Inżynierowie SEAT-a na Kole Podbiegunowym
2018-12-07

Inżynierowie SEAT-a na Kole Podbiegunowym

Każdego roku 150 techników i inżynierów SEAT-a udaje się do szwedzkiej Laponii. Wszystko po to, by wykonać około 60 testów i pokonać 30 000 km oraz sprawdzić, jak w warunkach ekstremalnego zimna sprawdzają się samochody hiszpańskiej marki.

Każdy poranek na Kole Podbiegunowym dla inżynierów SEAT-a rozpoczyna się od sprawdzenia pogody. Za każdym razem towarzyszy temu oczekiwanie i nadzieja, że dzień będzie słoneczny. Pozwala to utrzymać ekipie dobre nastroje pomimo temperatury spadającej nawet do 25 stopni poniżej zera. Co roku nawet 90 samochodów sprawdzanych jest w ekstremalnych warunkach, aby zagwarantować Klientom, że wszystkie systemy działają poprawnie.

Miejsce, które na dziesięć tygodni w roku staje się biurem dla zespołu 16 inżynierów i eksperymentatorów to jezioro o długości sześciu kilometrów. Pokrywa je 60-centrymetrowa warstwa lodu, dzięki czemu miejsce to gwarantuje idealne warunki do ekstremalnej jazdy.

Samochody SEAT-a poddawane są 60 różnym testom. Pierwszy z nich polega na stopniowym wyłączaniu systemu kontroli stabilności ESC. Pozwala to sprawdzić, czy w momencie, gdy samochód zboczy z toru jazdy, system ustabilizuje koła.

Hamulce w modelach SEAT-a sprawdzane są na 200-metrowym torze, który w połowie pokrywa asfalt a w połowie lód. Umożliwia to testowanie aut zarówno w warunkach wysokiej, jak i niskiej przyczepności kół oraz zachowania w krytycznej sytuacji drogowej. Testerzy przemierzają trasę tam i z powrotem, hamując na obydwu powierzchniach. W ten sposób udoskonala się system ABS, który na co dzień pozwala kierowcy kontrolować stabilność samochodu.

- Po zakończeniu każdego dnia zaawansowane systemy technologiczne, które są coraz potężniejsze i szybsze, analizują dane, które uzyskaliśmy w trakcie testów. Wyniki pozwalają wprowadzać nam poprawki i udoskonalać poszczególne systemy – mówi Gimenez Gonzalo, Kierownik ds. Hamulców i Aktywnych Systemów Bezpieczeństwa SEAT-a.

Testy SEAT-a przeprowadzane są na całym świecie. Proces ten rozpoczyna się latem, kiedy inżynierowie z Centrum Technicznego podróżują na pustynie i spędzają tam ponad trzy tygodnie. Przez 365 dni pracownicy SEAT-a przemierzają wszystkie pięć kontynentów, sprawdzając prototypy w różnych warunkach pogodowych i na wszystkich rodzajach nawierzchni. W rezultacie kierowcy mogą mieć pewność, że będą bezpiecznie jeździć po każdej drodze i we wszystkich sytuacjach. Gonzalo przyznaje, że do pracy w tak wymagających warunkach konieczna jest pasja do samochodów, elastyczność i dobre nastawienie wobec częstych podróży oraz umiejętność dostosowania się do każdej sytuacji. 

Pobierz multimedia
Format: zip
Rozmiar: 26.62 MB
Pobierz pdf
Format: pdf
Rozmiar: 415.82 kB
Pobierz plik tekstowy
Format: txt
Rozmiar: 2.80 kB

Multimedia

Do pobrania

Wyczyść listę
Pobierz pliki
Proszę czekać...