SEAT z najwyższymi wynikami sprzedaży od 2001 roku
2017-07-24

SEAT z najwyższymi wynikami sprzedaży od 2001 roku

246 500 wydanych samochodów, czyli o prawie 30 000 więcej niż w pierwszym półroczu ubiegłego roku – te wyniki, zanotowane przez SEAT-a na koniec czerwca, są najlepsze pod względem sprzedaży od 2001 roku. Globalna sprzedaż marki wzrosła o 13,7% w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku. Na ten wynik wpływ miały także działania marki w Polsce – nasz kraj znalazł się w pierwszej dziesiątce rankingu sprzedażowego hiszpańskiego producenta.

- W pierwszej połowie 2017 roku osiągnęliśmy najwyższe wyniki sprzedaży w ciągu 16 lat. Nadal odnotowujemy dwucyfrowe wzrosty wyników i staliśmy się jedną z najszybciej rozwijających się marek w Europie – mówi Wayne Griffiths, wiceprezes SEAT-a ds. marketingu i sprzedaży. – Nasz wzrost opiera się na solidnych wynikach z większości rynków, na których ruszyliśmy z największą ofensywą produktową w swojej historii, zaczynając od ubiegłorocznej premiery SUV-a Ateca oraz tegorocznej prezentacji odświeżonego Leona. Dzięki nowej Ibizie i Aronie jesteśmy pewni, że możemy kontynuować ten pozytywny rozwój - dodaje.

Dwucyfrowe wzrosty

Sprzedaż SEAT-a wzrosła w pierwszej połowie roku głównie dzięki wysokim wynikom w największych krajach europejskich. W rodzimej Hiszpanii marka sprzedała 54 100 samochodów (+21,2%), w Niemczech – 48 600 (+10,2%), a w Wielkiej Brytanii – 29 500 (+20,5%). Do krajów, które zwiększyły sprzedaż o ponad 10%, należą również Francja (13 300, +18,2%) i Włochy (10 500, +14,6%).

Na wysokie wyniki sprzedażowe SEAT-a miały wpływ także rezultaty z Austrii i Szwajcarii. W Austrii sprzedaż wzrosła o 23,1% (łącznie 9500 pojazdów), podczas gdy w Szwajcarii SEAT osiągnął zdecydowany wzrost – o 52,3% (łącznie 5300). W obu krajach SEAT jest jedną z dziesięciu najlepiej sprzedających się marek motoryzacyjnych. Piątym pod względem wielkości rynkiem na świecie SEAT-a jest Meksyk (12 900; +6,4%), a szóstym Turcja (11 300; +0,5%). Polska z wynikiem 6000 sprzedanych pojazdów, czyli o 22,3% więcej w porównaniu z pierwszą połową 2016 roku, zajmuje dziewiąte miejsce w tym rankingu. Pierwszą dziesiątkę zamyka Izrael (5500; +5,4%).

SEAT rozpoczął 2017 rok premierą nowego Leona – najlepiej sprzedającego się modelu marki. W pierwszej połowie roku na ulicach pojawiła się także piąta generacja kultowej Ibizy, a do SUV-a Ateca dodano wersję wyposażenia FR. Pierwsze półrocze zamknęła prezentacja crossovera Arona, który do sprzedaży trafi w ostatnim kwartale 2017 roku. W kolejnym roku czeka nas debiut dużego SUV-a, pozycjonowanego o segment wyżej od modelu Ateca.

Pobierz pdf
Format: pdf
Rozmiar: 77.93 kB
Pobierz plik tekstowy
Format: txt
Rozmiar: 2.75 kB

Do pobrania

Wyczyść listę
Pobierz pliki
Proszę czekać...