CUPRA odpowiada na rosnące zainteresowanie Polaków samochodami elektrycznymi
- Rośnie zainteresowanie samochodami elektrycznymi w Polsce. W najnowszej edycji Barometru Nowej Mobilności prawie ¼ ankietowanych zadeklarowała chęć zakupu pojazdu z napędem BEV. To wzrost o 8 punktów procentowych względem poprzedniego raportu.
- Głównymi czynnikami wpływającymi na wybór aut elektrycznych są m.in. niższe koszty eksploatacji.
- Marka CUPRA reaguje na rosnące zapotrzebowanie, oferując modele Born i Tavascan oraz hybrydowe wersje Leona i Formentora.
Z najnowszego raportu 7. edycji Barometru Nowej Mobilności[1] wynika, że Polacy z coraz większym entuzjazmem decydują się na samochody elektryczne. W 2023 roku już 23% respondentów zadeklarowało chęć zakupu pojazdu elektrycznego (BEV), co stanowi znaczący wzrost w porównaniu do lat poprzednich – w 2020 roku tylko 7% badanych rozważało taki zakup. W przypadku pojazdów z napędem hybrydowym PHEV wzrost ten wynosi 41 pp. (12% w 2017 r., a 55% w 2023 r.). Co więcej, Polacy deklarują też coraz lepszą znajomość zagadnień związanych z sektorem e-mobility. W ostatniej edycji badania odsetek respondentów, którzy wskazali niski lub bardzo niski poziom wiedzy o elektromobilności zmalał o 58 punktów procentowych (2019 r. – 84%, 2023 r. – 26%).
Zgodnie z wynikami raportu, głównymi czynnikami wpływającymi na decyzje zakupowe Polaków są niższe koszty eksploatacji pojazdów elektrycznych w porównaniu do tradycyjnych samochodów spalinowych. Co drugi respondent (56%) wskazał ten aspekt jako kluczowy argument za wyborem auta elektrycznego. Z kolei 40% ankietowanych przyznało, że wybrałoby elektryka ze względu na rosnącą świadomość ekologiczną.
Propozycje elektrycznych modeli marki CUPRA
W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi wśród polskich użytkowników, marka CUPRA proponuje w swojej ofercie modele CUPRA Born oraz CUPRA Tavascan. Wśród klientów popularne są również wersje hybrydowe modeli Leon oraz Formentor.
CUPRA Born to pierwszy w pełni elektryczny pojazd w portfolio barcelońskiej marki. W ofercie dostępny jest z silnikiem elektrycznym z akumulatorem o mocy 59 kWh, 77 kWh oraz 79 kWh (w wersji VZ), który zapewnia zasięg od 427 do 593 km w zależności od wybranego wariantu. Z kolei CUPRA Tavascan jest jedną z najnowszych propozycji barcelońskiego producenta. SUV w najmocniejszej wersji dostarcza 340 KM z dwóch silników elektrycznych, które w płynny sposób przenoszą moc na wszystkie koła. Zasięg pojazdu wynosi do 522 km dla wersji VZ oraz do 568 km dla wersji Endurance.
- Optymistyczne wyniki raportu wskazują, że Polacy są coraz bardziej gotowi na nadchodzącą erę elektromobilności. Rosnąca oferta pojazdów elektrycznych, w tym modeli takich jak CUPRA Born oraz CUPRA Tavascan, jak również stale rozwijająca się infrastruktura ładowania przyczyniają się do pozytywnego trendu na rynku motoryzacyjnym w Polsce – podsumowuje Katarzyna Dziomdziora, PR managerka marek SEAT I CUPRA.
[1] Barometr Nowej Mobilności 2024, online: https://psnm.org/wp-content/uploads/2024/06/PSNM_Barometr_Nowej_Mobilnosci_2024_Raport-1.pdf