CUPRA Terramar: model, który udowadnia, że ambicja może stać się rzeczywistością
2024-09-13

CUPRA Terramar: model, który udowadnia, że ambicja może stać się rzeczywistością

  • Najnowsza CUPRA Terramar redefiniuje to, co SUV-y mogą zaoferować w zakresie emocji, osiągów i designu.
  • Po sześciu latach od powstania marki, CUPRA wraca do swoich korzeni i na nowo staje się chellengerem w swojej klasie.
  • Jorge Diez, przedstawia proces tworzenia modelu o sportowych proporcjach zgodnych z charakterystycznym DNA marki.

Sześć lat temu, w 2018 roku, CUPRA debiutowała na torze Terramar w Sitges, niedaleko Barcelony, wprowadzając na rynek nową erę emocjonujących, sportowych i unikatowych samochodów. Dziś ta legendarna lokalizacja dała nazwę najnowszemu modelowi marki – CUPRA Terramar. To śmiały, sportowy SUV, który redefiniuje możliwości pojazdów tej klasy.

Emocje w centrum designu

Terramar, to model, który został zaprojektowany, aby odzwierciedlić niebanalną osobowość marki CUPRA i popchnąć emocje do granic motoryzacyjnych możliwości. Udało się to uzyskać dzięki odważnemu, drapieżnemu designowi i sportowym proporcjom pojazdu.

Proces tworzenia każdego modelu CUPRA, jest napędzany determinacją zespołu, aby inspirować każdego przyszłego użytkownika. W przypadku tego modelu, który ma terra (ląd) i mar (morze) w nazwie, podjęto decyzję o pójście jeszcze o krok dalej. Inspiracją była nie tylko niesamowita architektura i duch Barcelony, ale także wpływ, pełnej życia, kultury śródziemnomorskiej oraz silnego charakteru jej mieszkańców. Po połączeniu tych cech, z filozofią projektowania zespołu CUPRA, udało się osiągnąć bardziej autentyczną formę ekspresji.

Naszym celem było podkreślenie punktu, w którym ląd spotyka się z surową, żywiołową siłą morza. Dla niektórych osób design podąża za funkcjonalnością, ale dla nas, jest silnie połączony z emocjami. To dlatego w CUPRA nigdy nie idziemy na kompromisy. Liczy się dla nas wyłącznie najwyższa jakość i perfekcja wykonania – podkreśla Jorge Diez, dyrektor ds. designu CUPRA.

Wyzwania projektowe

Kluczowym wyzwaniem było stworzenie 4,5-metrowego SUV-a o sportowym i niepowtarzalnym charakterze. – Lubimy wyzwania, a rywalizacja jest w naszym DNA, od samego początku istnienia marki. Podobnie jak w przypadku uczestników America's Cup, najstarszych, międzynarodowych regat, dla nas nie ma czegoś takiego jak drugie miejsce. Każde auto jest zaprojektowane tak, aby podkreślało to, że jako marka charakteryzujemy się drapieżnym i niebanalnym designem – podkreśla Diez.

Osiągnięcie pożądanego efektu wymagało od zespołu projektantów wnikliwej analizy proporcji auta i zastosowania zaawansowanych technik kształtowania powierzchni. Podczas procesu projektowania modelu, niezbędne było to, aby połączyć wysokość i większe wymiary typowe dla SUV-ów, z bardziej muskularnym podejściem, charakteryzującym się kontrastowymi liniami, będącymi cechą typową dla sportowych projektów CUPRA.

– CUPRA Terramar to model, który ma na celu wprowadzenie barcelońskiej marki w zupełnie nową erę. Jesteśmy przekonani, że dzięki śmiałemu designowi, wysokim osiągom i niepowtarzalnemu DNA, Terramar podbije serca klientów na wszystkich europejskich rynkach – podsumowuje Jorge Diez, dyrektor ds. designu CUPRA.

 

Pobierz multimedia
Format: zip
Rozmiar: 83.47 MB
Pobierz pdf
Format: pdf
Rozmiar: 174.98 kB
Pobierz doc
Format: doc
Rozmiar: 89.05 kB
Pobierz plik tekstowy
Format: txt
Rozmiar: 3.37 kB

Multimedia

Do pobrania

Wyczyść listę
Pobierz pliki
Proszę czekać...