Nowa CUPRA e-Racer: wyjątkowy elektryczny samochód wyścigowy
2018-03-14

Nowa CUPRA e-Racer: wyjątkowy elektryczny samochód wyścigowy

Zaledwie 3,2 sekundy potrzebuje nowa CUPRA e-Racer, aby rozpędzić się do 100 km/h. Pierwszy w pełni elektryczny wyścigowy model marki, osiągający maksymalną prędkość 270 km/h i ponad 12 000 obrotów silnika na minutę, nie ustępuje mocą pojazdom napędzanym benzyną. W czym tkwi sukces samochodu zasilanego baterią?

Zaawansowany akumulator CUPRA e-Racer to 23 panele, każdy z 264 ogniwami. Do osiągnięcia pełnego poziomu naładowania potrzebuje tylko 40 minut. Potężna bateria waży 450 kg, czyli jedną trzecią całego ciężaru samochodu.

Ulokowanie baterii było dla nas dużym wyzwaniem podczas projektowania nowego modelu – opowiada Xavier Serra, dyrektor techniczny projektu. – Naszym celem było właściwe umieszczenie baterii w dolnej części samochodu, aby zachować równowagę i funkcjonalność auta – wyjaśnia.

Kolejnym zadaniem stojącym przed projektantami było zwiększenie aerodynamiki nowego modelu. W tym celu lusterka boczne zostały zastąpione trzema kamerami. Kierowca może zobaczyć wszystko, co się wokół niego dzieje, na dużym ekranie wbudowanym w deskę rozdzielczą.        

Cztery silniki i lepsza aerodynamika

Nowy model został zbudowany na wzmocnionym nadwoziu SEAT-a Leona. – To, co najbardziej zaskakuje w tym modelu, to jego wyjątkowa moc – mówi Xavier Serra.

CUPRA e-Racer jest wyposażona w cztery silniki umieszczone z tyłu pojazdu, dzięki czemu jest w stanie osiągnąć 12 000 obrotów na minutę na jednym biegu. Wszystko to wpływa na odczucia podczas prowadzenia samochodu, zupełnie inne od tych towarzyszących jeździe autem napędzanym benzyną. – Od pierwszego momentu czujemy niespotykane przyspieszenie – dodaje Serra.

CUPRA e-Racer, mimo wyścigowej natury, jest jednocześnie bardzo cichym pojazdem – podczas jazdy słyszymy jedynie delikatny szum. 

CUPRA e-Racer na torze

CUPRA e-Racer jest pierwszym przedstawicielem powstającej klasy E TCR, która została przedstawiona przy okazji prezentacji modelu w Genewie – będzie zarezerwowana dla 4- i 5-drzwiowych samochodów wyścigowych z silnikami o stałej mocy 300 kW oraz maksymalnej 500 kW przy 12 tys. obrotów na minutę. Pierwsze wyścigi modeli z napędem elektrycznym zaplanowano na 2019 rok.

Pobierz multimedia
Format: zip
Rozmiar: 47.99 MB
Pobierz pdf
Format: pdf
Rozmiar: 651.68 kB
Pobierz plik tekstowy
Format: txt
Rozmiar: 2.36 kB

Multimedia

Do pobrania

Wyczyść listę
Pobierz pliki
Proszę czekać...