SEAT odnotowuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży w maju
W maju 2019 roku sprzedaż samochodów marki SEAT wzrosła o 10,5% w porównaniu do analogicznego miesiąca 2018 roku. Łącznie dostarczono Klientom 54 400 samochodów, co jest historycznym sukcesem marki – po raz pierwszy w historii firmy sprzedaż majowa wyniosła ponad 50 000 samochodów. Także w Polsce SEAT zanotował 10% wzrost rejestracji.
Rozwój firmy można obserwować porównując zestawienia sprzedaży rok do roku. Od stycznia do maja 2019 roku sprzedano łącznie 257 000 samochodów, czyli o 7,7% więcej niż w 2018 roku, gdy na rynek dostarczono 238 500 pojazdów. Rekordową sprzedaż odnotowała również wywodząca się z rodziny SEAT-a marka samochodów sportowych CUPRA. W pierwszych pięciu miesiącach 2019 roku dostarczono 10 300 pojazdów tej marki, czyli o 76,8% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
– Kolejny owocny miesiąc bardzo nas cieszy i motywuje do utrzymania pozytywnego trendu w nadchodzących miesiącach. Rozwijamy się na każdym rynku, a szczególne postępy odnotowaliśmy w Niemczech, Francji i we Włoszech, gdzie nasze udziały wzrosły o około 15%. Czujemy również dumę z sukcesu CUPRY, której notowania przekroczyły nasze najśmielsze oczekiwania. Marka istnieje dopiero rok, a jej obecność w takich krajach jak Niemcy, Wielka Brytania i Szwajcaria jest coraz bardziej zauważalna – mówi Wayne Griffiths, Wiceprezes SEAT-a ds. sprzedaży i marketingu oraz Dyrektor generalny CUPRA.
W pierwszych pięciu miesiącach roku tempo wzrostu SEAT-a w Niemczech, Francji i we Włoszech podwoiło się w stosunku do średniego tempa na wszystkich rynkach. W Niemczech sprzedano 52,9 tysięcy pojazdów – o 14,6% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Sprzedaż SEAT-a wzrosła również w Hiszpanii (52 500; + 4%), gdzie liczba rejestracji nowych samochodów była wyższa w porównaniu do konkurencji. W Wielkiej Brytanii dostarczono z kolei 31 000 pojazdów (o 5,5% więcej niż w ubiegłym roku). Największy wynik odnotowano jednak we Francji i we Włoszech, które są kluczowymi rynkami europejskimi w strategii SEAT-a. Sprzedaż zwiększyła się tutaj odpowiednio o 16,5% (14 600 sprzedanych samochodów) i 16% (12 400).
Hiszpańska marka zwiększa swój udział również na innych rynkach europejskich takich jak: Austria (10 100; + 3,6%), Szwajcaria (5 700; + 15,5%), Holandia (5 200; + 26,0%), Portugalia (5 100; + 11,3%), Szwecja (3 700; + 9,3%), Dania (2 800; + 21,8%) i Irlandia (2 700; + 8,9%). Ponadto SEAT umacnia swoją pozycję w Meksyku (10 200; + 5,3%).
Dobre wyniki SEAT konsekwentnie uzyskuje także w Polsce. W porównaniu z majem 2018, SEAT w b.r. zanotował niemal 10% wzrost rejestracji. Na ten wynik największy wpływ miał wzrost rejestracji SUV-ów hiszpańskiej marki – w porównaniu z ubiegłym rokiem od stycznia do maja 2019 zarejestrowanych zostało 77% więcej modeli Arona oraz 35% więcej modeli Ateca. Do tego sukcesu przyczynia się również rosnąca sprzedaż nowego SUV-a marki – Tarraco.
W kraju nad Wisłą nieustającą popularnością cieszy się również Leon – w porównaniu do maja 2018, w b.r. zarejestrowanych zostało 7% więcej egzemplarzy tego modelu.