CUPRA marką roku w plebiscycie Auto Lider tygodnika Motor
- CUPRA została doceniona przez czytelników tygodnika Motor i serwisu magazynauto.pl – otrzymała tytuł marki roku w 22. edycji plebiscytu Auto Lider.
- W głosowaniu zostały wyróżnione również modele Formentor i Leon VZ e-Hybrid w kategoriach „Kompaktowy crossover/SUV” oraz „Auto hybrydowe”.
CUPRA została doceniona przez czytelników tygodnika Motor i serwisu internetowego magazynauto.pl, zdobywając tytuł Marki roku w plebiscycie Auto Lider. W konkursie wyróżnione zostały również modele CUPRA Formentor oraz Leon VZ e-Hybrid w kategoriach „Kompaktowy crossover/SUV” oraz „Auto hybrydowe”.
- Tytuł marki roku napawa nas ogromną dumą. To dowód na to, że obrana przez nas ścieżka i wprowadzona strategia marketingowa dają bardzo dobre rezultaty, w tym z roku na rok lepsze wyniki sprzedażowe. CUPRA rozwija się w niesamowitym tempie i staje się coraz popularniejszą i mocniej pożądaną marką. Dziękujemy tysiącom czytelników, którzy uczestniczyli w tegorocznym głosowaniu i wybrali CUPRĘ na markę roku – przyznaje Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek SEAT i CUPRA.
Auto Lider to konkurs, w którym czytelnicy tygodnika Motor oraz serwisu magazynauto.pl głosują na najważniejsze motoryzacyjne premiery poprzedniego roku, wybierają faworytów w poszczególnych klasach samochodów oraz wskazują markę roku. Odbyła się 22 edycja tego plebiscytu.
CUPRA jako oddzielna marka samochodów osobowych pojawiła się na rynku w 2018 roku. Pierwszym modelem hiszpańskiego producenta była CUPRA Ateca, dynamiczny SUV o mocy 300 KM, sportowym designie i bogatym wyposażeniu. Z kolei pierwszym autorskim pojazdem marki był Formentor, czyli crossover, który do tej pory pozostaje najpopularniejszym samochodem hiszpańskiego producenta. Marka w 2023 r. zanotowała rekordowe wyniki sprzedaży, dostarczając 230 700 egzemplarzy. Od pojawienia się marki na rynku, liczba ta przekroczyła już ponad pół miliona sprzedanych samochodów.