CUPRA ogłasza rekordowe wyniki sprzedaży w swojej historii oraz potwierdza wejście na rynek północnoamerykański
- Firma SEAT S.A. odnotowała rekordowe wyniki finansowe w pierwszej połowie 2023 r. Zysk operacyjny przedsiębiorstwa osiągnął wartość 371 mln euro – o 468 mln euro więcej w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku.
- CUPRA w 2023 r. dostarczyła już 150 000 samochodów do swoich klientów, co stanowi wzrost o 60% w porównaniu z tym samym okresem 2022 r. Najpopularniejszym modelem marki w dalszym ciągu jest Formentor, a sprzedaż elektrycznego Borna podwoiła się.
- Hiszpańska marka w ramach założonego planu globalizacji pracuje nad wejściem na rynek Ameryki Północnej.
Podczas targów motoryzacyjnych IAA 2023 w Monachium CUPRA ogłosiła, że w 2023 roku dostarczyła na całym świecie ponad 150 000 egzemplarzy samochodów, co stanowi wzrost o ponad 60% w porównaniu r/r. Wyniki te potwierdzają pozycję CUPRY jako jednej z najszybciej rozwijających się marek motoryzacyjnych w Europie.
Firma SEAT S.A. odnotowała rekordowe wyniki finansowe w pierwszej połowie bieżącego roku. Przedsiębiorstwo osiągnęło zysk operacyjny na poziomie 371 mln euro – o 468 mln euro więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Rentowność sprzedaży nadal rośnie i osiągnęła już poziom 5,0% (w porównaniu do -1,8% w I półroczu 2022 r.). Wyniki te są efektem niesłabnącego sukcesu Formentora, najlepiej sprzedającego się modelu w swoim segmencie oraz całkowicie elektrycznej CUPRY Born, która podwoiła swoją sprzedaż w 2023 roku. Od momentu powstania marki w 2018 roku sprzedano ponad 400 000 pojazdów, z czego ponad 1/4 tylko w pierwszej połowie tego roku.
Wayne Griffiths potwierdził również plany wejścia hiszpańskiego producenta na rynek północnoamerykański. Po udanej premierze CUPRY w Australii w ubiegłym roku to kolejny ważny krok w kierunku globalizacji.
- Naszą ambicją jest uzyskanie statusu globalnej marki. Z tego względu intensywnie pracujemy nad wejściem na rynek północnoamerykański. Nasze plany zmierzają w pozytywnym kierunku i jestem przekonany, że dzięki założonej strategii CUPRA odniesie sukces również w Ameryce – podsumował Wayne Griffiths, dyrektor generalny marki CUPRA.