Finał PURE ETCR: CUPRA i Mattias Ekström mistrzami w klasyfikacji producentów i kierowców 2021-10-18 CUPRA i Mattias Ekström zdobyli mistrzowski tytuł PURE ETCR na torze de Pau-Arnos we Francji i zapisali się w historii sportów motorowych, wygrywając pierwsze w historii mistrzostwa elektrycznych samochodów turystycznych. Mimo, iż różnica między rywalizującymi ze sobą zespołami była niewielka, samochód CUPRA e-Racer był nie do pokonania w tym sezonie. Hiszpańska marka z powodzeniem realizuje wyzwanie, które postawiła sobie w 2017 roku: stworzyć pierwszy w historii elektryczny samochód wyścigowy i wygrać z nim zawody. Zwycięstwem w PURE ETCR CUPRA potwierdza swoje zaangażowanie w innowacyjne podejście do sportów motorowych. Jednocześnie, gromadzi bezcenną wiedzę o samochodach elektrycznych, która jest kluczem do przyszłego rozwoju zarówno samochodów drogowych, jak i wyścigowych. - Gratulacje dla Mattiasa Ekströma, Jordiego Gené, Mikela Azcony, Daniela Nagya i całego zespołu CUPRA X Zengő Motorsport! CUPRA kocha wyzwania i ambitne przygody, to część naszego DNA – powiedział dr Werner Tietz, Wiceprezes Wykonawczy ds. Badań i Rozwoju CUPRA. - Dzięki zwycięstwu w PURE ETCR pokazujemy światu, że technologia elektryczna również może zapewnić konkurencyjne i ekscytujące wyścigi samochodów turystycznych. Jednocześnie możemy gromadzić wiedzę i rozwijać technologię, która jest przyszłością samochodów drogowych. Z doświadczenia zdobytego dzięki CUPRA e-Racer wkrótce będą korzystać nasi klienci – dodaje Tietz. Ekström i CUPRA weszły do ​​finałowej rundy sezonu, będąc na szczycie klasyfikacji kierowców i producentów. Szwedzki kierowca od samego początku zawodów pokazał, że dąży do zwycięstwa, wygrywając obie bitwy grupowe, a także ustanawiając najszybszy czas w kwalifikacjach. Podczas wyścigu, Mattias został zmuszony przez rywala zjechać do boksu. Mimo to udało mu się zakończyć rywalizację na piątym miejscu, uzyskując tym samym punkty potrzebne do zdobycia tytułu. - Jestem bardzo dumny z tego, co osiągnęliśmy z CUPRĄ podczas pierwszego w historii sezonu PURE ETCR — na gorąco skomentował mistrz Mattias Ekström. - Czułem się bardzo silny przez cały rok z CUPRA e-Racer i wiedziałem, że gdziekolwiek pojedziemy, będziemy konkurencyjni. To była przyjemność być częścią tego zespołu z Mikelem, Jordim i Danielem, a także konkurować z innymi najlepszymi kierowcami w tych mistrzostwach – dodał. Mikel Azcona zajął trzecie miejsce w ostatniej rundzie sezonu, a także w klasyfikacji mistrzowskiej. Jordi Gené, który był jednym z najbardziej konsekwentnych kierowców w zawodach, był czwarty, a Dániel Nagy ósmy. Wyniki wszystkich z nich przyczyniły się do zdobycia przez CUPRĘ tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji producentów, pokonując tym samym Romeo Ferraris-M1RA i Hyundai Motorsport N odpowiednio o 67 i 68 punktów. Trzy zwycięstwa podczas debiutu PURE ETCR Inauguracyjny sezon PURE ETCR był sukcesem zespołu CUPRA X Zengő Motorsport. Dzięki współpracy między hiszpańską marką a węgierskim zespołem Zengő Motorsport, już od pierwszej rundy, która odbyła się na torze Vallelunga we Włoszech, CUPRA e-Racer pokazała, że ​​ma potencjał do walki o tytuł. Mikel Azcona przeszedł do historii, wygrywając pierwszy na świecie wyścig mistrzostw elektrycznych samochodów turystycznych na włoskim torze. W drugiej rundzie w hiszpańskiej Aragonii CUPRA e-Racer ponownie odniosła zwycięstwo, tym razem z Ekströmem za kierownicą. W Kopenhadze w Danii Ekström kontynuował dobrą passę i zajął trzecie miejsce. W kolejnej imprezie sezonu, która odbyła się na węgierskim Hungaroringu, Azcona znów znalazł się na szczycie. Aż pięciu kierowców, w tym trzech z CUPRY, opuściło węgierski tor z matematyczną możliwością na zdobycie pierwszego tytułu PURE ETCR w finałowej rundzie mistrzostw. We Francji CUPRA była niepokonana od początku zawodów. Ekström i Azcona wygrali swoje pojedynki grupowe i weszli do ​​finału z szansą na tytuł „Króla Weekendu”. Mattias prowadził kwalifikacje i ustanowił najszybsze okrążenie w swojej grupie, co dało mu silną pozycję do zdobycia tytułu. Udało mu się to po zajęciu piątego miejsca w wielkim finale. Azcona, trzeci w de Pau-Arnos, zajął także trzecie miejsce w całych zawodach, a CUPRA zdobyła mistrzowski tytuł w klasyfikacji producentów. Oprócz sukcesów osiągniętych na torze w PURE ETCR, CUPRA zgromadziła bezcenne doświadczenie, które już jest wykorzystywane podczas opracowywania nowych zelektryfikowanych samochodów drogowych. CUPRA Born, która pojawi się na rynku w tym roku, i Tavascan, który zostanie wprowadzony w 2024 roku, wykorzystują tę wiedzę bezpośrednio z toru wyścigowego. CUPRA uczestniczy również w wyścigach serii Extreme E, które odbywają się w najbardziej odległych miejscach na świecie. Nadrzędnym celem tej innowacyjnej formuły jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na wpływ zmian klimatycznych na środowisko.