CUPRA Leon z nowym silnikiem eTSI 150 KM DSG: osiągi, technologia i wydajność
- CUPRA powiększa ofertę silników i możliwości wyposażenia w modelu Leon. Do wariantów 2.0 TSI 300 KM, 2.0 TSI 310 KM Sportstourer, 1.4 e-HYBRID 245 KM DSG, e-HYBRID 204 KM dołącza nowy – eTSI 150 KM DSG.
- Standardowa wersja usportowionego kompaktu otrzymuje silnik 1.5 eTSI o mocy 150 KM (110 kW) z technologią Mild-Hybrid i skrzynią biegów DSG.
- Coraz bogatsza oferta wersji silnikowych sprawi, że DNA samochodów CUPRA, ich design, sportowy charakter i zastosowane technologie trafią do szerszego grona klientów.
CUPRA Leon eTSI 150 KM to nie tylko nowy układ napędowy z technologią Mild-Hybrid 48 V. Teraz, z myślą o kierowcach, wyposażenie standardowe stało się jeszcze bogatsze.
Leon z układem Mild-Hybridne jako opcja
Samochody CUPRA Leon to szeroka gama układów napędowych, w tym trzy warianty silnika elektrycznego dla jeszcze większej wydajności. Dostępne są silniki benzynowe (TSI), dwa silniki hybrydowe typu plug-in, a teraz także silnik z technologią Mild-Hybrid (eTSI). Wszystkie wersje wyposażono w automatyczną skrzynię DSG. Co więcej, wersja eTSI modelu CUPRA Leon posiada trzy tryby jazdy (Comfort, Sport oraz Individual), dzięki którym kierowca może dokładnie dostosować pojazd do swoich wymagań. Wersje te są całkowicie kompatybilne z trybem Mild-Hybrid, pozwalają osiągnąć większą wydajność w trybie Comfort oraz przyczyniają się do najlepszych osiągów silnika benzynowego w trybie Sport.
- CUPRA Leon to jeden z najbardziej pożądanych modeli przez miłośników czterech kółek i samochodów sportowych. Dzięki naszej nowej ofercie jest on dostępny dla szerszego grona klientów samochodów kompaktowych do 150 KM - mówi Victor Sarasola, dyrektor ds. sprzedaży w CUPRA Hiszpania.
CUPRA Leon 1.5 eTSI wykorzystuje moc 150 KM (110 kW), osiągając maksymalny moment obrotowy 250 Nm między 1500-3500 obr./min. Samochód przyspiesza od zera do 100 km/h w 8,7 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 214 km/h.
Jeszcze większa precyzja prowadzenia
CUPRA Leon wyposażona jest standardowo w system wspomagania jazdy zapewniający najwyższą zwrotność auta nawet na najbardziej wymagających trasach oraz zawieszenie adaptacyjne (DCC), które odpowiada za zmianę ustawienia sztywności amortyzatorów i dostosowuje je aż na 15 różnych poziomach. Kierowca może zmieniać sposób prowadzenia CUPRY Leona 1.5 eTSI 150 KM zgodnie ze swoimi upodobaniami dzięki dostępnym trybom: Comfort, Sport i Individual (wersje VZ posiadają także tryb CUPRA). Ponadto wersja eTSI ze 150 KM posiada napęd na przednie koła i jest wyposażona w standardzie w system XDS z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego, dzięki czemu zwiększona jest przyczepność tego sportowego kompaktu.
Bogate wyposażenie standardowe nowej wersji Leona
Z myślą o kierowcach, standardowa wersja sportowa została wyposażona m.in. w asystenta świateł drogowych High Beam Assist i kierunkowskazy typu Full LED, dyfuzor zderzaka tylnego w kolorze karoserii z elementami układu wydechowego w kolorze Dark Aluminium i 18-calowymi czarno-srebrnymi felgami aluminiowymi Machined Sport Black & Silver. Ponadto do dyspozycji jest ekran multimedialny o przekątnej 25 cm (10") – opcjonalnie 30 cm (12") – oraz wiele systemów wspomagania jazdy, takich jak system kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i funkcją ochrony pieszych i rowerzystów, asystent zmiany pasa ruchu Lane Assist czy asystent świateł (krótkich i długich).
W ramach wyposażenia dodatkowego dostępne są światła Matrix LED (użyte po raz pierwszy w CUPRZE Formentor), dzięki którym możliwa jest nocna jazda bez wyłączania długich świateł i oślepiania innych użytkowników ruchu. Dostępne są także inne pakiety (m.in. Pakiet Comfort+ i Design Pack), które podnoszą poziom komfortu, bezpieczeństwa i łączności.
CUPRA Leon 1.5 eTSI 150 KM (110 kW) DSG może być wyposażona także w dodatkowe elementy poprawiające komfort jazdy, jak na przykład zawieszenie adaptacyjne (DCC), które pozwala zmienić twardość amortyzatorów w 15-stopniowym zakresie, oraz możliwość ustawienia profilu jazdy za pomocą funkcji CUPRA Drive Profile.
Samochód można zamówić w wariancie z karoserią w kolorach Magnetic Grey lub Petrol Blue, a fotele kubełkowe dostępne są ze skórzaną tapicerką w kolorze czarnym, elektryczną regulacją i zapamiętywaniem ustawień fotela kierowcy. Istnieje także możliwość uzupełnienia wyposażenia systemem BeatsAudioTM, elektrycznie otwieranym dachem panoramicznym, felgami w kolorze miedzianym lub spojlerem tylnym w kolorze czarnym.
Łączność i bezpieczeństwo
Nowy CUPRA Leon eTSI 150 KM DSG wyposażony jest w technologie, które sprawiają, że codzienne korzystanie z niego stanie jest jeszcze łatwiejsze i bezpieczniejsze.
System CUPRA Connect, obecny w wersji standardowej, zapewnia dostęp do usług online bezpośrednio z poziomu samochodu dzięki zintegrowanej karcie SIM. Poprzez aplikację CUPRA Connect kierowca może sprawdzić dane dotyczące jazdy, miejsc, w których samochód był zaparkowany, stanu samego auta, a także konfigurować ostrzeżenia o prędkości i dostępie do różnych funkcji. Zintegrowana karta SIM to także większe bezpieczeństwo pojazdu dzięki usłudze eCall. W razie wypadku samochód może sam lub przy interwencji użytkownika zawiadomić służby bezpieczeństwa.
Najważniejsze systemy bezpieczeństwa w CUPRA Leon to m.in. predykcyjny tempomat (ACC), asystent podróży, system monitorowania martwego pola Side Assist, asystent wyjazdu z miejsca parkingowego Exit Assist oraz asystent bezpieczeństwa (Emergency Assist), który w przypadku braku reakcji kierowcy może zacząć wyhamowywać samochód, a jeśli i to nie pomoże, zatrzymać go całkowicie i włączyć światła awaryjne. Po zatrzymaniu CUPRA Leon może bezpośrednio powiadomić służby bezpieczeństwa, korzystając z systemu eCall.
Dane dotyczące szczegółowych specyfikacji technicznych oraz cenniki dostępne są pod tym linkiem.