Genewa 2017: debiut nowej generacji kultowego SEAT-a Ibiza i dynamiczny wzrost sprzedaży marki
W lutym bieżącego roku hiszpański producent wyprodukował i dostarczył na lokalne rynki 31 800 pojazdów, czyli o 10,8% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Od początku 2017 roku globalna sprzedaż SEAT-a osiągnęła łącznie 64 000 samochodów, co jest o 13,6% lepszym wynikiem niż przed rokiem. Również w Polsce sprzedaż SEAT-a nieustannie wzrasta – od początku roku polscy kierowcy zarejestrowali 1 420 nowych SEAT-ów. Stanowi to niemal 8% wzrostu w porównaniu z rokiem 2016.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju sprzedaży w pierwszych dwóch miesiącach roku. Jesteśmy przekonani, że uda nam się utrzymać tę tendencję, zwłaszcza że podczas Salonu Samochodowego w Genewie zaprezentowaliśmy nową Ibizę. To szczególnie ważna premiera dla całej marki – mówi Wayne Griffiths, Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu SEAT-a.
- Nieustannie pracujemy nad tym, by stać się jedną z najbardziej dynamicznych firm w branży - mówi Luca de Meo, Prezes marki. – Nowa Ibiza to wielki krok naprzód w rozwoju marki oraz punkt zwrotny w całym segmencie aut miejskich - dodaje.
Nowości SEAT-a
Debiut nowego SEAT-a Ibizy to kolejny krok w największej ofensywie produktowej prowadzonej przez markę i umocnienie trzech podstawowych filarów producenta. Po udanej premierze modelu Ateca – pierwszego SUV-a marki – na rynku pojawił się odświeżony Leon.
Wkrótce dołączy do nich crossover Arona. Wszystkie nowe pojazdy będą dostępne w wersji wyposażenia Xcellence, przeznaczonej dla Klientów, którzy chcą, aby ich auto wyróżniało się bardziej wyrafinowanym stylem oraz wyposażeniem zwiększającym komfort i funkcjonalność. Ponadto Leon, Ibiza i Ateca w 2017 roku będą dostępne w dynamicznej odmianie FR – dającej najwięcej sportowych emocji z jazdy.
Decydujący model
Piąta, zupełnie nowa generacja Ibizy doskonale łączy w sobie wyrazisty design, dynamikę i najnowsze technologie. Są to, m.in. światła w technologii LED, system nagłośnienia Beats Sound System, jak i liczne systemy bezpieczeństwa (m.in. adaptacyjny tempomat, asystenci pasa ruchu i martwego pola czy Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego). Kierowcy auta mają także do dyspozycji m.in. system multimedialny z 8-calowym ekranem, a także system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu KESSY. Pasażerowie mogą z kolei skorzystać ze znacznie większej niż dotychczas przestrzeni w kabinie, bezprzewodowo naładować swojego smartfona oraz podróżować w znacznie bardziej komfortowych warunkach. To zasługa lepszego wyciszenia wnętrza, mniejszych wibracji oraz bardziej harmonijnego zawieszenia.
Nowa Ibiza jest również pierwszym samochodem w Grupie Volkswagen, wykorzystującym koncept MQB A0, gwarantujący znakomite właściwości jezdne. Auto dostępne będzie w szerokiej gamie silników: obok świetnych motorów 1.0 TSI (95 KM i 115 KM) i 1.6 TDI (80 KM, 95 KM oraz 110 KM) między przednimi kołami tego hiszpańskiego auta może pracować także całkowicie nowa jednostka benzynowa 1.5 TSI o mocy 150 KM.
Najmocniejsze silniki w historii SEAT-a
Podczas genewskich targów SEAT zaprezentował również swój najmocniejszy seryjnie produkowany model – Leona CUPRA ST. Nowa CUPRA to 300 KM, 380 Nm momentu obrotowego, napęd 4x4 oraz przyspieszenie do 100 km/h w ciągu 4,9 sekundy. W najnowszym wydaniu sportowego Leona wykorzystano seryjną dwusprzęgłową automatyczną skrzynię DSG, wyróżniającą się bardzo szybką i płynną pracą. Z punktu widzenia kierowcy nie mniej ważny jest fakt, że system 4Drive (napęd 4x4) współpracuje z licznymi układami wspomagającymi prowadzenie samochodu (m.in. systemem kontroli trakcji, blokadą mechanizmu różnicowego), co nie tylko usprawnia przeniesienie momentu obrotowego na koła, ale czyni z Leona CUPRA ST prawdziwy wzór pod względem właściwości jezdnych.
Razem z Leonem CUPRA ST na targach w Genewie pojawił się także wyścigowy Leon CUPRA Evo 17, który zadebiutuje podczas prestiżowych zawodów TCR International Series. Samochód jest dostępny w dwóch wersjach: z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG oraz z sekwencyjną przekładnią ręczną.
Leon CUPRA Evo 17 ma ten sam silnik, co wersja dostępna na rynku, ale jego moc wynosi aż 350 KM (o 20 KM więcej niż wersja z 2016 roku), a moment obrotowy – 420 Nm. Wewnątrz auta odnajdziemy rozbudowaną klatkę bezpieczeństwa, kubełkowy fotel oraz elementy z włókna węglowego, z zewnątrz zaś rozpoznamy je po szarym matowym lakierze oraz specjalnym pakiecie aerodynamicznym. Mocno poszerzone błotniki wraz z wielkim skrzydłem z tyłu sprawiają, że obok Leona CUPRA Evo 17 trudno przejść obojętnie.