SEAT S.A. z rekordowymi wynikami finansowymi za pierwszy kwartał 2024 roku
2024-05-08

SEAT S.A. z rekordowymi wynikami finansowymi za pierwszy kwartał 2024 roku

  • Hiszpańska spółka osiągnęła w pierwszym kwartale 2024 r. zysk operacyjny w wysokości 226 mln euro, co stanowi wzrost o 57% w porównaniu do analogicznego okresu z 2023 r.
  • Przychody ze sprzedaży przekroczyły 3,8 mld euro, co oznacza wzrost o 6,8%.
  • Zwrot operacyjny ze sprzedaży wzrósł do 5,9%.
  • Marka CUPRA nadal bije rekordy osiągając liczbę dostaw ponad 56 tys. samochodów (+21,4%).
  • Marka SEAT potwierdziła swoją siłę dostarczając prawie 82 tys. samochodów, co oznacza wzrost o 4,3%.
  • Łączna liczba dostaw SEAT S.A. wzrosła o 10,6%, osiągając blisko 139 tys. sztuk.

W pierwszym kwartale 2024 roku SEAT S.A. odnotował rekordowe wyniki finansowe, które napędzane były wzrostem wolumenów marek CUPRA i SEAT, a także poprawą wydajności. Firma osiągnęła najwyższy w swojej historii zysk operacyjny w wysokości 226 mln euro w pierwszym kwartale roku (Q1 2023: 144 mln euro, +57,0%). Co więcej, zwrot operacyjny ze sprzedaży wzrósł do 5,9% (+1,9 p.p. w porównaniu z 2023 r.). Przychody ze sprzedaży SEAT S.A. osiągnęły 3,803 mld euro, co również stanowi najlepszy wynik firmy odnotowany w pierwszym kwartale i wzrost o 6,8% w porównaniu z rokiem poprzednim (3,562 mld euro).

Osiągnęliśmy najlepsze w historii wyniki za pierwszy kwartał, co jest bardzo pozytywną wiadomością, biorąc pod uwagę wymagające otoczenie zewnętrzne i wysoki poziom konkurencji w 2024 roku. W miarę jak SEAT S.A. posuwa się naprzód na drodze transformacji elektrycznej, nadal ciężko pracujemy, aby osiągnąć solidniejszy zysk operacyjny i zwrot ze sprzedaży. Nasze dwie marki, SEAT i CUPRA, pozostają silne i zwiększają dostawy, przyczyniając się do realizacji naszego celu, jakim jest stanie się jeszcze bardziej zrównoważoną i rentowną firmą – powiedział Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek SEAT i CUPRA

Rekordowe wyniki finansowe

Poprawa wyników finansowych SEAT S.A. wynika głównie ze stałego wzrostu wolumenu dostaw. W okresie od stycznia do marca 2024 r. globalne dostawy firmy wzrosły o 10,6% i wyniosły 138 600 pojazdów (125 200 w 2023 r.), przyczyniając się do zwiększenia udziału obu marek na rynku zachodnioeuropejskim z 3,5% do 3,8% w pierwszym kwartale 2024 roku. Zróżnicowane portfolio zelektryfikowanych pojazdów SEAT S.A. pozwoliło firmie zwiększyć sprzedaż pojazdów PHEV do łącznej liczby 12 300 sztuk, co stanowi wzrost o 122,3% w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r. (5 600).

Rekordowe wyniki pierwszych trzech miesięcy 2024 r. są również skutkiem naszych osiągnięć w poprzednim roku. Jednak globalny kontekst gospodarczy wymaga od nas jeszcze większego skupienia się na strategicznych priorytetach. Zarządzanie przychodami i poprawa wydajności, przy jednoczesnej pracy nad atrakcyjną linią modelową, będą miały kluczowe znaczenie dla osiągnięcia kolejnych sukcesów na przestrzeni tego roku – powiedział David Powels, wiceprezes ds. finansów i IT w SEAT S.A.

Sukces CUPRY

Wyniki CUPRY napędzają sprzedaż hiszpańskiej spółki i są jednym z najważniejszych czynników jej sukcesu. Marka dostarczyła prawie 57 tys. samochodów w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2024 roku, co stanowi wzrost o 21,4% w porównaniu do 2023 r. (46 600). Co więcej, w marcu br. CUPRA osiągnęła najwyższy miesięczny wynik sprzedaży w historii, dostarczając 23 800 samochodów. Od momentu powstania w 2018 r. CUPRA sprzedała już blisko 600 tys. pojazdów.

CUPRA Formentor, czyli najpopularniejszy model barcelońskiej marki, umocnił swoją pozycję najlepiej sprzedającego się A-CUV-a w Europie, osiągając liczbę dostaw na poziomie 28 900 sztuk w okresie od stycznia do marca, czyli o 3,5% więcej niż w tym samym okresie 2023 roku. CUPRA zwiększyła swoją sprzedaż również dzięki sukcesowi modelu CUPRA Leon, który został dostarczony w liczbie prawie 16 tys. pojazdów (+107,0%). Nowe wersje obu modeli zostaną wprowadzone w ciągu kilku miesięcy, aby kontynuować globalny wzrost marki. Trzy główne rynki CUPRA w pierwszym kwartale to Niemcy (18 900; +42,2%), Wielka Brytania (6 900; +31,7%) i Hiszpania (5 300; +3,2%).

Wysoki popyt na modele SEAT-a

Siła marki SEAT była kluczowa dla ogólnego wzrostu hiszpańskiej spółki. Atrakcyjne portfolio pojazdów, w połączeniu z powrotem do pełnej zdolności produkcyjnej i wysokim popytem na samochody SEAT-a, doprowadziło do wzrostu dostaw do 81 900 sztuk, co stanowi wzrost o 4,3% w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r. (78 600).

Kultowy model SEAT Ibiza, który w tym roku obchodzi 40-lecie istnienia, jest liderem sprzedaży marki z wynikiem ponad 25 tys. egzemplarzy dostarczonymi w okresie od stycznia do marca (+8,5%). Głównymi rynkami marki w tym okresie były Hiszpania (17 400; -3,3%), Niemcy (15 300; +24,1%) i Wielka Brytania (11 200; +14,6%).

Pobierz multimedia
Format: zip
Rozmiar: 5.62 MB
Pobierz pdf
Format: pdf
Rozmiar: 242.28 kB
Pobierz doc
Format: doc
Rozmiar: 143.83 kB
Pobierz plik tekstowy
Format: txt
Rozmiar: 5.00 kB

Multimedia

Do pobrania

Wyczyść listę
Pobierz pliki
Proszę czekać...