To był udany rok dla SEAT-a!
SEAT łamie kolejne bariery. Do jakości i dynamicznej natury SEAT-a przekonali się kierowcy z całego świata, w tym także z Polski, kupując w 2014 roku łącznie 390 500 samochodów z hiszpańskim logo. Łączna sprzedaż SEAT-a wzrosła o 10%!
390 500 samochodów (355 000 w 2013 roku), to ok. 1 070 pojazdów dziennie i 45 na godzinę – tyle SEAT-ów kupowano w 2014 roku. Największą gwiazdą okazał się rodzinny i dynamiczny Leon, na którego zdecydowało się aż 154 100 kierowców. Od poprzedniego roku sprzedaż tego auta wzrosła o ok. 50%, a od wprowadzenia jego III generacji w 2012 roku, wyniki Leona poszybowały w górę o 116%. Leon po raz pierwszy zastąpił Ibizę na pozycji bestsellera marki!
„Drugi rok z rzędu sprzedaż SEAT-a odnotowała dwucyfrowy wzrost. Rodzina Leona okazała się punktem zwrotnym w naszej historii. Model ten stał się drugim filarem marki i otworzył drzwi do nowych klientów. Teraz naszym celem jest konsolidacja wzrostu. Gama modeli SEAT-a będzie rozwijana i odnawiana, począwszy od aut, które już mamy, a skończywszy na tych, które przygotujemy w najbliższej przyszłości – wraz z nadejściem kompaktowego SUV-a w 2016 roku” - powiedział Jürgen Stackmann, prezes marki SEAT.
Ogromny sukces SEAT-a można zauważyć na drogach Europy Zachodniej. Po raz pierwszy od 2008 roku sprzedaż marki w tym regionie przekroczyła barierę 300 000 (dokładnie 304 000 szt.) – to o 11,3% więcej niż w roku 2013. W Niemczech sprzedaż wzrosła o 10,4% (84 600 szt.), w Hiszpanii o 14,5% (67 500 szt.), a w Wielkiej Brytanii o 16,8%, po raz pierwszy przekraczając 50 000 (53 400 szt.).
SEAT zyskał na sile także na drogach Europy Wschodniej: w Czechach zdecydowało się na tę markę 6 800 kierowców (wzrost o 61,3%), co daje najlepszy wynik w historii tego kraju, a na Słowacji i na Węgrzech – po 2 500. Prawdziwym hitem okazała się także Polska. W naszym kraju wzrost sprzedaży SEAT-a wyniósł aż 192,7%, co dało 6 300 dostarczonych samochodów!
„Sprzedaż SEAT-a jest coraz bardziej zróżnicowana. Pokazujemy wzrost nie tylko na głównych rynkach europejskich, takich jak Niemcy, Hiszpania, Wielka Brytania i Włochy, ale również w Europie Wschodniej i innych krajach, jak Turcja i Izrael. Najbardziej umocnił nas Leon. W ciągu najbliższych miesięcy będziemy przyczyniać się do konsolidacji tego wzrostu” - podkreślił dr Andreas Offermann, Wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu SEAT-a.
Wyniki sprzedaży SEAT-a dynamicznie pną się w górę. Świadczą o popularności marki i przypominają, że SEAT należy do najbardziej docenianych i ekscytujących marek na rynku motoryzacyjnym. Są dowodem na to, że sukces można przedstawić w liczbach.
Dostawy do klientów w 2014 roku (model, ilość w jednostkach, zmiana w %)
- SEAT Mii (25 300; -12,3%)
- SEAT Ibiza (150 000; -2,7%)
- SEAT Toledo (18 600; -2,3%)
- SEAT Leon (154 100; + 49,9%)
- SEAT Altea (19 300; -18,8%)
- SEAT Alhambra (23 100; + 15,6%)
SEAT to jedyna firma w swoim sektorze w Hiszpanii w pełni projektująca, rozwijająca i wytwarzająca samochody. Jest członkiem Grupy Volkswagen, a swoją główną siedzibę ma w mieście Martorell (Barcelona). Marka eksportuje ponad 80% swoich samochodów i jest obecna w ponad 75 krajach świata. W 2014 roku SEAT sprzedał na całym świecie 390 500 samochodów. Grupa SEAT zatrudnia ok. 14 tys. najlepszych specjalistów w trzech centrach produkcyjnych: w Barcelonie, El Prat de Llobregat oraz Martorell, gdzie wytwarza bardzo popularne modele Ibiza i Leon. Oprócz tego, SEAT produkuje: Alhambrę w Palmela (Portugalia), Mii w Bratysławie (Słowacja), a także Toledo w Mladá Boleslav (Czechy). Firma posiada również Centrum Technologiczne („Ośrodek Wiedzy”), skupiając blisko 900 inżynierów, których celem jest bycie siłą napędową dla numeru 1. wśród inwestorów przemysłowych w sektorze badawczo-rozwojowym w Hiszpanii. Jako marka aktywnie zaangażowana w poprawę ochrony środowiska, SEAT opiera swoją działalność na redukcji emisji CO2, polepszeniu wydajności energetycznej, a także na recyklingu i powtórnym wykorzystaniu zasobów.