3. urodziny Formentora. Co stoi za sukcesem hiszpańskiego crossovera?
2023-03-15

3. urodziny Formentora. Co stoi za sukcesem hiszpańskiego crossovera?

  • Od premiery flagowego modelu CUPRY, czyli Formentora, mijają właśnie 3 lata.
  • Model stał się bestsellerem marki, notując w samym 2022 roku sprzedaż na poziomie 97 600 egzemplarzy (63,8% sprzedaży marki CUPRA). W Polsce w zeszłym roku dostarczono klientom 2 668 samochodów tego modelu, a od 2020 roku po polskich drogach jeździ już 4 070 Formentorów.
  • Wśród najczęściej wybieranych pakietów do tego model w Polsce króluje ambientowe oświetlenie kokpitu LED z możliwością wyboru koloru. Polacy najchętniej kupują CUPRĘ Formentor z metalicznym wykończeniem lakieru Magnetic Tech.

Marka CUPRA została oficjalnie zaprezentowana w 2018 roku. Po dwóch latach od premiery, na ulice wyjechał pierwszy autorski model CUPRY – Formentor. Samochód swoją nazwę zawdzięcza najbardziej wysuniętemu na północ krańcowi Majorki, czyli przylądkowi Cap de Formentor. Od 2020 roku model zdobył wiele prestiżowych wyróżnień, w tym Red Dot Award: Product Deisgn 2021 oraz nominację do nagrody Car Of The Year 2021. Formentor od początku podbija europejskie i światowe rynki. Co sprawia, że hiszpański CUV cieszy się tak wielkim powodzeniem? Wpływ ma na to zarówno zróżnicowana oferta, bogaty pakiet udogodnień i wyposażenia, ale przede wszystkim niebanalny design pojazdu oraz jego wyjątkowe, sportowe osiągi.
 

Coraz większy popyt na Formentora w Polsce

Od czasu premiery modelu w 2020 roku, na polskie drogi wyjechało już 4 070 pojazdów[1]. Najwięcej egzemplarzy sprzedano w zeszłym roku – było to 2 668 samochodów. W 2021 roku dostarczono do klientów 1 348 modeli Formentora. Pozostałe 54 egzemplarze sprzedano w ostatnim kwartale 2020 roku, krótko po premierze modelu.

W Polsce najchętniej wybieranym rodzajem silnika przez kierowców jest wersja 1.5 TSI o mocy 150 KM, która stanowi ponad połowę sprzedanych pojazdów (2206 samochodów). Polacy chętnie kupują też Formentora w wersji 2.0 TSI 190 KM (963 egzemplarze) oraz w mocniejszej odsłonie o mocy 310 KM (812 pojazdów).
 

Zróżnicowane pakiety wyposażenia

CUPRA w swoim najpopularniejszym modelu oferuje mnóstwo udogodnień i konfiguracji, dopasowanych do potrzeb kierowcy. Polscy klienci spośród dostępnych pakietów wyposażenia najchętniej decydują się na opcję ambientowego oświetlenia kokpitu LED z możliwością wyboru koloru (2 539 samochodów), 18-calowe dojazdowe koło zapasowe (2507 pojazdów) oraz alarm z funkcją SAFE (2464 egzemplarzy). W TOP 5 najczęściej wybieranych wersji wyposażenia znajduje się również opcja rocznej bądź 10-letniej subskrypcji usługi CUPRA Connect, która pozwala na odtwarzanie multimediów w trybie online oraz zdalny dostęp do danych systemu Navi System+.

Jedną z ostatnich nowości w ofercie Formentora jest pakiet wyposażenia Copper+, który zawiera 19-calowe felgi aluminiowe CUPRA Machined Sport Black / Copper w kolorze czarnym z miedzianymi elementami.

Model oferowany jest również w mocniejszej wersji VZ5. Limitowana do 7 000 egzemplarzy wersja CUV-a jest dostępna z pięciocylindrowym silnikiem TSI o pojemności 2,5 l. Zapewnia moc 390 KM, maksymalny moment obrotowy równy 480 Nm oraz prędkość maksymalną 250 km/h. CUPRA Formentor VZ5 od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,2 s.
 

Lakier Magnetic Tech najczęściej wybieraną opcją na polskim rynku

Wyłącznie na potrzeby modelu Formentor powstały trzy unikalne kolory lakierów nadwozia, które najpełniej oddają dynamiczny charakter samochodu. Są to: Petrol Blue Matt, Magnetic Tech Matt oraz Graphene Grey.

Polscy kierowcy w kwestii wyboru lakieru nadwozia najchętniej stawiają na klasyczne rozwiązania. Najczęściej wybierają Formentora z metalicznym wykończeniem lakieru Magnetic Tech (1 323 pojazdy) oraz Midnight Black (725 egzemplarzy). Dość sporą popularnością cieszy się również specjalnie stworzony dla tego modelu lakier – Graphene Grey. Dotychczas zamówiono w wersji z takim lakierem 576 egzemplarzy samochodu.

- CUPRA kończy w tym roku 5 lat i jest obecnie najszybciej rozwijającą się marką motoryzacyjną w Europie. Przyjęcie modelu Formentor, którego premiera miała miejsce w 2020 roku, przerosło nasze oczekiwania. Jego popularność wciąż wzrasta, a dowodem na to są dane sprzedażowe zarówno z Polski jak i innych rynków. Zeszły rok okazał się rekordowy dla naszego kraju, a pierwszy kwartał 2023 roku również udowadnia, że klienci nadal stawiają na dynamiczny, wyróżniający się design oraz sportowy charakter – podsumowuje Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek SEAT i CUPRA w Volkswagen Group Polska.


[1] Dane za okres sprzedażowy do końca 2022 roku.

 

 

Pobierz multimedia
Format: zip
Rozmiar: 655.54 MB
Pobierz pdf
Format: pdf
Rozmiar: 204.32 kB
Pobierz doc
Format: doc
Rozmiar: 145.27 kB
Pobierz plik tekstowy
Format: txt
Rozmiar: 4.82 kB

Multimedia

Do pobrania

Wyczyść listę
Pobierz pliki
Proszę czekać...