Z dniem 1 marca 2019 roku nowym Wiceprezesem ds. badań i rozwoju marki SEAT został Axel Andorff. Zastąpił na tym stanowisku dr. Matthiasa Rabe, który po 8 latach w Komitecie Wykonawczym SEAT-a poprowadzi nowo powstały dział Technicznego Rozwoju Operacji marki Volkswagen. Axel Andorff będzie odpowiedzialny za przygotowanie SEAT–a na wyzwania przyszłości, w szczególności te związane z elektryfikacją, łącznością i najnowszymi rozwiązaniami mobilnymi.
Axel Andorff, dzięki prawie 20-letniemu doświadczeniu zdobytemu w pracy dla Daimlera, ma odpowiednie kompetencje do kierowania innowacyjnymi projektami SEAT-a. Na nowo objętym stanowisku odpowiedzialny będzie w szczególności za wyzwania związane z elektryfikacją, rozwój inteligentnych samochodów, a także opracowywanie i wdrażanie nowych rozwiązań mobilnych. Będzie nadzorował Dział Designu, gdzie powstają koncepcje wszystkich modeli, oraz Centrum Techniczne, w którym nad innowacjami pracuje ponad 1 000 inżynierów. Andorff jako Wiceprezes ds. badań i rozwoju SEAT–a zasiądzie w Komitecie Wykonawczym marki i będzie raportował bezpośrednio do Prezesa Luca de Meo. Natomiast Matthias Rabe, po ośmiu latach w Komitecie Wykonawczym SEAT-a, przeniesie się do Volkswagena, gdzie poprowadzi nowo powstały dział Technicznego Rozwoju Operacji niemieckiej marki.
− Nigdy nie zapomnimy dokonań Matthiasa Rabe i jego wkładu w rozwój SEAT-a. Dzięki pracy jaką wykonał jesteśmy jednym z najszybciej rozwijających się producentów samochodów w Europie. Axel Andorff stanie przed ekscytującym wyzwaniem, jakim jest konsolidacja rozpoczętych już projektów. Na pewno będzie ogromnym wsparciem w trwającej transformacji SEAT-a i promocji innowacyjności, która pozwoli marce zmierzyć się z wyzwaniami stojącymi przed całą branżą motoryzacyjną – przekonuje Luca de Meo, Prezes SEAT-a.
Andorff ma 45 lat i z wykształcenia jest inżynierem z ukończonymi fakultetami na kierunkach Mechaniki oraz Ekonomii Uniwersytetu w Kaiserslautern (Niemcy). Swoją dotychczasową karierę rozwijał w Daimlerze, dla którego pracował od roku 2000. Przez ostatnie pięć lat był odpowiedzialny za koncepcyjne projekty elektrycznych oraz kompaktowych modeli Mercedesa. Odpowiadał również za pierwszą generację modeli GLA, CLA oraz CLA Shooting Brake. Oprócz tego stworzył, a następnie kierował działem zakupów Daimlera w Chinach, gdzie zorganizował całą sieć dostawców.