CUPRA ogłasza kierowców, którzy wezmą udział w Extreme E 2022. W zespole ABT CUPRA XE pojadą zwycięzcy Dakaru
Jutta Kleinschmidt będzie kontynuowała współpracę z zespołem ABT CUPRA XE w sezonie 2022. Do drużyny dołącza także zwycięzca Dakaru 2022 Nasser Al-Attiyah. Zawodnicy będą się ścigać w pełni elektryczną CUPRĄ Tavascan XE, której projekt jest reinterpretacją zeszłorocznego modelu e-CUPRA ABT XE1.
Po ogromnym sukcesie premierowego sezonu Extreme E organizatorzy przygotowują się do kolejnej edycji. Misją zawodów, w których kierowcy ścigają się najszybszymi na świecie samochodami elektrycznymi, jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na zagrożenia związane ze zmianami klimatycznymi. CUPRA od samego początku jest częścią Extreme E, to pierwsza marka motoryzacyjna, która ogłosiła swój udział w wyścigach, łącząc siły z ABT Sportsline. Pierwszy sezon zespół ABT CUPRA XE zakończył piątym miejscem w klasyfikacji generalnej. Celem na ten rok jest konsekwentne wygrywanie wyścigów i zdobywanie podium podczas każdej rundy zawodów.
Doświadczony i głodny sukcesu zespół
W tym roku za kierownicą elektrycznej CUPRY zobaczymy nową parę kierowców. Do zespołu ponownie zdecydowała się dołączyć Jutta Kleinschmidt, zwyciężczyni Dakaru 2001, która ma już za sobą zeszłoroczne doświadczenie w Extreme E.
- Nie mogę doczekać się rozpoczęcia nowego sezonu. W zeszłym roku udało nam się zbudować solidną bazę i rywalizować o czołowe miejsca. Tegorocznym wyzwaniem jest bardziej konsekwentne zdobywanie podium. Moja pasja do wyścigów terenowych napędza wszystko, co robię, a dzielenie się tym uczuciem z tak wspaniałym zespołem inspiruje mnie do osiągania najlepszych wyników na torze – mówi Jutta Kleinschmidt.
Partnerem Kleinschmidt na torze będzie czterokrotny zwycięzca Dakaru Nasser Al-Attiyah. Kierowca wygrał zawody w 2011, 2015, 2019 i 2022 roku.
- Jestem bardzo szczęśliwy i dumny, że dołączyłem do CUPRA Tribe, by wziąć udział w tej przygodzie. Wiem, że możemy wykonać świetną robotę. Pomoże nam w tym doświadczenie zespołu, w połączeniu z umiejętnościami Jutty i moimi. Jesteśmy naprawdę zdeterminowani, a naszym celem jest zwycięstwo. Wykorzystamy tę szansę jak najlepiej! – komentuje Nasser Al-Attiyah.
CUPRA Tavascan XE – samochód, który powalczy o zwycięstwo
Kierowcy usiądą za kierownicą elektrycznej CUPRY Tavascan XE, której projekt jest reinterpretacją modelu e-CUPRA ABT XE1. Samochód jest wyposażony w akumulator o pojemności 54 kWh, umieszczony za kokpitem, dzięki czemu zapewniono optymalny rozkład masy pojazdu. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w cztery sekundy.
Pojazd jest jeszcze bardziej zrównoważony od poprzedniej wersji. Wyposażono go w części drukowane w technologii 3D, które poprawiają jego zdolność adaptacji i sprawiają, że jego naprawa jest znacznie łatwiejsza i szybsza. Linia projektowa samochodu zostanie wykorzystana w produkcji seryjnej drugiego w 100% elektrycznego modelu marki CUPRA Tavascan, który trafi na rynek w 2024 roku.
W zgodzie z duchem marki
Seria Extreme E wpisuje się w zaangażowanie CUPRY w elektryfikację, jednocześnie promując zrównoważony rozwój, świadomość ekologiczną i równość płci w motosporcie.
- Już w zeszłym roku widzieliśmy, że zawody Extreme E są zgodne z duchem naszej marki i udowadniają, że elektryfikacja i osiągi idą w parze. To dla nas świetna okazja do ciągłego doskonalenia naszych samochodów, do dalszej pracy nad przyszłymi technologiami. Jesteśmy zachwyceni perspektywą ścigania się w 2022 roku. Zespół z tak świetnymi kierowcami, jak Jutta i Nasser będzie walczył o najwyższe pozycje w rankingu – mówi Dr Werner Tietz, wiceprezes wykonawczy ds. badań i rozwoju w CUPRA.
Pierwsza runda sezonu zaplanowana jest na 19 i 20 lutego w Neom (Arabia Saudyjska).