Rozwój SEAT-a poza Europą trwa. Ambitna strategia globalizacyjna hiszpańskiego producenta nabiera nowego tempa wraz z ostatecznym montażem SEAT-a Arony i Leona w fabryce należącej do Grupy Volkswagen i SOVAC, importera Grupy w Relizane.
Arona i Leon podążają drogą sukcesu wyznaczoną przez Ibizę. Podobnie jak w przypadku tego modelu, oba pojazdy produkowane są w fabryce w Martorell, a końcowy montaż na rynek algierski odbywa się w zakładzie Relizane.
SEAT Ibiza, który montowany jest w Algierii od momentu otwarcia fabryki rok temu, spowodował znaczny wzrost sprzedaży SEAT-a w tym kraju. W pierwszych sześciu miesiącach 2018 roku SEAT dostarczył 11 400 samochodów do Algierii, która stała się jednym z największych rynków zbytu marki.
- Aby wzmocnić naszą strategię globalizacji, montujemy nasze modele poza Europą, tak jak robią to inni europejscy producenci samochodów. Algieria jest naszym pierwszym krokiem w kierunku realizacji celów. To jeden z głównych rynków w regionie i realna szansa na rozwój SEAT-a. Podobne możliwości dostrzegamy w pozostałych krajach Afryki Północnej, gdzie SEAT jest odpowiedzialny za przewodzenie rozwojowi Grupy Volkswagen. Arona i Leon poszerzają gamę produktów, które oferujemy w Algierii, co pozwola nam ugruntować naszą pozycję w tym kraju. Dziś jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się marek w Europie i ten sukces chcemy powtórzyć globalnie – mówi Wiceprezes SEAT-a ds. marketingu i sprzedaży, Wayne Griffiths.
W celu kontynuacji rozwoju globalnego, SEAT podpisał w zeszłym tygodniu umowę, na mocy której nawiązał współpracę ze spółką JAC Volkswagen i został jej udziałowcem. Umowa obejmuje również wprowadzenie marki SEAT w Chinach na lata 2020-2021 i czyni z niej wiodącą markę Grupy Volkswagen w tym projekcie.
Doskonałe zakończenie pierwszego półrocza
Doskonałe wyniki firmy SEAT w Algierii są jednym z kluczowych czynników napędzających wzrost globalnej sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach 2018 roku. SEAT potwierdził swój rekord i przekroczył najwyższy w historii poziom sprzedaży, dostarczając 289 900 samochodów na całym świecie, czyli o 17,6 proc. więcej niż w tym samym okresie 2017 roku (246 500).
Na sukces ten wpłynęły bardzo dobre wyniki fabryki w Martorell, która zakończyła jeden z najlepszych pierwszych półrocznych okresów w swojej historii. Wyprodukowano 283 312 pojazdów, co oznacza wzrost produkcji o 20,6 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2017 roku, a zakład osiągnął poziom wykorzystania zdolności produkcyjnych wynoszący 95 proc. obecnej maksymalnej zdolności produkcyjnej, co odpowiada 2 300 samochodom dziennie.