CUPRA świętuje 4. urodziny i przedstawia plan na 2022 rok
Podczas eventu CUPRA X 2 zorganizowanego z okazji czwartych urodzin producent z Martorell ujawnił nowe koncepcje, których realizację planuje w najbliższych latach. Wśród nich znajduje się zapowiedź dwóch nowych modeli, światowa premiera pierwszego projektu NFT oraz wirtualnej gry motorsportowej.
CUPRA z okazji czwartych urodzin dzieli się swoją ambitną wizją na nadchodzące miesiące. Podczas specjalnego wydarzenia online CUPRA X 2, transmitowanego na całym świecie, marka prócz planów rozszerzenia swojej oferty i zwiększenia przychodów w 2022 roku, ogłosiła także stworzenie nowej platformy Metahype, której zadaniem będzie przeniesienie emocjonalnych doświadczeń do zupełnie nowej przestrzeni.
CUPRA X 2, czyli prezentacja działań marki na rok 2022
Producent z Martorell zadebiutował na rynku motoryzacyjnym cztery lata temu. Od tego czasu powiększył gamę modeli między innymi o pierwszego w historii marki CUV-a – Formentora i w pełni elektrycznego Borna. Nieprzypadkowo cyfra 2 stanowi motyw przewodni tegorocznej prezentacji hiszpańskiego producenta.
- Nasza czwarta rocznica ma szczególne znaczenie. Plany na 2022 rok obejmują wiele obszarów. Wychodzimy z zamiarem podwojenia sprzedaży, sieci dystrybucji i obrotu. Stąd nazwa wydarzenia: CUPRA X 2 – przyznaje Wayne Griffiths, CEO marki CUPRA. - Cztery lata temu wielu ludzi wątpiło w nas, ale my nigdy nie wątpiliśmy w siebie. Również w tym roku udowodnimy, że nic nasz nie powstrzyma przed rozwojem – dodaje Griffiths.
W planach hiszpańskiego producenta jest także podwojenie globalnej sieci CUPRA City Garage wraz z ekspertami marki, czyli CUPRA Masterami, umożliwiając w ten sposób zapoznanie się z wyjątkową ofertą firmy w concept store’ach dostępnych na całym świecie.
Prezes Griffiths ogłosił również, że w ciągu najbliższych dwóch lat CUPRA zaprezentuje dwa nowe modele, podwajając tym samym dotychczas dostępną gamę samochodów. CUPRA Tavascan, drugi w pełni zelektryfikowany samochód marki po Bornie, pojawi się na rynku w 2024 roku. Premiera modelu UrbanRebel, czyli najbardziej radykalnej interpretacji miejskiego pojazdu elektrycznego, planowana jest na 2025 rok.
Metahype: emocjonalne doświadczenia marki na wyższym poziomie
Markę CUPRA tworzą unikalne emocje i doświadczenia. Tego lata hiszpańska firma wkroczy do świata metaverse i zaznaczy swoją obecność w zupełnie nowym miejscu.
- Metahype to wspólna przestrzeń, w której marki, startupy i twórcy treści mogą organizować różnorodne wydarzenia i doświadczenia, pozwalając innym tworzyć i dzielić się kulturą. Wchodząc do Metaverse, po raz kolejny udowadniamy, że jesteśmy marką wykraczającą poza branżę motoryzacyjną – stwierdza Griffiths.
Metahype został opracowany we współpracy z VISYON, wielokrotnie nagradzanym dostawcą innowacyjnych usług i członkiem grupy Mediapro. CUPRA połączy siły z partnerami ze świata muzyki i rozrywki, m.in. festiwalem Primavera Sound i sportowym kanałem U-BEAT. W rozmowie ze znaną na całym świecie futurystką i dyrektorką metaverse, Cathy Hackl, Griffiths zdradził, że w najnowszym projekcie zarówno marki, jak i osoby fizyczne będą mogły prezentować materiały artystyczne (takie jak NFT), produkty cyfrowe i fizyczne oraz przesyłać strumieniowo treści w wirtualnej przestrzeni Metahype. Już teraz, klikając w ten link, można doświadczyć nowego wirtualnego świata, tworząc indywidualny avatar.
Marka w ramach platformy będzie funkcjonować w wyodrębnionej strefie, która umożliwi jej stworzenie nowego i spektakularnego doświadczenia podczas ścieżki zakupowej klienta w CUPRA Studio.
CUPRA2 Experience: wyścigi jak nigdy dotąd
CUPRA prezentuje także zupełnie nowy rodzaj wyścigów, który łączy świat rzeczywisty z wirtualnym: CUPRA2 Experience.
- CUPRA2 Experience to zupełnie nowy format gier motorsportowych. Wykorzystując nasz w pełni elektryczny model CUPRA UrbanRebel wprowadzamy w świat CUPRA2 Experience, wyjątkowe doświadczenie związane z wyścigami, w którym pojazd, który prowadzisz, jest prawdziwy, ale to, co widzisz, istnieje w wirtualnym świecie – wyjaśnia Antonino Labate, Dyrektor ds. Strategii, Rozwoju i Operacji w CUPRA.
Przed wprowadzeniem CUPRA2 Experience, marka sprzeda na aukcji swój pierwszy NFT UrbanRebel. Zwycięzca licytacji będzie mógł zostać pierwszym pilotem w najnowszej grze.
Wraz z wprowadzeniem Metahype, CUPRA2 Experience i dwóch nowych modeli, CUPRA świętuje swoje czterolecie i wkracza na nowe ścieżki działań. Po raz kolejny pokazuje, że jest progresywną marką, która nie boi się przekraczać granic.