Jak design wpływa na sprzedaż samochodów?
- CUPRA stawia na wyrazisty i odważny design, wyróżniający się dynamicznymi liniami nadwozia, co doskonale pokazują modele Formentor i Leon.
- Badania pokazują, że dla jednej piątej Polaków (w szczególności dla przedstawicieli Gen Z) estetyka samochodu jest istotnym czynnikiem przy zakupie.
- Modele CUPRA Raval oraz DarkRebel projektowane są z myślą o młodym pokoleniu kierowców.
Współczesny rynek motoryzacyjny to nie tylko zaawansowane technologie i innowacyjne rozwiązania inżynieryjne, ale także w coraz większym stopniu walka o uwagę konsumenta poprzez design. Estetyka samochodów stała się jednym z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe, a marki, które potrafią zaskoczyć i zachwycić swoimi projektami, zyskują przewagę konkurencyjną. Doskonałym przykładem takiej strategii jest marka CUPRA, która zdobywa serca klientów swoim nietuzinkowym podejściem do designu.
Estetyka jako element tożsamości marki
CUPRA od samego początku swojego istnienia stawia na wyrazisty i odważny design. Charakterystyczne linie, dynamiczne kształty i nowoczesne detale to elementy, które wyróżniają modele barcelońskiej marki na tle konkurencji. Estetyka pojazdów CUPRA ma nie tylko przyciągać wzrok, ale również oddawać ducha sportowej elegancji i nowoczesności. Doskonałym przykładem mogą być nowe modele CUPRA Formentor i Leon, które zachwyciły rynek unikalnymi liniami. Auta te są wynikiem nowego języka projektowania marki, który jest sukcesywnie wdrażany od momentu premiery CUPRY Tavascan.
Jak design wpływa na sprzedaż?
Z badania Santander Consumer Multirent wynika, że Polacy przy wyborze auta biorą pod uwagę m.in. estetykę pojazdu, którą jako istotny czynnik wskazuje ponad jedna piąta respondentów. Dla najmłodszej grupy wiekowej, czyli osób między 18 a 29 rokiem życia, wizualna strona samochodu ma największe znaczenie (35%).
Nowe modele CUPRA projektowane są z myślą o pokoleniu Z. Wystarczy zwrócić uwagę na pojazdy takie jak Raval czy DarkRebel, których cechą wspólną jest dążenie do tego, by jak najbardziej odznaczać się na drodze.
– Patrząc w przyszłość, można przypuszczać, że rola designu w motoryzacji będzie rosła. W miarę jak technologia będzie się rozwijać, a samochody będą coraz bardziej zbliżone pod względem osiągów i funkcjonalności, to właśnie estetyka stanie się głównym polem do popisu dla projektantów. CUPRA już teraz wyznacza trendy, pokazując, że odwaga i innowacyjność w designie mogą przynieść wymierne korzyści. Z każdym nowym modelem udowadnia, że piękno i funkcjonalność mogą iść w parze, a estetyka może stać się kluczowym elementem sukcesu rynkowego – komentuje Katarzyna Dziomdziora, PR managerka marek SEAT I CUPRA.