Znakomita sprzedaż SEAT-a w I połowie 2015 w Polsce i na świecie
W I połowie roku globalna sprzedaż hiszpańskiej marki SEAT poszybowała w górę o ponad 8,2%, w Polsce zaś o ponad 50%. Rosnący trend marki trwa już nieustannie od 2013 roku.
Osiągnięty wynik sprzedażowy jest najlepszym wynikiem od I połowy 2007 roku, a jego głównym bohaterem ponownie został SEAT Leon – samochód nowoczesny, dynamiczny, a zarazem rodzinny.
Globalna sprzedaż SEAT-a Leona w I półroczu 2015 wyniosła 86 300 szt., co daje wzrost o 7 700 egzemplarzy w stosunku do I półrocza 2014 (78 600 szt.). W wersji ST, czyli rodzinnego kombi, Leon trafił przez pierwsze 6 miesięcy tego roku do 30 900 kierowców (wzrost o 45,9%).
Drugi filar marki, czyli SEAT Ibiza, również kontynuuje swój trend – 6,6% wzrostu to 84 500 sprzedanych na świecie pojazdów. Największa w gamie Alhambra okazała się trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem w swojej klasie, osiągając 14,6% wzrostu (13 100 szt.). W Polsce SEAT Alhambra konsekwentnie pozostaje liderem w swoim segmencie.
„Nasza sprzedaż stale rośnie, i to już trzeci rok z rzędu. Jesteśmy zadowoleni ze wszystkich naszych modeli i wierzymy, że ich wyniki wciąż będą się poprawiać w najbliższych miesiącach” – mówi Jürgen Stackmann, prezes marki SEAT. „Nowa Ibiza i Alhambra z pewnością podniosą sprzedaż marki. Cały czas pracujemy nad nowoczesnymi rozwiązaniami dla naszych modeli oraz przygotowujemy się do wdrożenia kompaktowego SUV-a w przyszłym roku”.
W Europie Zachodniej w I połowie roku sprzedaż marki wzrosła o 9% (do 172 500 szt.). W rodzinnej Hiszpanii SEAT dostarczył o 20,3% więcej samochodów niż przed rokiem (47 200 szt.), z czego najczęściej wybierane były Ibiza i Leon. W Niemczech marka odnotowała wzrost o 6,2% (44 900 szt.), we Włoszech o 37,2% (9 000 szt.), a w Portugalii o 18,1% (4 400 szt.).
W Europie Środkowej i Wschodniej postęp SEAT-a był widoczny m.in. w Czechach (+11,1% i 4 300 szt.) i w Polsce. W naszym kraju SEAT zyskuje zaufanie coraz większej ilości kierowców, którzy chcą cieszyć się dynamicznym i pewnym autem.
W Polsce sprzedaż marki w I połowie 2015 roku w stosunku do analogicznego okresu z 2014 roku wzrosła o 53% - to największy postęp wśród marek tej klasy na naszym rynku. Dla potwierdzenia tego wyniku, SEAT Alhambra jest nr 1 wśród najczęściej wybieranych vanów w Polsce, a Leon nr 5 wśród popularnych kompaktów.
O zaufaniu Polaków dla SEAT-a świadczą nie tylko liczby. Nasza krajowa sieć dealerska jest światowym liderem we wprowadzaniu nowej architektury, która ma podkreślić cechy marki i uprzyjemnić zakup kierowcom. Polska sieć poprzez liczne inwestycje buduje zupełnie nową jakość i nieustannie rozbudowuje swoje salony – obecnie jest ich 18 w całym kraju.
SEAT swoim charakterem uwodzi coraz więcej kierowców – nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Na ich potrzeby fabryka w Martorell zamknęła I połowę roku ze wzrostem produkcji o 10,5% , a Centrum Techniczne już przygotowuje nowe modele, w tym kompaktowego SUV-a. Z dynamiczną naturą, nowoczesną technologią i 4-letnią gwarancją w standardzie, SEAT-a nie zatrzyma żadna droga.