Jak powstawał nowy model CUPRA Formentor?
- Nowa CUPRA Formentor zadebiutuje na rynku w trzecim kwartale 2024 roku.
- Ponad 4 tys. pracowników jest zaangażowanych w produkcję nowego modelu, który zjeżdża z linii co minutę, przy użyciu innowacyjnych narzędzi takich jak deep learning i Prüfer Digital.
- Największą innowacją w fabryce w Martorell jest pierwszy w 100% elektryczny piec poprzeczny w grupie Volkswagen, który zmniejsza zużycie energii o 25% i zajmuje o 42% mniej miejsca.
Nowa CUPRA Formentor wyznacza nowy, innowacyjny kierunek stylistyczny barcelońskiej marki, charakteryzując się unikalnym designem: charakterystycznym przodem z opcjonalnymi reflektorami CUPRA Matrix LED z podświetlanymi trójkątami oraz logo CUPRA umieszczonym centralnie na listwie łączącej tylne lampy. Model, zaprojektowany, opracowany i wyprodukowany w Martorell, zadebiutuje na rynku w trzecim kwartale 2024 roku. CUPRA Formentor to bestseller marki, który sprzedał się w ilości ponad 347 tys. egzemplarzy od premiery w 2020 roku. Teraz, po odświeżeniu, stał się już ikoną.
Nowoczesne systemy produkcyjne
W opracowanie nowej CUPRY Formentor zaangażowało się ponad 4 tys. pracowników. Model ten zjeżdża z linii co minutę, a proces produkcji jest niezwykle skrupulatny. Właśnie dlatego wdrożono wiele innowacyjnych narzędzi, takich jak deep learning oraz inne zaawansowane systemy cyfrowe, co stanowi kolejny krok ku transformacji zakładu. Wśród tych innowacji znajduje się również Prüfer Digital, czyli automatyczna stacja wyposażona w system wizyjny, która kontroluje obecność, pozycję i stan różnych części montowanych w pojeździe, z ponad 60 punktami kontrolnymi skupiającymi się zarówno na mechanice, jak i okablowaniu.
Niezbędną rolę odgrywa również system Smart Plug, technologia stosowana w procesie tworzenia CUPRY Formentor i Leon, związana z montażem ponad 90 jednostek sterujących. Jednak największą innowacją jest nowy pierwszy w całej grupie Volkswagen w 100% elektryczny piec poprzeczny. Bierze on udział w procesie suszenia lakieru, zapewniając warstwę antykorozyjną i zajmuje o 42% mniej miejsca niż tradycyjny system, dzięki skróceniu długości. Dodatkowo zmniejsza zużycie energii nawet o 25%.
Zakład w Martorell jest trzecią co do wielkości fabryką Grupy Volkswagen w Europie pod względem wolumenu produkcji. SEAT S.A. zainwestowała 3 mld euro na rzecz transformacji zakładu, dzięki temu obecna produkcja będzie bardziej elastyczna, zrównoważona i opłacalna na drodze do elektryfikacji.