Produkcja nowych modeli CUPRA Formentor i Leon. Ważny krok w elektrycznej transformacji fabryki w Martorell
- SEAT S.A. inwestuje ponad 3 mld euro w elektryfikację fabryki w Martorell. Skorzysta na niej m.in. proces produkcji nowych modeli CUPRA Formentor i Leon.
- Fabryka w Martorell obecnie integruje innowacyjne technologie i narzędzia cyfrowe, dzięki czemu firma będzie jeszcze bardziej nowoczesna, zrównoważona i rentowna.
- Firma rozpoczęła instalację pierwszego w Grupie Volkswagen w 100% elektrycznego pieca do suszenia lakieru.
CUPRA wkracza na nowy poziom elektryfikacji, rozpoczynając produkcję nowych modeli CUPRA Formentor i Leon. Pierwsze egzemplarze już wkrótce pojawią się na ulicach, a dostawy tych samochodów zaczną się w trzecim kwartale 2024 roku. Oba pojazdy zostały zaprojektowane na nowo z myślą o przyszłej generacji kierowców, wykorzystując nietuzinkowy design, charakterystyczny dla barcelońskiej marki.
– Nowe modele CUPRA Formentor i CUPRA Leon są kluczowe dla przyszłości naszej fabryki w Martorell i będą stanowić ważną część strategii globalnej ekspansji. Inwestujemy ponad 3 mld euro w elektryfikację zakładu, a nowe wersje CUPRY Formentor i Leon będą jednymi z pierwszych modeli, które skorzystają z tej bezprecedensowej inwestycji, jednocześnie stanowiąc ważną część historii naszej fabryki – powiedział Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek SEAT i CUPRA.
Fabryka Martorell napędza wzrost i rozwój
Modele CUPRA Formentor i Leon zostały zaprojektowane i opracowane w całości w Martorell. Rozpoczęcie produkcji obu modeli stanowi kolejny, ważny krok w trwającej transformacji zakładu. Linia produkcyjna tych dwóch modeli zapewnia ponad 4 tys. miejsc pracy, co stanowi jedną trzecią wszystkich pracowników zatrudnionych obecnie w zakładach produkcyjnych SEAT S.A.
– Pracujemy nad transformacją i modernizacją naszej fabryki, integrując najnowocześniejsze technologie w procesach produkcyjnych i konstrukcyjnych. Martorell jest trzecią co do wielkości fabryką pod względem wolumenu produkcji w Grupie Volkswagen w Europie, a dzięki nowym modelom CUPRA Formentor oraz Leon będziemy mieli możliwość do dalszego rozwoju i wdrażania inteligentnych technologii i rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji – powiedział Markus Haupt, wiceprezes wykonawczy ds. produkcji i logistyki CUPRA.
Inauguracja fabryki SEAT S.A. w 1993 roku była kluczowa dla sukcesu hiszpańskiej firmy. Od tamtej pory zakłady zajmujące powierzchnię 2,8 mln m² (równą 400 boiskom piłkarskim), wyprodukowały ponad 12 mln pojazdów w 45 różnych modelach, eksportowanych do ponad 70 krajów na całym świecie.
Rok 2023 był przełomowy dla zakładu w Martorell, który nie tylko obchodził swoje 30-lecie, ale także zwiększył produkcję o 21%, osiągając liczbę 443 443 wyprodukowanych pojazdów. Firma rozpoczęła instalację pierwszego w Grupie Volkswagen w 100% elektrycznego pieca do suszenia lakieru, który został niedawno uruchomiony. SEAT S.A. opracował również zaawansowane narzędzia i systemy cyfryzacyjne, aby zapewnić najwyższą jakość swoich produktów, co bezpośrednio wpływa na produkcję nowych modeli marki CUPRA.
Transformacja zakładu
Obecna transformacja fabryki SEAT S.A. w Martorell w kierunku elektryfikacji jest kluczowym elementem dążenia firmy do uczynienia z Hiszpanii centrum elektromobilności w Europie. SEAT S.A. przewodzi gamie miejskich samochodów elektrycznych Grupy Volkswagen, co ma na celu demokratyzację dostępu do pojazdów z napędem alternatywnym. Do końca 2025 roku w Martorell rozpocznie się produkcja w 100% elektrycznego modelu CUPRA Raval. W kolejnych miesiącach w tej fabryce produkowany będzie również Volkswagen ID 2.all. Tego lata firma przeniesie całą produkcję modeli SEAT Ibiza i SEAT Arona na inną linię montażową w Martorell, aby przygotować nową linię do produkcji samochodów elektrycznych. Transformacja, którą zapoczątkował SEAT S.A., ma bezpośredni wpływ na firmę na poziomie przemysłowym, organizacyjnym i kulturowym.