CUPRA wspiera rozwój padla w Polsce
2024-04-12

CUPRA wspiera rozwój padla w Polsce

  • Choć historia padla rozpoczęła się ponad 60 lat temu w Meksyku, a szczyt kariery tego sportu rakietowego miał miejsce w Hiszpanii, także w Polsce dyscyplina od kilku lat zyskuje na popularności.
  • W Polsce od 2017 roku funkcjonuje Polska Federacja Padla, promująca dyscyplinę i zrzeszająca miłośników tej formy aktywności.
  • W tym roku po raz trzeci odbył się turniej padla z udziałem gwiazd, tym razem pod patronatem barcelońskiej marki, znany jako CUPRA PADLOWE.

Jedną z dyscyplin sportowych, która w ostatnich latach zyskuje w Polsce na popularności jest padel. Nic w tym dziwnego – rozgrywki są doskonałą okazją do wspólnej zabawy i zdrowej, sportowej rywalizacji. Od trzech lat w naszym kraju rozgrywany jest także turniej z udziałem gwiazd, a CUPRA została partnerem tytularnym tego święta sportu, po raz kolejny podkreślając swój wkład w rozwój dyscypliny zarówno na całym świecie, jak i lokalnie.

Padel w Polsce

Historia polskiego padla sięga 2017 roku, kiedy to powstała Polska Federacja Padla. Związek rok później dołączył do Światowej Organizacji Padla jako oficjalna krajowa jednostka. Federacja ponadto należy do współzałożycieli Europejskiej Federacji Padla, która zrzesza 16 krajów, leżących na terenie naszego kontynentu. Polska Federacja Padla działa w kraju nad Wisłą na rzecz rozwoju padla poprzez promocje, edukację i doradztwo w zakresie rozwoju tej dyscypliny sportowej. Cel jest prosty: umożliwić polskiej społeczności miłośników padla rywalizację na arenie krajowej, jak i międzynarodowej, bez względu na to, czy mowa o amatorach, czy też profesjonalnych zawodnikach.

Istotnym krokiem w kierunku rozwoju sportu w naszym kraju jest budowa nowych kortów do padla. Obecnie w Polsce funkcjonuje kilkadziesiąt ośrodków z miejscami do trenowania tej dyscypliny. Najwięcej zlokalizowanych jest w województwie mazowieckim (Warszawa, Otwock, Konstancin), śląskim (Tychy, Chorzów, Dąbrowa Górnicza, Jaworzno, Poręba), małopolskim (Kraków, Tarnów, Wolbrom) i pomorskim (Gdańsk, Gdynia, Wejherowo).

CUPRA PADLOWE

Bez wątpienia istotny wkład w rozwój padla w Polsce ma organizowany od trzech lat turniej, gromadzący znane osobistości ze świata mediów, sportu, czy też showbiznesu. W tym roku po raz pierwszy turniej został objęty patronatem przez markę CUPRA, a wśród uczestników znalazły się takie postaci, jak Agnieszka Radwańska, Jerzy Janowicz, Paweł Korzeniowski, Maciej Dowbor, czy też para triumfatorów – Tomasz Kłos i Marcin Żewłakow. Zwieńczeniem tegorocznej rywalizacji była aukcja charytatywna, podczas której zebrano kwotę 36 000 zł, które zostaną przeznaczone na Program Stypendialny "PADLOWE". Celem programu jest wsparcie młodych padlistów w rozwoju ich karier sportowych.

CUPRA i padel – połączone od lat

Koneksje barcelońskiej marki CUPRA ze światem padla nikogo nad Adriatykiem nie dziwią – padel należy w Hiszpanii do najpopularniejszych dyscyplin sportowych, a jego fenomen ustępuje jedynie piłce nożnej. Od niemal pięciu lat marka CUPRA wspiera rozwój padla na całym świecie, czego efektem jest m.in. współpraca z renomowanym producentem sprzętu do padla, firmą Wilson Sporting Goods. W wyniki kolaboracji obu marek, we współpracy z legendą padla – Fernando Belasteguínem – powstała specjalna rakieta do tej dyscypliny sportowej, Wilson Bela CUPRA.

Pobierz multimedia
Format: zip
Rozmiar: 3.66 MB
Pobierz pdf
Format: pdf
Rozmiar: 154.41 kB
Pobierz doc
Format: doc
Rozmiar: 154.12 kB
Pobierz plik tekstowy
Format: txt
Rozmiar: 3.51 kB

Multimedia

Do pobrania

Wyczyść listę
Pobierz pliki
Proszę czekać...