27 metrów nad Paryżem – CUPRA Ateca
2019-11-25

27 metrów nad Paryżem – CUPRA Ateca

Na dachu ośmiopiętrowego budynku w Paryżu, 27 metrów nad ziemią, powstał pierwszy tor wyścigowy, stanowiący tło dla szczególnego wyzwania motoryzacyjnego. Mikel Azcona, jeden z najmłodszych zawodników WTCR World Touring Car, musiał pokonać unikalną trasę ze stromym zakrętem o kącie nachylenia sięgającym 21 stopni. By sprostać wyzwaniu, hiszpański kierowca zasiadł za kierownicą samochodu CUPRA Ateca.
 
Wieża Eiffla to symbol Paryża i jeden z najbardziej znanych zabytków. Jej żelazną konstrukcję mierzącą 324 metrów widać niemal z każdego miejsca w mieście. Strzelistość i wysokość wieży zainspirowała markę CUPRA do zbudowania pierwszego w stolicy Francji podniebnego toru wyścigowego. W trasę po dachu ośmiopiętrowego budynku ruszył sportowy SUV CUPRA Ateca.
 

120 km/h, 27 metrów nad ziemią

 
Ścigałem się na całym świecie, ale z żadnego znanego mi toru nie rozpościerały się tak spektakularne widoki – przyznaje kierowca Mikel Azcona, 23-letni mistrz TCR Europe z 2018 roku. Niepowtarzalna trasa w Paryżu rezonuje z charakterem samochodu, zaprojektowanym, by połączyć sportowe osiągi z miejską wygodą. Dzięki torowi wyścigowemu, wybudowanemu w jedynie sześć dni w samym centrum Paryża, CUPRA Ateca miała możliwość ukazania swojego sportowego charakteru. Pierwszy w historii tor utworzony na dachach Paryża i wymagający przejazd ponad zatłoczonymi ulicami już wpisały się do historii motoryzacji. 
 

7300 ton versus 300 KM mocy

 
Wydarzenie w Paryżu pozwoliło na docenienie dwóch niezwykłych dzieł inżynierii. Wykonana w 1889 r. Wieża Eiffla waży 7300 ton i pozostaje największą atrakcją ówczesnej Wystawy Światowej. CUPRA Ateca wyjechała na drogi w 2018 r., a pod jej maską skrywa się 300 KM mocy. Nawet Mikel Azcona, przyzwyczajony do sportowych osiągów, był pod wielkim wrażeniem pojazdu. – Najbardziej zaimponowała mi agresywność i moc CUPRY, a także jej niezwykła zwinność – komentuje zawodnik. Na torze w Paryżu znalazł się specjalny zakręt o kącie nachylenia 21 stopni, do pokonania którego przydała się sportowa konstrukcja SUV-a.
 

Odporna na upływ czasu, pomimo deszczu

 
W Paryżu pada średnio przez 111 dni w roku. Pomimo to wieża Eiffla wytrzymała ciągły wpływ korozji na metalową strukturę. Deszcz nie przeszkodził także samochodowi, który doskonale poradził sobie na śliskim torze dzięki napędowi na cztery koła 4Drive. – Jazda w deszczu była niesamowitym doświadczeniem. Pomimo niesprzyjającego stanu nawierzchni, samochód miał zaskakująco dobrą przyczepność. To było naprawdę wspaniałe! – opowiadał Mikel Azcona.
 

Rekordowe liczby

 
Każdego roku ponad 7 milionów turystów wdrapuje się na Wieżę Eiffla, co czyni ją jednym z najczęściej odwiedzanych zabytków na świecie. Pomimo o wiele młodszego wieku CUPRA Ateca również może pochwalić się sukcesami na polu rozpoznawalności – od momentu premiery sprzedano ponad 7600 sztuk, stając się jednym z popularniejszych modeli SUV.
 
Pobierz multimedia
Format: zip
Rozmiar: 176.00 MB
Pobierz pdf
Format: pdf
Rozmiar: 537.91 kB
Pobierz plik tekstowy
Format: txt
Rozmiar: 3.19 kB

Multimedia

Do pobrania

Wyczyść listę
Pobierz pliki
Proszę czekać...