Fakty i mity na temat spalania w modelu CUPRA Formentor
- CUPRA w swoich pojazdach stosuje rozwiązania pozwalające na redukcję zużycia paliwa.
- W rzeczywistych warunkach efektywność paliwowa modelu Formentor przekracza standardy samochodów o takiej mocy i charakterze.
- Model Formentor e-Hybrid stanowi pomost między napędem spalinowym a elektrycznym.
CUPRA rzuca światło na kwestię różnic między wynikami standardu WLTP a zużyciem paliwa, jakiego kierowcy mogą spodziewać się w codziennym użytkowaniu.
WLTP vs. rzeczywistość: zrozumienie różnic
WLTP, czyli globalny standard określania zużycia paliwa i emisji pojazdów, to rygorystyczna procedura wprowadzona w celu odzwierciedlenia warunków rzeczywistej jazdy. Obejmuje szeroki zakres scenariuszy jazdy i temperatur, co pozwala na uzyskanie wiarygodnych informacji dla konsumentów. Niestety, nawet najbardziej zaawansowane protokoły testowe nie są w stanie ująć pełnego spektrum warunków jazdy napotykanych przez kierowców na całym świecie. Wzorce ruchu drogowego, zachowania kierowców, czynniki środowiskowe, a nawet obciążenie pojazdu – wszystko to przyczynia się do zmian w efektywności paliwowej.
Wyniki Formentora: perspektywa rzeczywistego świata
W rzeczywistych warunkach Formentor wykazuje efektywność paliwową często przekraczającą oczekiwania dla pojazdu o takiej mocy i charakterze. Wiarygodnym potwierdzeniem mogą być rezultaty uzyskiwane przez kierowców, rejestrowane na platformie spritmonitor.de. Tysiące osób wprowadza tam regularnie dane dot. zużycia paliwa swoich pojazdów. Średnie wyniki dla posiadaczy modelu Formentor, którzy pokonali swoimi autami przeszło 50 tys. km wynoszą 7,86 l/100 km dla wersji spalinowej, 4,63 l/100 km dla hybrydy e-Hybrid oraz 6,03 l /100 km dla wersji z silnikiem wysokoprężnym.
Zaawansowane technologie napędzające efektywność
Formentor korzysta z najnowocześniejszych technologii mających na celu optymalizację zużycia paliwa. Wśród nich znajdują się tryby jazdy, zastosowanie zaawansowanej aerodynamiki oraz systemów Start-Stop i odzyskiwania energii. Tryby jazdy dostosowują moc silnika, pracę skrzyni biegów oraz inne systemy, aby poprawić efektywność paliwową w zależności od scenariusza jazdy. Natomiast projekt nadwozia przygotowano z myślą o minimalizacji oporu powietrza, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa przy wyższych prędkościach. W przypadku systemów Start-Stop i odzyskiwania energii podczas hamowania, pierwszy z mechanizmów wyłącza silnik w stanie bezczynności, a drugi pozwala na magazynowanie energii podczas hamowania.
- Naszym celem jest nie tylko spełnienie, ale też przekroczenie oczekiwań naszych klientów, poprzez oferowanie im pojazdów, które zapewniają wyjątkową wydajność bez kompromisów w zakresie efektywności – mówi Katarzyna Dziomdziora, PR managerka marek SEAT i CUPRA. - Formentor jest ucieleśnieniem tej filozofii. Wykorzystuje zaawansowane technologie, aby zapewnić kierowcom najlepsze z obu światów.
Różne wersje napędowe: na czele hybryda Plug-in
CUPRA Formentor jest dostępna w różnych konfiguracjach napędowych, aby sprostać szerokiemu zakresowi potrzeb i preferencji kierowców. Szczególne uznanie zyskała wersja hybryda plug-in (e-Hybrid), która łączy wydajność tradycyjnego silnika spalinowego z zaletami elektromobilności. Ta innowacyjna konfiguracja oferuje nie tylko znaczące oszczędności paliwa, ale również umożliwia jazdę w pełni elektrycznym trybie na dystansie do 70 km, co jeszcze bardziej redukuje zużycie paliwa i emisję CO2.