Moda i samochód – coraz bliżej siebie
2015-06-18

Moda i samochód – coraz bliżej siebie

Samochód jak ubrania - skąd najlepiej czerpać niekończącą się inspirację, by projektować jedno i drugie? Najlepiej szukać jej w mieście pełnym energii, stylu i modowych trendów – w Barcelonie.

Stworzyć nowy krój, zaprojektować piękny kształt, skomponować nowy kolor – te dla wielu z nas niespotykane wyzwania są dla projektantów samochodów czy popularnych blogerek modowych codziennością. Z jednej strony szukają w niej pasji, a z drugiej – kierują się nieskończoną inspiracją. Gdzie jej szukają?

Moda i samochód – coraz bliżej siebie

Jedna z najpopularniejszych blogerek modowych w Hiszpanii, Alexandra Pereira prowadząca bloga „Lovely Pepa”, potrafi określić nowe trendy jeszcze zanim te pojawią się na ulicy. Do ich wykreowania wykorzystuje natchnienie, które zawsze ją otacza. Podczas Barcelona Motor Show spotkała się z Sandrą Alba, osobą odpowiedzialną za kolory nadwozia modeli SEAT, by wspólnie szukać nowych inspiracji w stolicy Hiszpanii.

„Uwielbiam przyjeżdżać do Barcelony, aby móc rozejrzeć się i zorientować, co dzieje się na tutejszych ulicach” – mówi Alexandra Pereira, która nigdy nie rozstaje się ze swoim telefonem. Dzięki niemu, jako modowy „head hunter”, w każdej chwili może zrobić zdjęcie stylizacjom, które wpadną jej w oko. Sandra Alba również śledzi aktualne trendy w Barcelonie. Jej projekty samochodowe, które wkrótce trafią na rynek, muszą chłonąć każdą nowinkę ze świata mody.

Alexandra i Sandra zgadzają się, że moda i przemysł motoryzacyjny mają ze sobą coraz więcej wspólnego oraz że samochody stają się coraz bardziej kobiece. „Nie jesteśmy w stanie traktować samochodu tylko jako objawu funkcjonalności. Chcemy czegoś więcej, jak atrakcyjny i dynamiczny wygląd, a nawet taki, którego można dostosować do swoich własnych potrzeb” - mówi Alexandra Pereira. Według niej, większość samochodów posiada akcesoria czy detale, które są odpowiednikiem biżuterii.

Moda i samochód – coraz bliżej siebie

To, jak ktoś się ubiera, mówi o nim bardzo wiele. To samo dotyczy koloru i stylizacji samochodu. Sandra Alba twierdzi, że lakier nadwozia jest pierwszą rzeczą, która przyciąga uwagę Klienta – „W podobny sposób wstajemy rano i musimy zdecydować, w co się ubrać. Być może w niedalekiej przyszłości będziemy mogli wybierać kolor auta w zależności od tego, w jakim jesteśmy nastroju”. Nie ulega wątpliwości, że przyszłość w świecie samochodów rysuje się w bardzo modnych barwach.

 

 


SEAT to jedyna firma w swoim sektorze w Hiszpanii w pełni projektująca, rozwijająca i wytwarzająca samochody. Jest członkiem Grupy Volkswagen, a swoją główną siedzibę ma w mieście Martorell (Barcelona). Marka eksportuje ponad 80% swoich samochodów i jest obecna w ponad 75 krajach świata. W 2014 roku SEAT osiągnął przychód na poziomie 7,5 miliarda euro, co jest najlepszym wynikiem w historii, i sprzedał na całym świecie 390 500 samochodów. Grupa SEAT zatrudnia ok. 14 tys. najlepszych specjalistów w trzech centrach produkcyjnych: w Barcelonie, El Prat de Llobregat oraz Martorell, gdzie wytwarza bardzo popularne modele Ibiza i Leon. Oprócz tego, SEAT produkuje: Alhambrę w Palmela (Portugalia), Mii w Bratysławie (Słowacja), a także Toledo w Mladá Boleslav (Czechy). Firma posiada również Centrum Technologiczne („Ośrodek Wiedzy”), które w 2015 roku obchodzi swoje 40 urodziny. Centrum skupia blisko 900 inżynierów, których celem jest bycie siłą napędową dla numeru 1. wśród inwestorów przemysłowych w sektorze badawczo-rozwojowym w Hiszpanii. Jako marka aktywnie zaangażowana w poprawę ochrony środowiska, SEAT opiera swoją działalność na redukcji emisji CO2, polepszeniu wydajności energetycznej, a także na recyklingu i powtórnym wykorzystaniu zasobów.
Pobierz pdf
Format: pdf
Rozmiar: 114.50 kB
Pobierz plik tekstowy
Format: txt
Rozmiar: 3.98 kB

Do pobrania

Wyczyść listę
Pobierz pliki
Proszę czekać...