Geneva Motor Show 2017: poznaj najbardziej dynamiczne nowości SEAT-a!
Hiszpański producent kontynuuje największą ofensywę produktową w swojej historii. Jego świetne wyniki potwierdzają dane sprzedażowe – to piąty z kolei rok, w którym firma zwiększa sprzedaż; w samym styczniu 2017 roku odnotowano wzrost 16,5% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
- SEAT jest w fazie rozwoju; pracujemy nad tym, by stać się jedną z najbardziej dynamicznych firm w branży – mówi Luca de Meo, prezes marki SEAT – Premiera nowego SEAT-a Ibizy to kolejny krok największej ofensywy produktowej prowadzonej przez markę. Po udanym debiucie pierwszego SUV-a – modelu Ateca – na rynek wjechał odświeżony, jeszcze lepszy Leon. Teraz kolej na nową Ibizę, która zakończy proces umacniania trzech podstawowych filarów marki. To jednak nie koniec nowych modeli – wkrótce pojawi się np. kompaktowy crossover Arona – wymienia prezes SEAT-a.
Ikona w nowym stylu
Gwiazdą SEAT-a podczas Geneva Motor Show będzie piąta generacja modelu Ibiza – najlepiej sprzedającego się samochodu SEAT-a, który od swojej premiery znalazł już ponad 5,4 miliona nabywców.
- Nowy SEAT Ibiza spowoduje olbrzymi skok w rozwoju marki, ma także wszelkie zadatki, by dokonać prawdziwej rewolucji w swoim segmencie – twierdzi Luca de Meo.
Piąta generacja SEAT-a Ibizy, zaprojektowana w Barcelonie, to ikona marki w nowym stylu. To nowatorski model, który reprezentuje młodość ducha, dynamikę, funkcjonalność i komfort.
- Nowy SEAT Ibiza jest ucieleśnieniem wszystkich wartości SEAT-a i zapewnia fantastyczne wrażenia z jazdy – mówi dr Matthias Rabe, wiceprezes Działu Badań i Rozwoju SEAT-a – Dzięki nowej platformie MQB A0 SEAT Ibiza wznosi się na poziom technologii z wyższych segmentów pod względem komfortu oraz znacząco zyskuje na wielkości wnętrza – dodaje.
Ibiza piątej generacji jest nowoczesnym autem – jej kierowcy będą mogli skorzystać z wyposażenia oferowanego do tej pory w modelach Leon i Ateca. Są to między innymi: system kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, aktywny tempomat, a także system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu KESSY.
Najmocniejszy silnik w historii SEAT-a
Podczas genewskich targów SEAT zaprezentuje również swój najmocniejszy model. Silnik o mocy 300 KM, maksymalny moment obrotowy 380 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w ciągu 4,9 sekundy – to właśnie nowy SEAT Leon CUPRA ST.
Model jest wyposażony w system kontroli trakcji przy napędzie na cztery koła oraz w dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG. Te usprawnienia w obszarze mocy i momentu obrotowego to źródło widocznego polepszenia osiągów. Do tego dochodzą liczne systemy z zakresu Connectivity, bezpieczeństwa oraz technologii multimedialnych – powód do dumy modelu Leon.
Najnowszy członek rodziny CUPRA, jednocześnie wyposażony w najmocniejszy seryjnie produkowany silnik w historii, ma sportowe zacięcie i zapewnia intensywne przeżycia. Leon to wyraz równowagi pomiędzy pasją a rozsądkiem i solidne połączenie sportowej konstrukcji, technologii i dynamicznego prowadzenia.
CUPRA gotowa do wyścigu
Razem z Leonem CUPRA o silniku 300 KM na Geneva Motor Show zaprezentowany zostanie spektakularny model z szarym matowym lakierem na zewnątrz, włóknem węglowym wewnątrz oraz miedzianymi detalami w środku i na zewnątrz. To SEAT Leon CUPRA Evo 17 – wyścigowa wersja, która będzie wprowadzona podczas TCR International Series. Samochód jest dostępny w dwóch wersjach: jedna z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG, druga wyposażona w sekwencyjną ręczną skrzynię biegów. Leon CUPRA Evo 17 ma ten sam silnik jak wersja dostępna na rynku, ale moc aż 350 KM (o 20 KM więcej niż wersja z 2016 roku) oraz moment obrotowy 420 Nm. W oczekiwaniu na nowy sezon wprowadzono usprawnienia w systemie hamowania (w tym w systemie kontroli) oraz udoskonalono układy ABS i ESC, by poprawić wyczucie samochodu i jego prowadzenie. SEAT Leon CUPRA Evo 17 ma napęd na przednie koła, samoblokujący elektrohydrauliczny mechanizm różnicowy, przednie hamulce tarczowe o średnicy 378 mm z 6-tłokowymi zaciskami oraz tarczami 272 mm z tyłu pojazdu. Wszystko to, by dostosować się do potrzeb kierowcy lub toru wyścigowego. Rozdział sił hamowania i stabilizator poprzeczny można regulować, podobnie jak kąt nachylenia i stopę wału przedniego zawieszenia (McPherson) oraz wysokość i kąt nachylenia tylnego zawieszenia (wieloramiennego).