SEAT z rekordowymi wynikami w 2016 roku
Od lipca sprzedano na świecie 24 200 nowych SEAT-ów Ateca, dzięki czemu dostawy SEAT-a w drugiej połowie roku zwiększyły się o 5,3%. Poza sukcesem modelu Ateca SEAT może pochwalić się także wzrostem globalnej sprzedaży Alhambry oraz Leona. Oba modele w 2016 roku odnotowały w tej kategorii najwyższe wyniki w historii. W roku, w którym rodzinny minivan świętował 20. urodziny, jego sprzedaż na świecie wzrosła aż o 13,6%, do poziomu 30 700 sztuk.
Zainteresowanie Leonem przełożyło się na 3-procentowy wzrost i sprzedaż 165 000 pojazdów. Natomiast Ibiza, której piąta generacja już wkrótce wjedzie na światowe rynki, zakończyła rok sprzedażą na poziomie 150 000 pojazdów.
- Rozpoczęliśmy naszą ofensywę produktową, a podjęte do tej pory działania zaowocowały znakomitymi wynikami. Wprowadzenie do oferty SEAT-a modelu Ateca pozwala nam optymistycznie spojrzeć w przyszłość – nasz pierwszy SUV już teraz stanowi trzeci filar marki, a dzięki systematycznej sprzedaży przez cały 2017 rok, znacznie wzmocni nasze wyniki – mówi Luca de Meo, prezes marki SEAT. - W związku z wprowadzeniem nowego Leona, nowej Ibizy oraz Arony stawiamy sobie ambitne cele sprzedażowe. To będzie wyjątkowy rok – dodaje.
Ofensywa produktowa i prawie 140 mln euro zysku operacyjnego
Rok 2017 dla SEAT-a będzie czasem rozszerzenia oferty, zapoczątkowanym przez model Ateca. W styczniu w salonach dealerskich pojawi się odświeżona wersja Leona, a w dalszej części roku piąta generacja Ibizy. Światło dziennie ujrzy również crossover Arona oraz sportowa wersja SEAT-a Ateca - FR. To między innymi dzięki pierwszemu SUV-owi marki, do października 2016 roku SEAT odnotował zysk operacyjny w wysokości 137 mln euro.
320 000 pojazdów dostarczonych w Europie Zachodniej
Sprzedaż SEAT-a w Europie Zachodniej osiągnęła 319 900 sztuk, czyli o 2,2% więcej niż w 2015 roku (312 800). Stało się tak dzięki wzrostom w takich krajach jak Austria (+12,9%), Szwecja (+31,3%) i Portugalia (+17,0%). To najlepsze wyniki w tym regionie od 2007 roku.
SEAT zakończył rok z dodatnim saldem również w pięciu największych państwach w Europie. W Niemczech, na największym rynku marki, sprzedaż wzrosła o 2,5%, do 90 000 pojazdów, a w Hiszpanii o 0,1%, co przełożyło się na łączne dostawy na poziomie 77 200 pojazdów. Wielka Brytania i Francja, trzeci oraz piąty największy rynek hiszpańskiego producenta, poprawiły wyniki sprzedaży o 0,5%, czyli Klienci nabyli odpowiednio 47 400 i 22 500 pojazdów. Z kolei we Włoszech – siódmym na liście najważniejszych rynków SEAT-a – sprzedaż wzrosła o 3,9%, co dało łączne dostawy w liczbie 16 500 pojazdów.
Rekordy sprzedaży w Polsce i Turcji
Wzrosty w Polsce (+22,0%), na największym rynku SEAT-a w regionie, oraz na Węgrzech (+11,1%) zdecydowanie przekładają się na bardzo dobre wyniki sprzedaży producenta w Europie Wschodniej – ogólny wzrost na poziomie 8,2% doprowadził do łącznych dostaw w liczbie 28 200 pojazdów w porównaniu z 26 100 w roku poprzednim. To najlepszy rezultat sprzedażowy SEAT-a w regionie od 2008 roku, który w Polsce przełożył się na prawie 9 000 rejestracji nowych samochodów.
W 2016 roku SEAT po raz kolejny pobił swój rekord sprzedaży w Turcji i Izraelu. Turcja, szósty co do wielkości rynek spółki, odnotowała ponad 41-procentowy wzrost sprzedaży (19 700 pojazdów, czyli o 5 800 więcej niż w 2015 roku). W Izraelu SEAT zwiększył sprzedaż o 6,2% i dostarczył w sumie 8 000 pojazdów. Hiszpański producent osiągnął dobry wynik także na swoim czwartym co do wielkości rynku – w Meksyku (24 500 sprzedanych pojazdów, o 1,5% więcej niż w roku poprzednim).
Ponadto SEAT w 2016 roku zaczął prowadzić działania marketingowe w Singapurze i na Mauritiusie. Te dwa nowe rynki dołączyły do Mołdawii i Palestyny, gdzie SEAT rozpoczął swoją działalność rok wcześniej.
Sieć SEAT-a rośnie w siłę
Już 60% salonów dealerskich SEAT-a z łącznej liczby ponad 1 700 punktów zaprojektowano zgodnie z nowoczesną architekturą marki. Nowy wizerunek salonów łączy tożsamość producenta z jego wartościami: dynamiką, designem oraz nowymi technologiami.
Spójna wizerunkowo sieć sprzyja rozpoznawalności tej marki także w Polsce, w której spośród 23 salonów dealerskich SEAT-a w 2016 roku, aż 19 zaprojektowano w nowej architekturze.
SEAT zdobywa coraz więcej uznania nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Wyniki z 2016 roku to wyraźny dowód na to, że marka dynamicznie rośnie w siłę. Wraz z pełnym rozwojem ofensywy produktowej, nowych rynków, a także sieci dealerskiej wielce prawdopodobne jest, że 2017 rok będzie stanowił kolejny przełom w historii SEAT-a.