CUPRA oficjalnym partnerem Louis Vuitton 37th America’s Cup
- CUPRA została globalnym partnerem najstarszych międzynarodowych regat żeglarskich odbywających się od 1851 roku – Louis Vuitton 37th America’s Cup.
- Model CUPRA Terramar został oficjalnym autem zawodów, a w ramach tej współpracy powstał również licznik czasu „CUPRA Cube”, który rozpocznie turniej.
- Louis Vuitton 37th America’s Cup odbędzie się między sierpniem a październikiem 2024 roku, po raz pierwszy w historii obejmując także zawody dla kobiet oraz młodych żeglarzy.
Jako globalny partner 37th America's Cup, CUPRA zorganizowała uroczyste powitanie organizatorów tego prestiżowego wydarzenia w CASA SEAT. Przestrzeń marki, usytuowana w sercu Barcelony, stała się miejscem inauguracji oficjalnego „tournée” dla trofeum, o które będą walczyć uczestnicy regat. Zawody na katalońskim wybrzeżu odbędą się w dniach od 25 czerwca do 1 lipca. W tym okresie najstarsza aktywnie przyznawana nagroda w międzynarodowym sporcie będzie prezentowana w CASA SEAT dla odwiedzających.
– Jesteśmy dumni z naszego partnerstwa z America's Cup – wydarzenia, które inspiruje nas na wielu płaszczyznach: od projektowania i osiągów łodzi, po ambicje i ducha rywalizacji zawodników. Te zawody doskonale odzwierciedlają nasze wartości, takie jak innowacyjność, łamanie schematów i rozwój talentów. Wierzymy, że CUPRA i America's Cup idealnie do siebie pasują, i jesteśmy podekscytowani możliwością uczestnictwa w tej historycznej rywalizacji – mówi Ignasi Prieto, dyrektor ds. marki CUPRA.
Przesuwanie granic
W grudniu 2023 r. marka CUPRA i America’s Cup połączyły siły w ramach strategicznej współpracy, mającej na celu zainspirowanie świata „barcelońskim klimatem”. Przejawem tego działania było odsłonięcie „CUPRA Cube” w nadmorskiej dzielnicy la Barceloneta, w stolicy Hiszpanii. Ten innowacyjny licznik czasu, po osiągnięciu zera, da początek rywalizacji w turnieju. Co więcej, nowy model marki, czyli CUPRA Terramar, został ogłoszony oficjalnym samochodem zawodów. Oznacza to, że najnowszy, sportowy SUV marki zostanie zaprezentowany podczas Louis Vuitton 37th America’s Cup. Jako marka z zamiłowaniem do sportów wyczynowych, CUPRA będzie miała znaczący wkład w całe wydarzenie m.in. poprzez obecność w strefie kibica oraz wiosce regatowej.
– CUPRA pomaga nam nawiązać kontakt z pasjonatami żeglarstwa poprzez wspólne wartości i odważne działania. Nasze partnerstwo opiera się na innowacjach, historii i inspiracji. Spodziewamy się, że Louis Vuitton 37th America’s Cup będzie miał największą widownię w 173-letniej historii wydarzenia i osiągnie ponad 1,5 mld widzów – powiedział Grant Dalton, dyrektor generalny America’s Cup Event.
America’s Cup to wyścig, w którym liczy się tylko zwycięstwo. Od 1851 roku, czyli od ponad 173 lat, prestiżowe trofeum przechodzi z rąk do rąk między zwycięzcami, którzy tym samym zyskują prawo do organizacji kolejnej edycji.
Tegoroczna edycja America’s Cup odbędzie się między sierpniem a październikiem 2024 roku w okolicach obszaru Port Vell w Barcelonie, obejmując również wybrzeża Port Olímpic. Po raz pierwszy w historii wydarzenia odbędą się także zawody wyłącznie dla kobiet - Puig Women’s America’s Cup, oraz UniCredit Youth America’s Cup, skierowane do żeglarzy poniżej 25 roku życia, dając im szansę na zaprezentowanie swoich umiejętności.
Włączając się w partnerstwo Louis Vuitton 37th America’s Cup, CUPRA dąży do wspierania nowych talentów i promowania inkluzywności w sporcie, inspirując jednocześnie nowe pokolenie do przełamywania granic.