Oświadczenie Thomasa Schäfera z dnia 7 września 2023 r.
Pierwsze dni IAA Mobility udowodniły siłę Grupy Volkswagen. Wspólnie realizujemy naszą wizję – dostarczenie najlepszych technologii od najbardziej pożądanych marek po konkurencyjnych kosztach. Firma SEAT S.A i CUPRA ucieleśniają te wartości.
Pomimo nieścisłych doniesień w niektórych mediach marka SEAT jest silniejsza niż kiedykolwiek. Popyt na SEAT-a utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie, a sprzedaż w tym roku wzrosła o 18%, osiągając prawie 200 000 sprzedanych egzemplarzy. Rekordowy poziom osiągnęła także liczba zamówień klientów na modele Ibiza, Arona i Leon. Jednocześnie marka chce je unowocześnić, tak aby oferować superwydajne silniki spalinowe oraz pojazdy PHEV.
W dłuższej perspektywie marka SEAT do swojej oferty dołączy nowe formy mobilności, których potrzebują młodzi ludzie, w tym oferty subskrypcyjne i abonamentowe, czy rozwiązania mikromobilne jak SEAT MÓ.
Ponadto firma pracuje nad transformacją obiektów fabryki w Zona Franca, aby przekształcić je w centrum gospodarki SEAT-a o obiegu zamkniętym. Jest to inicjatywa, która w dłuższej perspektywie przyniesie korzyści dla środowiska, a także zapewni plan przemysłowy dla głównej fabryki SEAT S.A.
Niekonwencjonalna marka CUPRA rozwija się w zawrotnym tempie. W ciągu 5 lat sprzedała 400 000 samochodów, a liczba ta wciąż rośnie. Dotychczas w 2023 r. dostarczono już na całym świecie około 150 000 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 60% w porównaniu do zeszłego roku. Dzięki tym wynikom, CUPRA jest jedną z najszybciej rozwijających się marek motoryzacyjnych w Europie. Zaprezentowany na targach motoryzacyjnych IAA w Monachium najnowszy model pokazowy CUPRA DarkRebel, zaprojektowany przez fanów marki, pokazuje, że warto zejść z utartych szlaków.
Dzięki wszystkim osiągnięciom, Wayne Griffiths został nagrodzony tytułem dyrektora generalnego roku w prestiżowym konkursie Eurostars Awards 2023. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się podczas targów IAA w Monachium.