Od żaru pustyni Kalahari aż po mroźny klimat Laponii – ekstremalne testy materiałów SEAT
2017-03-21

Od żaru pustyni Kalahari aż po mroźny klimat Laponii – ekstremalne testy materiałów SEAT

 

Inteligentna nawigacja, która podpowie o utrudnieniach w ruchu czy asystent, który wskaże najbliższy wolny parking – to tylko wybrane rozwiązania, nad którymi pracuje SEAT. Rozwój technologii mobilnych i jeszcze lepsze połączenie kierowcy, samochodu i jego otoczenia to cel hiszpańskiej marki. Jakie trendy będą rządzić mobilnością w przyszłości? Ujawnia to Fabian Simmer – Chief Digital Officer w marce SEAT.

SEAT testuje swoje auta nie tylko na ulicach słonecznej Barcelony. Marka wysyła również samochody do odległych miejsc, gdzie dominuje klimat polarny lub pustynny. Auta pozostają tam na rok lub dwa lata – narażone na działanie żywiołów – aby producent mógł upewnić się, że żadna część nie ulegnie zniszczeniu. Ale dlaczego SEAT sprawdza swoje samochody na krańcach świata? Marka eksportuje pojazdy do ponad 75 krajów, a słońce w Meksyku różni się od słońca w północnych krajach europejskich, takich jak Niemcy czy Szwecja – mówi Rafael Bolívar, inżynier SEAT-a przeprowadzający testy.

Od fal morskich do fal upałów

A co się dzieje, gdy samochód używany jest na terenach nadbrzeżnych? W specjalnym pomieszczeniu odtworzone zostały warunki atmosferyczne typowe dla rejonów morskich, związane z wilgotnością powietrza i obecnością soli. Chodzi o to, jak wyjaśnia Bolívar, aby zapewnić, że jeśli samochód przebywa przez dłuższy czas w pobliżu morza, jego części nie ulegną korozji. Także jeżeli Klient mieszka w jednym z ciepłych krajów, a jego samochód narażony jest dzień po dniu na silne działanie promieni słonecznych, musimy zagwarantować, że kolor lakieru nie wyblaknie – dodaje.

Od żaru pustyni Kalahari aż po mroźny klimat Laponii – ekstremalne testy materiałów SEAT

Dokonuje się tego, przeprowadzając na częściach tzw. Xenotest, który polega na symulacji działania promieni słonecznych i obserwacji skutków. Części, w zależności od ich lokalizacji w samochodzie, pozostają w komorze testowej od tygodnia do czterech miesięcy – mówi Rafael Bolívar.

Podróż na biegun, wyprawa na pustynię

- W dziale jakości SEAT-a części pojazdów testowane są w zakresie temperatur od −40 do 110 stopni Celsjusza, aby sprawdzić, czy materiały nie ulegają zniszczeniu z powodu narażenia na ciepło lub zimno – wyjaśnia Bolívar. – Od żaru pustyni Kalahari aż po mroźny klimat Laponii.

Od żaru pustyni Kalahari aż po mroźny klimat Laponii – ekstremalne testy materiałów SEAT

W specjalnym pomieszczeniu odtwarzamy wszystkie typy klimatu na Ziemi – dodaje, umieszczając deskę rozdzielczą wewnątrz komory. – Samochody muszą oferować taką samą wydajność w każdych okolicznościach i bez względu na to, gdzie się znajdują – podsumowuje – I to gwarantujemy.

Pobierz pdf
Format: pdf
Rozmiar: 92.36 kB
Pobierz plik tekstowy
Format: txt
Rozmiar: 2.76 kB

Do pobrania

Wyczyść listę
Pobierz pliki
Proszę czekać...