Odważni ludzie wybierają nietuzinkowe auta. Kto kupuje samochody elektryczne?
2024-01-15

Odważni ludzie wybierają nietuzinkowe auta. Kto kupuje samochody elektryczne?

  • Według raportu Polish EV Outlook 2023 CUPRA znalazła się w Top 20 najpopularniejszych marek BEV na rynku.
  • Elektryczna CUPRA Born znalazła fanów wśród osób chcących wyróżnić się na drodze, dzięki oryginalnemu designowi, który udowadnia, że elektryk nie musi być nudny.
  • Kupując model CUPRA Born klienci mają okazję skorzystać z rządowego programu dofinansowania „Mój elektryk”.

Przybywa aut elektrycznych, a polscy kierowcy są coraz lepiej wyedukowani w kwestii ich zalet oraz ograniczeń. Dzięki temu coraz więcej osób świadomie podejmuje decyzję o zakupie pojazdu ładowanego z gniazdka z przekonaniem, że zaspokoją one ich potrzeby komunikacyjne. Z myślą o nich barcelońska marka stworzyła swój w 100% elektryczny model CUPRA Born, a już w drugiej połowie tego roku dołączy do niego zeroemisyjny SUV – CUPRA Tavascan.

Coraz więcej aut elektrycznych w Polsce

„Licznik elektromobilności” Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, bazujący na danych Polskiego Związku Przemysłu motoryzacyjnego podaje, że w listopadzie ubiegłego roku po polskich drogach jeździło już niemal 95 tys. samochodów ładowanych z gniazdka. Ponad 49 tys. szt. stanowiły samochody poruszające się wyłącznie na energii elektrycznej. Według raportu „Motomorfoza” przygotowanego przez Minds & Roses, już co trzeci dorosły Polak zna kogoś, kto posiada samochód elektryczny. Aż 40% rodaków deklaruje, że w przyszłości też chciałoby go posiadać.

Ostatnie dane wskazują na dynamiczny wzrost zainteresowania elektromobilnością w kraju. Co więcej według raportu Polish EV Outlook 2023 CUPRA znalazła się w Top20 najpopularniejszych marek BEV na rynku. Jesteśmy świadomi zmiany w branży, która dotrała już również do Polski. Born to nasz pierwszy zeroemisyjny pojazd, oferujący nie tylko dynamiczną jazdę, ale także wyjątkowe wrażenia estetyczne. Z kolei Tavascan to samochód wyznaczający drogę dla przyszłych projektów marki. Łączy w sobie przestronność, z zaawansowaną technologią, sportowym duchem oraz drapieżnym charakterem – mówi Katarzyna Dziomdziora, PR managerka marek SEAT i CUPRA.

Kim są nabywcy aut elektrycznych

Według wspomnianego raportu, kupujący auta elektryczne to zwykle osoby w wieku 35-55 lat, o stabilnej kondycji finansowej i dysponujące dużą wiedzą na temat samochodów elektrycznych. Są to fani nowinek technologicznych i trendsetterzy, którzy dostrzegają pozytywny wpływ posiadania takiego pojazdu na ich własny wizerunek. Elektryczny model CUPRA Born znalazł fanów wsród osób nietuzinkowych i chcących wyróżnić się na drodze. Pozwala na to oryginalny design auta, który udowadnia, że elektryk nie musi być nudny. Model ten na jednym ładowaniu pokona nawet do 552 km (wg WLTP). Niebawem do gamy elektryków barcelonskiej marki dołączy również pierwszy w 100% elektryczny SUV marki – CUPRA Tavascan z zasięgiem do 547 km.

Oba modele są dowodem na to, że elektromobilność może iść w parze z prowokującym designem i wydajnością, dostosowaną do wymagań współczesnych kierowców. W CUPRA stawiamy na oryginalność, aby nasze samochody nie tylko odpowiadały na obecne trendy, ale również kształtowały przyszłość mobilności – dodaje Katarzyna Dziomdziora.

Zakup elektryka z państwowym dofinansowaniem

Jako największą przeszkodę w podjęciu decyzji o zakupie „elektryka” większość badanych wskazało wysoką cenę zakupu takiego pojazdu. Nie każdy wie, że myśląc o zakupie można skorzystać z rządowego programu „Mój elektryk”, który pozwala na obniżenie ceny nowego samochodu elektrycznego nawet o 27 tys. złotych. Dzięki temu klienci decydujący się na zakup modelu CUPRA Borna mogą obniżyć jego cenę nawet do 177 800 zł.

Pobierz multimedia
Format: zip
Rozmiar: 44.14 MB
Pobierz pdf
Format: pdf
Rozmiar: 193.47 kB
Pobierz doc
Format: doc
Rozmiar: 116.17 kB
Pobierz plik tekstowy
Format: txt
Rozmiar: 3.96 kB

Multimedia

Do pobrania

Wyczyść listę
Pobierz pliki
Proszę czekać...