Znakomity pierwszy kwartał SEAT-a
SEAT S.A. wydał w marcu br. 53 200 samochodów, co oznacza wzrost o 14,4% w stosunku do ubiegłego roku (46 500 szt.). Poza sukcesem modelu Ateca na umocnienie wyników firmy wpływ miały również wzrosty globalnej sprzedaży Leona i Alhambry.
Także Ibiza zakończyła rok dobrym wynikiem – sprzedażą na poziomie ponad 150 000 pojazdów. SEAT czwarty rok z rzędu zanotował rezultat wyższy w porównaniu z rokiem poprzednim – na koniec 2016 roku sprzedał 408 700 samochodów. Oznacza to, że w ciągu 4 lat poprawił swój wynik o prawie 30%.
Rośnie liczba rejestracji w Polsce
W ciągu pierwszego kwartału 2017 Polacy zarejestrowali ponad 2 800 samochodów SEAT-a, czyli o ponad 25% więcej niż przed rokiem. W samym marcu hiszpański producent może pochwalić się jeszcze bardziej imponującym wynikiem – polscy Klienci zarejestrowali o 51% więcej aut SEAT-a niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku (1 397 vs. 923 szt.).
- Liczba rejestracji samochodów marki nieustannie się rozpędza, co bardzo nas cieszy. Jest to niewątpliwie wpływ największej w dziejach marki ofensywy produktowej SEAT-a. W samym 2017 roku na polskie drogi wyjechały nowe Leony po faceliftingu, nowe Mii by COSMO, a także nasz pierwszy SUV - Ateca - który wkrótce pojawi się również w sportowej odsłonie FR. Jesteśmy także przekonani, że nowa generacja Ibizy, jaką właśnie wprowadzamy na rynek, jeszcze bardziej wzmocni nasze wyniki - mówi Jakub Góralczyk, Kierownik ds. PR SEAT.
Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży
Marka intensywnie rozwija się też w innych częściach Europy: spektakularne wzrosty zanotowano w Austrii (4 800; + 31,9%) i Szwajcarii (2 500; + 78,5%). Wyniki globalne SEAT-a napędzają takie rynki jak Meksyk (6 800, + 11,0%) i Turcja (4 900; + 10,4%).
- Zamknęliśmy pierwszy kwartał z wynikami lepszymi od szacowanych, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni. Jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się marek w Europie – potwierdzają to nasze wyniki na najważniejszych rynkach dla SEAT-a - mówi Wayne Griffiths, Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu SEAT-a.
Większe wydatki na badania i rozwój
Największa ofensywa produktowa w historii SEAT-a, z czterema nowymi modelami w latach 2016-2017, przyniosła rekordową liczbę inwestycji i wydatków na badania i rozwój. SEAT w 2016 roku przeznaczył na ten cel 862 miliony euro, o 47% więcej niż w poprzednim roku. Środki te zostały spożytkowane m.in. na badania nad nową platformą MQB A0, którą jako pierwsza w grupie Volkswagen wykorzystuje nowa, piąta generacja Ibizy. Od 2012 roku hiszpański producent zainwestował w B&R aż 3 miliardy euro.
Ateca, Arona i…
Latem do salonów dealerskich trafi nowa Ibiza, zaś w drugiej połowie roku – crossover Arona, zbudowany na tej samej platformie, czyli nowej A0 MQB. Oba modele, produkowane w Hiszpanii, dołączą do modelu Ateca, którego sprzedaż rozpoczęła się w ubiegłym roku, a także do nowego SEAT-a Leona po faceliftingu, który jest w sprzedaży od stycznia.
W 2018 roku światło dzienne ujrzy trzeci SUV w ofercie hiszpańskiego producenta. Większy brat modelu Ateca będzie pozycjonowany o segment wyżej od swojego poprzednika jako flagowy model producenta. Nowy samochód będzie dostępny w dwóch wersjach: 5- i 7-osobowej.
- Ten model zapewni marce nowych Klientów, poprawi jej wizerunek i będzie mieć bardzo ważny wpływ na naszą zdolność generowania marży – mówi Luca de Meo, Prezes SEAT S.A. - Nowy SUV zostanie zaprojektowany w Barcelonie, a wyprodukowany w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu, sercu grupy Volkswagen, co jeszcze bardziej zacieśni więzi pomiędzy producentami - dodaje.
Zainteresowanie marką nie maleje – SEAT dynamicznie rośnie w siłę, a jego wyniki rozpalają apetyt na więcej, co potwierdzają ambitne plany rozwoju w przyszłości.