawsze oferują kierowcy szczególne doznania w zakresie prowadzenia samochodu, za które odpowiadają m.in. sportowe zawieszenie, sportowe fotele i kierownica czy SEAT Drive Profile – wybór profilu jazdy.
Natomiast wersja Xcellence przeznaczona jest dla Klientów, którzy chcą, aby ich auto wyróżniało się bardziej wyrafinowanym stylem oraz wyposażeniem zwiększającym komfort i funkcjonalność.
Technologia na pierwszym miejscu
Wystarczy rzut oka na technologię wykorzystaną w wyposażeniu nowej Ibizy, by stwierdzić, jak nowoczesne jest to auto. Kierowcy mogą skorzystać z systemów oferowanych do tej pory w SEAT-ach Leon i Ateca. Są to m.in.: system kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, aktywny tempomat, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu KESSY, którego charakterystycznym elementem jest pulsujący w rytmie serca przycisk uruchamiający silnik, czy też nowej generacji czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Nowością jest również kamera cofania o wysokiej rozdzielczości.
Łączność i multimedia
Centralne miejsce na konsoli środkowej zajmuje 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego, wyposażony w funkcje pozwalające na pełną integrację ze smartfonami. Kierowca nowej Ibizy, któremu rozładuje się smartfon, może skorzystać z bezprzewodowej ładowarki ze wzmacniaczem sygnału GSM
Nowy model SEAT-a wyposażono w technologie z zakresu łączności – Apple Car Play, Android Auto i Mirror Link. Celem SEAT-a jest zdobycie pozycji lidera w zakresie usług „connected car”, dlatego dziś tworzy pełny cyfrowy ekosystem. Z jego pomocą marka stara się rozwijać i udoskonalać doświadczenia kierowców.
Z kolei dzięki współpracy z BeatsAudio hiszpańskie auto może zostać wyposażone w system muzyczny, który wykorzystuje 7 wysokiej jakości głośników, procesor sygnału cyfrowego (DSP) oraz 8-kanałowy wzmacniacz o mocy 300 W.
Dynamiczny charakter w nowym stylu
Ponad 30-letnia historia oraz szczególne znaczenie auta w ofercie producenta były wyzwaniem dla projektantów piątej generacji Ibizy. Nowy projekt powinien być świeży i młodzieńczy, a jednocześnie dojrzały i zrównoważony. Zadanie zostało wykonane – nowa Ibiza to perfekcyjna kombinacja elegancji, stylu i dynamicznego charakteru. Tak zaprojektowany model z pewnością przyczyni się do powiększenia grona kierowców SEAT-a, a także poprawi wizerunek hiszpańskiej marki. Design nowej Ibizy odzwierciedla dynamiczną linię stylistyczną SEAT-a. Stylistyka auta jest świeża, precyzyjna, a jednocześnie wyrafinowana.
Pełne światła LED i kształt X
Nowa Ibiza to auto o niebywałej dynamice, wyróżniające się mocnymi rysami przodu. Pojawiły się tu trójkątne lampy w technologii LED ze światłami do jazdy dziennej o wyraźnym, rozpoznawalnym kształcie. Ibiza piątej generacji, podobnie jak Leon w swoim segmencie, jest pierwszym modelem w gronie aut miejskich, który korzysta z takiego rozwiązania. Poza walorami estetycznymi zdecydowanie podnosi ono poziom bezpieczeństwa – lampy diodowe dają bowiem jasny, długi i jednorodny strumień światła, znacznie poprawiając widoczność podczas jazdy nocą.
Od dolnej krawędzi obu stron zderzaka w kierunku osłony chłodnicy odchodzą wyraźne przetłoczenia, nadające przodowi stylizację w kształcie litery X. Następnie przechodzą one na maskę, na której znajdują się dwa kolejne, delikatniejsze akcenty, będące jakby przedłużeniami logo SEAT-a, zamkniętego w eleganckiej chromowanej obwódce osłony chłodnicy.
Ibiza ma wyjątkowo krótkie zwisy przedni i tylny – to także świadczy o jej mocnej osobowości. Całość wieńczą felgi aluminiowe w dwóch odcieniach do wyboru, o średnicy dochodzącej aż do 18 cali. Powiększony rozstaw osi wraz z kształtem bocznych okien akcentują wielkość nowej Ibizy, podczas gdy podwójne przetłoczenia opadające w kierunku tyłu są typowe dla SEAT-a i podkreślają wyrazisty, dynamiczny wygląd samochodu.
Tylne lampy idealnie współgrają z przetłoczeniami po bokach, a odpowiednie proporcje i unikatowy styl przekładają się na fantastyczną aerodynamikę. Wypukłe, mocne linie pokrywy bagażnika i zderzaków sprawiają, że auto wydaje się szersze i potężniejsze. Odmianę FR wyróżniają sportowe detale, jak np. końcówki wydechu zamontowane po obu stronach zderzaka. Wersja Xcellence ma z kolei liczne chromowane elementy, podkreślające jej szyk i elegancję.
Przywiązanie do szczegółów
Kabina pod względem stylizacji nawiązuje do wyglądu modeli Leon i Ateca, jednak i tu pojawiło się sporo nowości. W nowej Ibizie dominują bardziej techniczne i precyzyjne linie, które nadają wnętrzu elegancki, ale i drapieżny wygląd. Sportowy i dynamiczny charakter Ibizy podkreślają również nowe materiały wykończeniowe.
Deska rozdzielcza z wyraźnym podziałem obszarów funkcjonalnych, podwyższona konsola środkowa, a zatem lepsza ergonomia i bezpieczeństwo – oto co rzuca się w oczy we wnętrzu nowej Ibizy. Wszystkie przełączniki usytuowano w możliwie jak najwyższej pozycji, aby przy korzystaniu z nich nie trzeba było odrywać wzroku od jezdni. Podobnie jak w SEAT-ach Leon i Ateca starter silnika znalazł się po lewej stronie skrzyni biegów.
Ibiza imponuje przywiązaniem do detali – każdy, nawet najmniejszy element wnętrza został wykonany z ogromną troską o jakość, na wzór modeli z segmentu premium. Takie aspiracje Ibizy podkreślają także liczne możliwości personalizacji oraz nastrojowe oświetlenie wnętrza. Wewnętrzne oświetlenie LED w wersjach FR i Xcellence jest oferowane w dwóch kolorach: czerwonym i białym. Zastosowanie technologii LED do oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego ma znaczenie nie tylko ze względów estetycznych. Diody LED oferują znacznie wyższą jakość oświetlenia, oszczędzając energię, co przekłada się na niższe zużycie paliwa. Pełne światła LED Ibizy (reflektory, deska rozdzielcza, wskaźniki i tylne światła przeciwmgielne) są wciąż nowatorskim rozwiązaniem w tym segmencie.
Za jakość powietrza w kabinie odpowiada zaś specjalny filtr chroniący pasażerów przed wszelkiego rodzaju alergenami i tworzący wewnątrz auta przestrzeń całkowicie wolną od zanieczyszczeń.
Jaka jest nowa Ibiza? Ekscytuje swoim designem, zapewnia niezawodność na drodze, jest przestronna i komfortowa, a do tego wyposażona w najnowsze technologie. Połączenie tych cech i atrakcyjnej ceny sprawia, że nowy SEAT Ibiza to jeden z najlepszych wyborów dla kupujących samochód.