CUPRA Tavascan – nowy poziom projektowania samochodów
2023-07-25

CUPRA Tavascan – nowy poziom projektowania samochodów

  • Dział projektowy marki CUPRA do powstania najnowszego modelu Tavascana wykorzystał zaawansowane techniki parametryczne.
  • Postawiono zarówno na autentyczność projektu, jak i wzmocnienie sensorycznych odczuć we wnętrzu auta. Dzięki nowemu podejściu, produkcja nowego modelu hiszpańskiej marki stała się bardziej zrównoważona.

Dział projektowy marki CUPRA tworząc nową koncepcję projektową dla modelu CUPRA Tavascan wykorzystał nowoczesne i zaawansowane techniki projektowania parametrycznego. Francesca Sangalli, szefowa Działu Barw, Kroju i Strategii w CUPRA wyjaśnia, w jaki sposób jej zespół wykreował świat dotykowych i wizualnych wrażeń. Nowe podejście stanowi i kształtuje przyszły design hiszpańskiej marki.

- Podczas prac nad najnowszym modelem CUPRY czerpaliśmy inspirację z innych dziedzin funkcjonujących poza przemysłem motoryzacyjnym, takich jak moda i architektura, które już wykorzystują technologię parametryczną. Stworzyliśmy nowe wrażenia sensoryczne w Tavascanie – zarówno dotykowe, jak i wizualne. Odwzorowaliśmy grafikę 3D na różnych powierzchniach auta za pomocą projektowania parametrycznego, które przekształcają wnętrze pojazdu w lekką strukturę – wyjaśnia projektantka.

Pojęcie projektowania parametrycznego powstało w latach 80. XX w. dzięki zaangażowaniu Hugh Whiteheada, Roberta Aisha, Johna Parrisha i Larsa Hesselgrena, którzy opracowali metodologię z myślą o branży architektonicznej. Dotychczas technika była wykorzystywana w motoryzacji, lotnictwie i branży okrętowej, jak również w tworzeniu produktów przemysłowych.

Elementy wnętrza, takie jak deska rozdzielcza samochodu, zostały połączone w unikalny projekt, który dopasowuje się do różnych kształtów, tworząc wrażenie ewoluującego ruchu i unikalnej muskulatury pojazdu, spójnej z nadwoziem auta. Zespołowi zależało przede wszystkim na autentyczności projektu. Nową koncepcję zastosowano również w przypadku miękkich powierzchni, takich jak fotele.

- Projekt siedzeń powstaje poprzez łączenie elementów graficznych z perforacjami, które dodają wyrafinowania częściom wewnątrz pojazdu. Wraz z miedzianą barwą i charakterystycznymi detalami tworzą prawdziwą wizytówkę marki oraz nadają jej dodatkowej wartości. To dla nas odważne i innowacyjne podejście, dzięki któremu zapewniamy zmniejszenie naszego śladu węglowego – podsumowuje Sangalli.

 

Pobierz multimedia
Format: zip
Rozmiar: 333.23 MB
Pobierz pdf
Format: pdf
Rozmiar: 173.04 kB
Pobierz doc
Format: doc
Rozmiar: 153.62 kB
Pobierz plik tekstowy
Format: txt
Rozmiar: 2.55 kB

Multimedia

Do pobrania

Wyczyść listę
Pobierz pliki
Proszę czekać...