CUPRA Ateca 2020 – nowa wersja debiutanckiego modelu CUPRY
CUPRA Ateca po raz pierwszy wyjechała na drogi pod koniec 2018 roku, rozpoczynając historię nowej motoryzacyjnej marki. W 2020 roku na rynku pojawi się odświeżona wersja modelu. Wygląd SUV-a nabrał jeszcze więcej sportowego charakteru dzięki nowym, ekspresyjnym detalom. Hiszpański producent właśnie udostępnił serię niepublikowanych wcześniej fotografii przedstawiających auto.
CUPRA Ateca była pierwszym modelem wprowadzonym na rynek pod nową marką, oferującą wyjątkowe osiągi. Model łączy w sobie sportowego ducha, praktyczność i ekspresyjny design eksponujący techniczne możliwości auta. W samym 2019 roku sprzedano ponad 10 000 egzemplarzy samochodu. Nowa wersja SUV-a to odpowiedź na wciąż rosnące wymagania miłośników motoryzacji.
Diabeł tkwi w szczegółach
Tegoroczną odsłonę modelu Ateca wydłużono o 10 mm do 4386 mm i obniżono o 2 mm do 1599 mm. Ponadto nową wersję wzbogacono o kolejne wyraziste akcenty. Przód pojazdu stał się jeszcze bardziej wyrazisty dzięki oświetleniu Full LED oraz elementom, które zyskały aluminiowe wykończenie – dyfuzorowi poniżej grilla i obudowie przednich świateł przeciwmgłowych. W karoserię wkomponowano także srebrne i miedziane detale. Kolejnym efektownym akcentem są dynamiczne kierunkowskazy.
Jeszcze więcej możliwości personalizacji
Szeroka oferta dodatkowego wyposażenia pozwala na personalizację samochodu według indywidualnego gustu. Kierowcy mogą wybierać m.in. spomiędzy 6 rodzajów 19-calowych felg, w tym specjalnych wersji Sports Black oraz Copper. Każda opcja dostępna jest w połączeniu ze standardowymi zaciskami hamulcowymi CUPRA w kolorze czarnym lub ze sportowymi hamulcami Brembo z miedzianymi akcentami. CUPRA Ateca 2020 oferuje także 6 kolorów karoserii podkreślających dynamiczny design pojazdu. Fani charakterystycznych dźwięków wydawanych przez sportowe samochody mogą również zamówić układ wydechowy firmy Akrapovič.
Premiera sprzedażowa modelu planowana jest na drugą połowę 2020 roku.
CUPRA Ateca 2020 – dane techniczne
Silnik |
2.0 TSI |
Cylindry/Zawory |
4-cyl - 16v |
Pojemność |
1984 cm3 |
Średnica cylindra, skok tłoka |
82.5 x 92.8 |
Stopień sprężania |
9,3:1 |
Moc maksymalna |
300 KM (221 kW) |
Maksymalny moment obrotowy |
400 Nm |
Skrzynia biegów |
Siedmiostopniowa skrzynia DSG |
0 do 100 km/h |
4,9 sek. |
Maksymalna prędkość |
247 km/h |
Długość |
4386 mm |
Wysokość |
1599 mm |
Szerokość |
1841 mm |
Przednie zawieszenie |
Kolumna McPhersona – sprężyny śrubowe – amortyzator hydrauliczny |
Tylne zawieszenie |
Oś wielowahaczowa – sprężyny śrubowe – amortyzator hydrauliczny |
Przednie hamulce |
340 x 30 / Brembo: 370 x 32 |
Tylne hamulce |
310 x 22 |
Felgi |
8J x 19 ET45 |
Opony |
245/40 R19 |